
Учасники Саміту Mind Export 2025 вивчали перспективи експорту та долучилися до бізнес-симуляції під назвою "Глобальна експансія".
13 лютого в Київському виставковому центрі "Парковий", за сприяння Ощадбанку, пройшов Mind Export Summit 2025. Ця подія була створена для підприємців, які прагнуть розширити свій бізнес на міжнародні ринки або вже мають певні успіхи у цьому напрямку.
На наступний день саміту, 14 лютого, в приміщенні Kooperativ охочі долучилися до бізнес-симуляції "Глобальна експансія". У рамках цього заходу учасники мали можливість змоделювати стратегії виходу на міжнародні ринки та дослідити потенційні виклики, що можуть виникнути в процесі.
Тематика Саміту
Експорт України зазнав значних втрат внаслідок масштабного вторгнення: після рекордних результатів 2021 року спостерігалося серйозне падіння. Однак нові геополітичні обставини, зміна логістичних маршрутів і підтримка міжнародних партнерів перетворили експорт на один з основних напрямків розвитку українського бізнесу. У 2023 році обсяги українського експорту вже на 82% перевищили показники попереднього року, а у 2024 році країна змогла збільшити свої експортні показники на 15% у порівнянні з минулим роком.
Протягом дня презентацій та наступного дня, присвяченого стратегічній бізнес-грі "Глобальна експансія", учасники Саміту активно шукали та знаходили відповіді на свої запитання:
Перебіг Саміту
Про можливості для українського бізнесу, про доступ до програм фінансування та про потенціал експорту зі сцени Mind Export Summit розповідала Наталя Буткова-Вітвіцька, член правління АТ "Ощадбанк", відповідальна за мікро-, малий та середній бізнес. Зокрема вона наголосила на можливостях для бізнесу, які дає державна програма "%-7-9%".
"На 2025 рік для програми були виділені кошти в обсязі 18 млрд грн. Важливо підкреслити, що її фінансування здійснюється виключно за рахунок міжнародних партнерів. Швидке впровадження стандартів ESG у програму створює впевненість у можливості залучення додаткових фінансів з боку Європейського Союзу", - зазначила Наталя Буткова-Вітвіцька.
Олександра Сологуб, операційна директорка платформи Nazovni.Online, поділилася можливостями пошуку клієнтів на міжнародних ринках, налагодження партнерських відносин та державної підтримки експортних ініціатив. Вона навела приклад просування українських компаній в Італії, підкресливши, що українські підприємці зуміли заощадити 750 000 євро, беручи участь у виставках та заходах, організованих Nazovni.
"Ми допомагаємо компаніям не лише звертатися до економічних дипломатів, а й брати участь у виставках на пільгових умовах. Це велика перевага для українського бізнесу", - зауважила вона.
Окрім ролі держави, важливо також звернути увагу на розвиток ініціатив українського бізнесу. Особливо в цьому контексті слід виділити сферу інформаційних технологій, яка до початку повномасштабного вторгнення виступала одним із ключових драйверів виходу України на міжнародні ринки. Проте ситуація кардинально змінилася в лютому 2022 року.
"Перед початком повномасштабного вторгнення багато українських ІТ-компаній навіть не мали окремих відділів продажів, адже клієнти самі знаходили їх. ІТ-експорт зростав вражаючими темпами, досягаючи 20-30% щорічного приросту. Проте війна та світова рецесія внесли свої корективи. Вже другий рік поспіль ІТ-експорт демонструє зниження, в середньому на 5%. Але ми - одна з найвмотивованіших націй у світі: активно шукаємо нові рішення, тестуємо інновації та адаптуємо наші бізнес-моделі", - зазначила виконавча директорка Асоціації IT Ukraine Марія Шевчук, коментуючи ситуацію в галузі.
Крім того, значну участь у роботі Mind Export Summit 2025 взяла консалтингова компанія Start Global, яка протягом вже багатьох років допомагає підприємцям виходити на експортні ринки. Зокрема, її засновник Дмитро Швець був не лише ведучим першого дня, але й проводив стратегічну бізнес-гру "Глобальна експансія" на другий день Саміту.
Вдячність партнерам Саміту
Офіційним партнером Mind Export Summit 2025 виступила компанія LBS Cloud. Це українська IT-організація, яка зосереджується на реалізації CRM-систем (управління взаємовідносинами з клієнтами) та ERP-рішень (управління підприємством), що сприяють комплексному вирішенню бізнес-проблем.
Алкогольним партнером виступила мережа гастро- та винних маркетів WINETIME -- творці 35 справжніх гастрономічних просторів у 14 регіонах України: із фудхолами, френдлі-сервісом, унікальним алкогольним портфелем та однією з найбільших винних карт в країні.
Книжкове видавництво "Наш формат" стало партнером у наданні подарунків для освічених та вражаючих спікерів Саміту, а водний партнер "Моршинська" забезпечив енергію та відновлення.
Партнери з інформаційних технологій
Крім того, організатори щиро дякують інформаційним партнерам, завдяки яким по-справжньому велика кількість українських підприємців змогла дізнатись, як масштабувати та розвинути свій бізнес:
Європейська Бізнес Асоціація разом із проєктом Unlimit Ukraine, комунікаційною агенцією "ВАРТО", Інтерфакс-Україна, Торгово-промисловою палатою України, CROWE, Клубом експортерів України, Радіо NV, платформою robota.ua, Kharkiv IT Cluster, Root-Nation.com, Marketer ua, marketer.media, виданням Комерсант.український, медіа "Палай", LIGA:ZAKON, ШОТАМ, "Агрономія сьогодні" та "Агробізнес сьогодні", Founder.ua, Favorite Food & Drinks, "Вечірній Київ", всеукраїнським інформаційним агентством Українські національні новини, Injobe, журналом урбаністики "А:1", European Academy of Leadership Coaching, медіа Inweb, спеціалізованим журналом "Управління якістю", а також українським представництвом Спілки підприємців і роботодавців Польщі (ZPP) активно співпрацюють.
#Бізнес #Україна #Європейський Союз #Геополітика #Держава (політичний устрій) #Експорт #Українська мова #Експансія #Євро #Друга Польська Республіка #Технічний стандарт #Логістика #Українські національні новини #Інтерфакс-Україна #Ощадбанк #Харків #Консультант #Інформаційні технології #Італія #Дипломат #Європейська бізнес асоціація #Мікроекономіка #Торгово-промислова палата України #Видавництво #Nash Format #Географія #Вечірній Київ #Агрономія