Українська асоціація виробників феросплавів (УкрФА) різко висловила свою позицію проти планів "Укрзалізниці" щодо підвищення вантажних тарифів на 40%. В організації підкреслили, що такі дії можуть призвести до повної зупинки виробництва феросплавів у країні.
У асоціації заявили, що більшість підприємств галузі працюють поблизу зони бойових дій і вже зараз перебувають у критичному стані. Потужності задіяні лише на 10%, виробництво збиткове через високу вартість електроенергії, дефіцит кадрів та дорогі логістичні послуги. При цьому понад 85% транспортування сировини та продукції здійснюється залізницею, тож будь-яке зростання тарифів "миттєво знищує економічну логіку виробництва".
"Зростання тарифів не тільки негативно вплине на внутрішнє виробництво, але й може спричинити зростання імпорту феросплавів, виведення валюти з країни та зменшення податкових надходжень. Це серйозний удар по економіці та обороноздатності держави", - підкреслили в УкрФА.
Незважаючи на фінансові втрати, компанії продовжують свою діяльність, виконуючи укладені угоди, підтримуючи енергетичну систему України завдяки участі електропечей у балансуванні навантаження, а також забезпечуючи робочі місця в промислових регіонах. Якщо знову виникнуть проблеми з тарифами, це може призвести до зупинки галузі, що матиме руйнівні наслідки для економіки та соціальної стабільності.
Асоціація надіслала звернення до уряду та віце-прем'єр-міністра, який відповідає за відновлення України, а також Міністру розвитку громад та територій, з проханням запобігти підвищенню залізничних тарифів у період воєнного стану. Вони також закликали до впровадження прозорого механізму консультацій між державними структурами, підприємцями та Укрзалізницею при ухваленні рішень щодо тарифів.
"Українська промисловість тримає економічний фронт. Її не можна послаблювати адміністративними рішеннями, які суперечать логіці відновлення та сталого розвитку держави", - підкреслили в УкрФА.
Як відомо, "Укрзалізниця" готується підвищити на 40% вантажні тарифи на перевезення, щоб покрити збитки від пасажирських перевезень, які у цьому році за прогнозами досягнуть 25 млрд грн.
У свою чергу бізнес асоціації України закликали уряд закласти у держбюджеті-2026 компенсацію для "Укрзалізниці" за збиткові пасажирські перевезення, щоб уникнути чергового перекладення цих збитків на вантажовідправників. Зокрема, в EBA підкреслили, що ця модель крос-субсидування суперечить європейській практиці та знижує конкурентоздатність вантажовласників. Також там порадили скасувати земельний податок для УЗ, адже його не існує у жодній розвинутій країні.
#Податок #Економіка #Електрична енергія #Робити #Логістика #Підприємницька діяльність #Воєнний стан #Логіка #Залізниця #Валюта #Імпорт #Дефіцитні видатки #Об'єднана енергетична система України #Модель #Сталий розвиток #Українська залізниця