Історія одного замовлення: скільки часу знадобиться EVA.UA для доставки семи товарів?

Передноворічний час -- це один із найвикликовіших моментів для роздрібної торгівлі. Українці активно шукають подарунки для близьких, а магазини організовують великі акції зі знижками. Онлайн-ритейлери, в свою чергу, повинні гарантувати доставку замовлень до свят. Як вирішує ці завдання компанія EVA.UA? Пропонуємо ознайомитися з репортажем з розподільчого центру інтернет-магазину у Львові.

Перед тим як вирушити на склад, ми вирішили замовити на сайті EVA.UA шампунь, кондиціонер, гель для душу, лосьйон для тіла, бальзам для губ, а також два креми — для рук і обличчя. Завдяки акційним пропозиціям загальна вартість покупки виявилась приблизно на третину нижчою за звичну ціну. Тепер залишилось лише дочекатись, наскільки швидко буде виконано наше замовлення та коли придбані товари надійдуть до пункту видачі.

EVA — це найбільша національна мережа магазинів, що спеціалізується на продуктах краси та здоров'я. Заснована в 2002 році в місті Дніпро, компанія на сьогоднішній день об'єднує близько 1100 торгових точок по всій Україні та пропонує продукцію через власний інтернет-магазин EVA.UA. Роздрібна мережа постачається товарами з п'яти складів, а ще три склада забезпечують виконання онлайн-замовлень. Загальна площа розподільчих центрів компанії становить приблизно 120 тисяч квадратних метрів.

Десять років тому в EVA функціонував єдиний склад у Дніпрі, який мав площу близько 20 тисяч квадратних метрів, зазначає директор з логістики мережі Сергій Зінченко. У 2016 році компанія ухвалила рішення про відкриття другого складу в Броварах, розташованих на околицях столиці. "На той момент кількість магазинів значно зросла. Основні відкриття відбувалися в центральних регіонах країни, тому ми вирішили, що Бровари стануть оптимальним місцем для нашого другого складу", - додає Сергій.

На сьогоднішній день, незважаючи на військові виклики, мережа EVA налічує приблизно 1100 магазинів. Компанія має у своєму розпорядженні п’ять складів, розташованих у Дніпрі, Харкові, Львові, Броварах та Одесі. Всі ці склади спеціалізуються на обробці товарів, які потім постачаються до роздрібних точок. Стандартний асортимент в магазині EVA може містити до 21 000 позицій.

Але з кінця 2017 року компанія також розвиває напрям електронної комерції. Сегмент e-com в Україні щороку зростає на 20% і це відчувають в EVA.UA. В останні місяці інтернет-магазин отримує близько 20 000 замовлень на добу. Його частка в загальних продажах компанії складає близько 14%, і це один із найвищих показників у схожих моделях бізнесу в Україні. Та в пікові моменти, як от на Чорну п'ятницю, каже керівниця логістики інтернет-магазину Надія Бондарук, EVA.UA отримав аж 55 тисяч замовлень. Як у США та країнах ЄС, українці все частіше купують подарунки на свята заздалегідь, саме під час розпродажів. Проте логістика EVA впоралась із великою кількістю замовлень.

"Щоб найбільшому drogerie-гравцю в Україні стати лідером ринку електронної комерції, EVA довелося запровадити гібридну модель, яка поєднує омніканальність і дає повну свободу дій для зростання онлайн-платформи", -- каже виконавча директорка мережі магазинів EVA та EVA.UA Ольга Шевченко.

Асортимент інтернет-магазину більший, ніж у мережі EVA, та постійно розширюється. Ще рік тому він нараховував 100 тисяч, цього року -- 140 тисяч, а наступного має усі шанси зрости до 180 тисяч SKU. Це не тільки шампуні, креми чи помади, але й, наприклад, дитячі іграшки, бажаний для багатьох фен Dyson чи навіть електрична зубна щітка вартістю 15 000 грн. Управляти таким асортиментом -- справжній виклик для департаменту логістики.

Для ефективної роботи в сфері електронної комерції потрібен абсолютно новий підхід, зазначає Сергій Поляков, заступник директора з логістики. Якщо традиційні магазини вимагають комплектування товарів і їх укладання на палети, то інтернет-магазини взаємодіють безпосередньо з кінцевими споживачами — кожне замовлення потрібно упакувати і відправити окремо. З цієї причини з 2018 року в компанії створено спеціалізовані склади для e-commerce. На сьогодні їх три: у Дніпрі, Броварах та Львові. Львівський склад, відкритий у 2021 році, розташований поруч із об'єктом, що обслуговує роздрібну мережу. Цей розподільчий центр було збудовано та запущено всього за 10 місяців. "Перші 12 доків призначені для розвантаження та завантаження товарів у роздрібні магазини, тоді як доки з 12 по 17 спеціалізуються на електронній комерції," — додає Надія Бондарук, керівниця логістики інтернет-магазину.

