
Українські підприємці вкладають кошти в захист своїх активів та сімей, займаються аналізом конкурентів і партнерів. В оборонно-промисловому комплексі особливо поширеною є послуга перевірки наявності російського громадянства у кандидатів на вакантні посади.
Компанія Мольфар перетворилася з маленького стартапу на важливого гравця на чутливому ринку приватної конкурентної розвідки та ОSINT-аналітики, здобувши значних клієнтів як в Україні, так і за її межами. Її медійна діяльність добре відома широкому загалу — компанія займається виявленням російських військових злочинців, зрадників, пропагандистів, а також керівників і структур військово-промислового комплексу країни-агресора, надаючи підтримку ЗМІ у розслідуваннях злочинів, скоєних російською армією в Україні.
NV Бізнес спілкувався з Артемом Старосєком, засновником Molfar, про фінансові аспекти приватної розвідки. Ми обговорили, для яких цілей вона служить бізнесу та оборонному сектору, а також чому важливо, щоб комплаєнс у державі став автоматизованим процесом. Це передбачає впровадження різноманітних сервісів, від оцінки репутаційних ризиків до виявлення російської агентури та прихованих активів за кордоном.
Яким чином функціонує ринок приватних розвідувальних служб?
-- Це великий світовий ринок, який оцінюють приблизно в $30 млрд. За різними прогнозами, він може зрости вдвічі протягом наступних 10 років завдяки розвитку штучного інтелекту, який забезпечує автоматизацію процесів. З іншого боку, шахраям стало легше обманювати користувачів у мережі, тому люди дедалі більше вкладають у безпеку. У світі налічується від 500 до 1000 компаній, які надають подібні послуги. Є два великі гравці - Kroll і Pinkerton. Перша існує на ринку майже 100 років. Друга ще захищала президента США під час Громадянської війни. Такі компанії рідко мають штат аналітиків і радше виступають платформами, що працюють завдяки силі бренду. До них звертаються замовники, які потім передають завдання підрядникам -- меншим локальним компаніям. Це щось на кшталт франшизи, як McDonald's. Ми працювали з кількома компаніями за такою моделлю, але згодом відмовилися. Простіше розвивати власний бренд -- це дає кращі показники прибутку.
#Бізнес #Росія #Підприємництво #Штучний інтелект #Стартап-компанія #Капітал (економіка) #Російська мова #Бренд #Імператорська російська армія #Долар #Ризик #Прибуток (економіка) #Злочин #Автоматизація #Оцінка розвідданих #Військово-промисловий комплекс #Громадянство #Макдональдс #Конкуренція (економіка) #Громадянська війна в Росії