Знижки та програми лояльності: як аптечні мережі сприяють доступності лікарських засобів для населення України.

Конкуренція між аптеками в Україні створила унікальну ситуацію: навіть попри війну, ціни на ліки в нашій країні залишаються нижчими, ніж у багатьох європейських державах. За даними спеціалізованого видання "Аптека.ua", 84% безрецептурних та 78% рецептурних препаратів в Україні коштують дешевше, ніж у Європі.

Ключову роль у цьому відіграють маркетингові інструменти аптечних ритейлерів:

Слід підкреслити, що після введення заборони на так звані "маркетингові угоди" (договір, в рамках якого виробники пропонували аптекам додаткові знижки на ліки) число знижок зменшилося. Проте жодна з аптечних мереж не скасувала свої програми лояльності для клієнтів.

"Конкуренція між аптеками приносить вигоду пацієнтам, адже покращуються ціни, якість обслуговування та доступність лікарських засобів," - підкреслюють фахівці у сфері фармацевтики.

Великі аптечні роздрібні мережі володіють значними можливостями для формування цін. Завдяки своєму величезному масштабу, вони здатні, зокрема, оптимізувати витрати на логістику, що в результаті знижує фінальну ціну лікарських засобів. Крім того, ці мережі впроваджують інноваційні технологічні рішення, які допомагають зменшити операційні витрати.

"Фахівці зазначають, що аптечний маркетинг виступає як інструмент, який трансформує бізнес-конкуренцію в реальні фінансові вигоди для споживачів."

Особливо важливою розгалужена мережа аптек стає у віддалених та прифронтових регіонах. Великі мережі, маючи більше можливостей, забезпечують наявність необхідних ліків навіть у найскладніших умовах. Стратегічно важливим проєктом стало створення мобільних аптечних пунктів (МАП), до якого долучилися провідні аптечні ритейлери, серед яких "Аптека 9-1-1", "Сім'я аптек Farmacia", "Бажаємо здоров'я", Аптека "Подорожник" та "Аптека Доброго дня". Завдяки цій ініціативі мешканці прифронтових та віддалених районах без стаціонарних аптек отримали доступ до життєво необхідних ліків. Крім того, аптечні мережі активно підтримують державні соціальні ініціативи,, що дозволяє зробити лікування ще доступнішим для вразливих категорій населення.

"Розгалужена мережа аптек в Україні -- це соціальна необхідність, що забезпечує доступність життєво важливих ліків", -- наголошують експерти.

Широка конкуренція між аптеками в Україні стала дієвим механізмом забезпечення доступності медикаментів для населення, ефективно компенсуючи обмежені можливості державної системи реімбурсації. Українці отримують якісні ліки за цінами, що в середньому на 30% нижчі, ніж у європейських країнах -- і все це завдяки здоровій конкуренції та потужним маркетинговим інструментам, які в руках аптечних мереж перетворюються на реальну економію для споживачів.

Нагадаємо, згідно з фінансовими даними, аптеки забезпечують значні податкові надходження до держбюджету. Лише п'ять найбільших аптечних ритейлерів -- Аптека "Подорожник", "Бажаємо здоров'я", "АНЦ", "Аптека Доброго дня" та "Аптека 9-1-1" -- сплатили у 2024 році понад 4,5 млрд грн до державного бюджету, що на 20% більше порівняно з попереднім роком.

#Бізнес #Європа #Споживач #Державний бюджет #Державний бюджет України #Маркетинг #Логістика #Роздрібна торгівля #Аптека (магазин) #Конкуренція (економіка) #Чистий D #Медикаментозне лікування

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
7 травня пройде конференція hromadske під назвою "Жіноча війна".
Угода щодо корисних копалин викликає сумніви щодо поглиблення відносин між Білим домом і Кремлем – Politico.
Від малюка до глави родини: Бекхем зворушив шанувальників старовинними фотографіями та підсумував своє півстолітнє життя.
Теги