В Україні спостерігається значне падіння обсягів продажу пива. У літній період, який традиційно є найактивнішим для придбання прохолодних та слабоалкогольних напоїв, українці стали купувати цей напій на 20% менше. Це зниження може бути зумовлене зростанням цін на пиво, демографічними наслідками війни, а також змінами погодних умов.
Про це повідомляє Forbes. Втім, представники пивної галузі стверджують, що тенденція до падіння продажів тримається від початку року.
У львівській мережі магазинів розливного пива оцінюють падіння продажів розливного пива у 20%, а пляшкового - ще більше, через що компанії довелося почати скорочення витрат. В Києві картина схожа - столична мережа магазинів-барів крафтового пива оцінила спад у 15-20%, порівняно з минулим роком.
Одночасно один з провідних українських пивоварів повідомляє, що ринок поступово скорочується з початку року, і загальний спад становить 5%. Інший виробник, в свою чергу, підрахував, що за вісім місяців 2025 року в Україні було виготовлено 94,3 мільйона літрів пива, що на 4,3% менше, ніж у той же період 2024 року.
Найбільше постраждав бізнес, що спеціалізується на продажу кегового пива. Ці магазини отримують прибуток лише в літні місяці, з травня по серпень, коли маржа на кегове пиво досягає вражаючих 80-120%.
Учасники ринку визначили три ключові причини, які стали чинниками зниження споживання пінного напою в Україні. Зокрема, це:
Раніше OBOZ.UA вже повідомляв про стрімке подорожчання алкоголю в Україні у 2025 році. Зокрема, ціни на пиво зросли на 11,3%, на вино - на 7,8%, а горілку - на 2,2%. Зазначається, що це сталося через підняття мінімальних цін на вино урядом, а також вплив ринкових факторів - курс валют, логістика, врожай та конкуренція з імпортом.
#Бізнес #Київ #Львів #Роздрібний магазин #Логістика #Forbes (журнал) #Валюта #Імпорт #Вино #Конкуренція (економіка) #Горілка. #Напої #Пиво.