Згідно з результатами дослідження Mastercard SME Index 2025, незважаючи на війну, малий і середній бізнес в Україні активно розвивається, впроваджуючи цифрові технології та застосовуючи штучний інтелект для свого зростання.
Малий та середній бізнес в Україні показує неабияку витривалість і потенціал для зростання, попри те, що вже минув четвертий рік повномасштабного конфлікту. Підприємці не лише продовжують розвивати свої справи, але й активно виходять на міжнародні ринки, використовують можливості грантових програм та впроваджують сучасні цифрові рішення.
Про це повідомляє Mastercard.
Стремління до розширення стало ключовою характеристикою українського бізнесу: 67% підприємців мають намір масштабувати свою діяльність, зокрема через відкриття нових торгових точок, збільшення обсягів виробництва або активне використання цифрових каналів продажу. Крім того, зростає популярність розширення асортименту товарів і послуг. Також спостерігається підвищений інтерес до грантових можливостей – цього року 41% підприємців взяли участь у таких програмах, що на 14% більше в порівнянні з минулим роком.
Одним з ключових аспектів розвитку є експорт: наразі 38% компаній реалізують свої товари або послуги за межами країни, що на 22% перевищує показники минулого року. Крім того, ще 25% підприємців мають намір вийти на міжнародні ринки в найближчий час. Найбільш затребуваними напрямками експорту залишаються Австрія, Болгарія, Польща та США.
Згідно з результатами дослідження, 93% підприємців використовують безготівкові методи оплати, і для більшості з них це стало головним джерелом доходу. Більше 70% компаній отримують значну частину своїх прибутків (понад 51%) саме завдяки безготівковим продажам. Найпопулярнішими способами здійснення платежів є оплата за реквізитами, використання смартфонів як POS-терміналів, а також онлайн-платежі через веб-сайти або платіжні платформи.
Фонові дані. Раніше Mind інформував про те, що 42% українських бізнесменів вже впровадили штучний інтелект у свою діяльність, згідно з дослідженням Mastercard. Як зазначила Інга Андрєєва, практично весь малий бізнес вже перейшов на безготівкові розрахунки, а цифрові платформи стали основою його зростання та експорту.
#Польща #Товари #Експорт #Малий бізнес #Болгарія #Австрія #Mastercard #Смартфон #Платіжний термінал #Канал зв'язку #Штучний інтелект