У Львові, подібно до Києва, панують похмурі погодні умови, і жоден промінь сонця не проникає крізь хмари. Однак діяльність тут не зупиняється. На території портових доків постійно курсують автомобілі, які завантажують і вивантажують товари, а неподалік триває активне будівництво. Компанія EVA зводить новий склад площею 9000 квадратних метрів для потреб електронної комерції — будівля вже майже готова, як і навколишня інфраструктура. "Ми усвідомлюємо, що сектор електронної торгівлі продовжить розвиватися, і нам знадобляться нові складські потужності. Тому починаємо підготовку вже сьогодні," — зазначає Сергій Зінченко. Новий склад планують ввести в експлуатацію в 2026 році.

Біля входу стоять нещодавно придбані сонячні панелі - як багато інших бізнесів, EVA дбає про енергонезалежність. Сергій Поляков каже, що їхня потужність складає 600 кВт -- саме стільки споживає логістичний центр. Його площа складає біля 22 тисяч кв. м та вміщує велику кількість мезонінів, найвищій з яких має п'ять рівнів. Зараз, під час блекаутів, безперервність роботи забезпечують потужні генератори -- електрика перемикається за кілька хвилин.

На складі всі товари розділені по категоріям -- окремо зберігаються габаритні товари чи дорога продукція, наприклад, доглядова косметика вартістю від 1000 гривень. Або продукти, які користуються підвищеним попитом -- компанія завчасно попереджає розподільчий центр про акції, розпродажі чи сезонне зростання продажів. Деякі продукти, як от рідкі засоби, упаковуються додатково, щоб унеможливити протікання.

Співробітники отримують дані про замовлення на терміналах збору інформації і негайно приступають до їх обробки. Вся зона відбору поділена на кілька секцій, і кожен фахівець відповідає лише за свою ділянку, що сприяє ефективнішій обробці замовлень. Всі зібрані товари укладаються у ящики та відправляються до спеціально підготовленої області.

Товари можуть перебувати на різних поверхах і потім зосереджуються в єдиній зоні, призначеній для обробки замовлень. Вони прибувають "хвилями", приблизно по 70 замовлень за раз, зазначає Надія Бондарук. З цього місця відкривається широкий вид на практично всю площу складу. Наприклад, трирівневий конвеєр, по якому готові посилки переміщуються до контрольної зони (цей конвеєр може пріоритизувати замовлення, що вимагають термінової обробки, які відправляються в першу чергу). А також робот, що збирає замовлення та дозволяє обробляти їх з кількох контейнерів. Раніше цю функцію виконували двоє працівників на кожній зміні.

У контрольній зоні працівники виконують перевірку замовлень та упаковують їх у коробки. Штрихкоди на упаковках наносяться в автоматичному режимі, після чого посилки підлягають сортуванню на спеціалізованій лінії та формуються в палети відповідно до способів доставки.

Отримати замовлення можна кількома шляхами -- забрати його в одній із точок видачі, розташованих в магазинах, або у відділеннях Нової пошти чи Укрпошти. А ще -- компанія запустила власну кур'єрську службу у Києві, Львові та Дніпрі. В середньому кожен курьєр розвозить 40 посилок, однак цю кількість планується збільшити, каже Сергій Зінченко. Наприклад, в Києві компанія вже орендувала невеликий склад площею 100 кв. м, куди доставляють усі замовлення із Броварів -- міста, розташованого за 30 кілометрів від столиці. "Раніше кур'єри їздили на склад, потім повертались та марнували час, тож ми змінили підхід і доставляємо товари швидше", -- каже Сергій Зінченко. Та додає, що компанія планує розширювати кур'єрську службу -- популярність цієї послуги, особливо в Києві, зростає.

Ми свою посилку замовляли на точку видачі в одному з магазинів Львова, куди вона прийшла вже наступного дня після замовлення. А от середній час виконання інтернт-замовлення з EVA.UA, за словами Сергія Зінченка, наразі складає близько 1,8 дня, та це не межа. В планах компанії - доставляти більшість посилок вже на наступний день, а в містах, де є склади -- просто в день замовлення.

#Бізнес #Європейський Союз #Товари #Українці #Споживач #Бровари #Київ #Львів #Одеса #Дніпро #Кондиціонер #Роздрібний магазин #Логістика #Харків #Укрпошта #Роздрібна торгівля #Асортиментні стратегії роздрібної торгівлі #Іграшка #Модель #Нова Пошта #Косметика #Виконавча влада (уряд) #Конвеєр #Електронна комерція #Інтернет-магазин #Шампунь #Тарас Шевченко #Гель для душу #Електродвигун #Склад

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Повний огляд казино parimatch
Киянин вперше в історії здобув титул чемпіона світу з боксу! Відзначаємо століття з моменту найзначнішої перемоги відомого емігранта!
У 2024 році Збройні Сили Росії захопили більше 2500 квадратних кілометрів території, але при цьому понесли значні втрати, складаючи 427 000 військовослужбовців. Докладніше про це.
Теги