
Цього разу ми проводимо бесіду з Оленою Зубченко, що займає посаду заступниці голови правління державного Sense Bank.
Шановна Олено, могли б ви згадати про кілька ключових управлінських рішень, які були прийняті в банку перед початком російської агресії, а також у перші місяці великої війни? Чи змінили б ви щось у їхній реалізації? Які конкретно рішення і чому?
-- Нова управлінська команда долучилася до команди банку після націоналізації влітку 2023 року, тобто на другий рік повномасштабної війни. Головним завданням тоді було зберегти капітал одного з найбільших в Україні банків, а також забезпечити його безперебійну роботу. Банк -- це критична інфраструктура, і для мільйонів клієнтів -- це насамперед про доступ до фінансових послуг.
Також для нас було суттєво підтримати нашу команду.
Якими були відмінності між Sense Bank перед початком вторгнення та його станом у перші місяці великої війни, а також тепер, на початку 2025 року? Які втрати ви понесли з лютого 2022 року—в фінансових ресурсах або активах, і що встигли здобути за цей період? Де вам вдалося отримати прибуток або запустити нові ініціативи? В яких регіонах це сталося? Які сегменти ринку ви освоїли або залишили з початку війни?
Націоналізація стала вирішальною віхою для банку, і, безумовно, наше головне завдання як значимого державного фінансового інституту полягає в тому, щоб бути ефективними та приносити вигоду державі. Відповідно до прогнозів на 2024 рік, Sense Bank має намір перерахувати до державного бюджету близько 2 мільярдів гривень податку на прибуток, що вдвічі перевищує суму, сплачену у 2023 році. Цей успіх став можливим завдяки привабливим кредитним програмам і значному розвитку цифрової інфраструктури.
У 2024 році, коли стан енергосистеми був критичним, на додачу до державної програми енергокредитування Sense Bank запустив власну ініціативу "Джерело енергії", яка покривала потреби не лише населення, але й бізнесу, громад, ЖБК та ОСББ.
Які найбільші уроки ви отримали за останні три роки?
-- За останні три роки найбільшим уроком для мене стало усвідомлення, що нині слід швидко ухвалювати рішення: беземоційно, сьогодні на сьогодні, розраховуючи на те, що твоє рішення буде ефективним. Коли працюєш у великій системі, не маєш зволікати, інакше результат роботи буде незадовільний, а ефект -- достатньо драматичний.
Яким чином трансформувався клієнт Sense Bank з початку повномасштабного військового конфлікту?
-- Клієнт ще більше цінує оперативність і доступність послуг. Щоб забезпечити це, ми працюємо одразу в декількох напрямах. Перш за все це інклюзивність. Sense Bank має 139 відділень, 88% яких є безбарʼєрними. Ми впроваджуємо покращені стандарти для забезпечення фізичної доступності відділень. До речі, для людей з порушеннями слуху цього року Sense Bank планує запустити переклад жестовою мовою. Крім того, команда банку запланувала дообладнати банкомати аудіосупроводом і дублюванням клавіатури шрифтом Брайля.
Ще одним пріоритетом для нас є цифровізація послуг і розвиток диджитальних продуктів. Завдяки диджиталізації клієнт завжди має доступ до своїх фінансів, в якому б куточку країни чи світу він не знаходився. Наразі ми працюємо над тим, аби створити екосистему на базі Sense SuperApp. Відтак клієнт зможе отримувати усі фінансові послуги в нашому застосунку, не переходячи в інші додатки.
Що далі? Як ви бачите перспективи ринку, на якому працює Sense Bank?
Як в Україні, так і в інших країнах, економічна ситуація, особливо в сфері макроекономіки, наразі є досить складною. Проте важливо рухатися в напрямку необанків, або ж цифрових банків. У розвинених економіках спостерігається глобальна тенденція до створення банківських екосистем, які пропонують широкий спектр послуг, що є зручнішими у використанні через мобільні додатки. Це, насамперед, стосується роздрібного бізнесу.
Зрозуміло, що цікаво працювати в цьому напрямі й з клієнтами з мікро-, середнього та малого бізнесу. Насправді Sense Bank вже зробив це, і нині покращує низку послуг у застосунку. Взагалі ми плануємо перевести максимальний обсяг послуг у застосунок. Думаю, що в цьому полягатиме майбутнє. Тому слід взаємодіяти з партнерами, створювати екосистему і рухатись до необанку. Так само треба більше застосовувати в роботі ШІ. Ми частково це вже робимо з розумінням того, що тут є куди рухатися далі.
#Бізнес #Росія #Енергія #Державний бюджет #Штучний інтелект #Капітал (економіка) #Економіка #Інфраструктура #Екосистема #Малий бізнес #Прибуток (економіка) #Банк #Гроші #Прикладне програмне забезпечення #Фінансові послуги #Мікроекономіка #Клавіатура (набір тексту) #Макроекономіка #Націоналізація #Банкомат #Дивіденд