
У процесі виконання цієї місії в літаку було встановлено навіть ліжко.
Сім американських стелс-бомбардувальників здійснили приблизно 37-годинний політ для нанесення удару по іранським ядерним об'єктам під час вихідних. В Пентагоні операцію, що отримала назву "Midnight Hammer", охарактеризували як найдовший рейс B-2 Spirit за багато років. Цю інформацію повідомляє Business Insider.
"Згідно з інформацією, рекорд найдовшого польоту бомбардувальника B-2 встановили Мелвін Діл та Браян "Джетро" Ніл, колишні пілоти ВПС. У жовтні 2001 року вони здійснили 44-годинний рейс, виконуючи одну з перших бомбардувальних операцій в Афганістані після жахливих терористичних атак 11 вересня."
Тепер вони поділилися враженнями про те, які це - виконувати тривалі бомбардувальні операції та проходити складні повітряні дозаправки, що є критично важливими для функціонування B-2, "коли на рахунку лише кілька годин сну та невелика порція в'яленого м'яса".
За інформацією Ніла, події 11 вересня 2001 року сталися в період, коли пілоти проходили щорічне навчання, присвячене ядерним можливостям.
Коли почали з’являтися звістки про захоплені літаки, Ніл спочатку вирішив, що це може бути частиною навчальних маневрів. Проте згодом ситуація прояснилася, і його підрозділ почав розробляти можливі сценарії дій для високопрофільних представників адміністрації президента США Джорджа Вокера Буша, які прагнули відповісти на теракт з використанням сили.
Діл підкреслив, що в той час він і Ніл були серед небагатьох екіпажів B-2, які взяли курс на Афганістан.
"Хоча вони мали добрі знання про B-2 Spirit, використовували його лише кілька разів на місяць, аби зберегти цей дорогий літак та знизити витрати на його обслуговування. Основну частину часу льотчики проводили за тренуваннями на T-38, який був більш економічним варіантом для підтримання їхніх навичок", - зазначили в BI.
Хоча час від часу вони здійснювали перельоти на бомбардувальнику B-2 по території США для вдосконалення навичок у далеких рейсах, досвіду бойових польотів у них не було. Проте на початку жовтня 2001 року вони вирушили з авіабази Вайтмен у Міссурі, де розташовані всі B-2, і направилися західним курсом до Афганістану.
Зазначається, що перед відправленням у місію пілоти, які відповідали за забезпечення екіпажу всім необхідним спорядженням, придбали ліжко для задньої частини літака, де можна було комфортно відпочивати. Ніл з усмішкою згадує про незвичайні спальні місця в стелс-бомбардувальнику, вартість якого становить 2 мільярди доларів.
"Коли піднімається драбина і ви входите в кабіну, на підлозі є рівне місце довжиною трохи більше 6 футів (майже 2 метри - УНІАН. І тому я думаю, що за два дні, які я провів у цьому маленькому просторі, я провів на цьому ліжку в цілому близько п'яти годин", - наголосив Ніл.
Порівняно з такими літаками, як винищувачі F-16 Fighting Falcon і F-22 Raptor, на яких Ніл літав під час своєї роботи, пілотування бомбардувальника B-2 здавалося йому водінням вантажівки після багатьох років за кермом спортивного автомобіля, каже пілот.
Одночасно Діл уже мав досвід в управлінні бомбардувальниками, працюючи зі стратегічними B-52 до того, як приєднався до команди B-2. Проте Spirit - це абсолютно новий рівень авіації.
"Для польоту B-2 в повітрі потрібен лише один пілот, який повинен бути в стані готовності, а другий може відпочивати. Але для посадки, зльоту, скидання бомб і дозаправки потрібні обидва члени екіпажу", - зауважили у матеріалі.
Обговорюючи недавній рейд бомбардувальника B-2 в Ірані, Діл зазначив, що його найбільше вразили високий рівень обслуговування та ефективність управління флотом.
"Військово-повітряні сили за одну ніч активували третину свого бомбардувального флоту, щоб успішно здійснити цю операцію. Це вражаюче," - зауважив пілот.
Нагадаємо, що президент Сполучених Штатів Дональд Трамп оголосив про те, що його країна здійснила удари по ядерних установках Ірану. Він підкреслив, що атаки були спрямовані на такі місця, як Фордо, Натанз та Ісфахан.
"На даний момент всі літаки знаходяться поза межами іранського повітряного простору. На ключовий об'єкт, Фордо, було скинуто всю партію бомб. Усі повітряні судна успішно повертаються додому. Вітаємо наших відважних американських солдатів. Немає в світі іншої армії, здатної на таке", - зазначив він 22 червня.
Водночас у Bloomberg наголосили, що США навмисно уникали ударів по ядерних реакторах під час атаки на Іран. Зокрема уціліли три мініатюрні реактори китайського виробництва, які працюють на високозбагаченому урані.
Зазначається, що атака на Ісфахан та інші об'єкти здійснювалася бомбардувальниками B-2, які використовували надпотужні бомби GBU-57. Проте військові США утрималися від того, аби викликати радіоактивне забруденення під час удару.
#Дональд Трамп #Іран #Машина. #Українське незалежне інформаційне агентство #Північна та Південна Америка #Бойовий комплект #Пілот літака #Тероризм #Повітря #Bloomberg L.P. #Літак. #Китай #Військово-повітряні сили #Атака #Пентагон #Екіпаж #Афганістан #Аксесуари #General Dynamics F-16 Fighting Falcon #Джордж Буш-молодший #Бомба. #Бомбардувальник. #Авіабаза #Northrop Grumman B-2 Spirit #Бомбардувальна авіація #Ніл #Дозаправка в повітрі #Ісфахан #Lockheed Martin F-22 Raptor