
На думку очільника СБУ, в даній ситуації Україна покладалася на митників, які мають значний рівень корупції.
Спецслужбовці, які займалися організацією операції "Павутина", вивчали діяльність наркокартелів, аби спланувати контрабанду дронів до Росії. Про це розповів глава Служби безпеки України Василь Малюк, передає Business Insider.
За словами генерал-лейтенанта, його підрозділ застосував накопичений досвід у боротьбі з міжнародними злочинними угрупуваннями для реалізації складної місії.
"Обговорюючи питання логістики, слід зазначити, що ми застосували наші знання у боротьбі з транснаціональною злочинністю, коли детально аналізували методи, якими міжнародні наркокартелі таємно транспортують різні заборонені речовини по всьому світу, уникаючи виявлення з боку митних та прикордонних служб," - поділився Малюк в інтерв'ю для "Ми-Україна".
Крім того, очільник СБУ натякнув на таємну операцію, що була здійснена Україною в жовтні 2022 року. Тоді Кримський міст зазнав значних пошкоджень внаслідок вибуху, спричиненого вантажівкою, заповненою вибухівкою.
"Якщо уважно проаналізувати ситуацію і звернути увагу на деталі, вважаю, багато спостерігачів помітили певні аналогії з першим нападом на Кримський міст," - зазначив Малюк.
Він зазначив, що в обох ситуаціях Україна не залучала контрабандистів, а покладалася на митні органи Росії.
"Вони мають глибокі корупційні корені. На одному з етапів їхня діяльність насправді пішла нам на користь, оскільки вони забезпечили нас кабінами, про які я вже згадував," - зазначив Малюк.
Офіційна особа зазначила, що Україна завдяки своїм агентам на території Росії організувала логістичну фірму, яка придбала п’ять вантажних автомобілів і орендувала склади для реалізації цієї діяльності.
Голова СБУ підкреслив, що один із зазначених складів знаходився в безпосередній близькості від штаб-квартири Федеральної служби безпеки Росії в Челябінській області.
Малюк зазначив, що підставна логістична компанія найняла росіян водіями вантажівок, відправляючи їх на регулярні доставки, аби уникнути підозр перед початком операції.
Військовослужбовець зазначив, що ці водії мали лише виконати транспортування кабін до авіабаз, після чого повинен був приїхати замовник для здійснення оплати. Тому вони не були в курсі подій, що відбуваються.
За словами очільника СБУ, коли один з водіїв випадково побачив безпілотники в одній з кабін, українські агенти запевнили його, що ці системи є інструментами для спостереження за тваринами.
"На справді, вони не здійснили жодних незаконних дій, і в їхніх вчинках не було жодного наміру", - підкреслив Малюк.
Керівник служби безпеки не надав додаткових подробиць про процес перевезення дронів, однак наголосив, що його команда під час цієї операції пройшла "сім кіл пекла".
В рамках операції "Павутина" Україна таємно доставила сотні безпілотників глибоко за лінію фронту противника, використовуючи дерев'яні конструкції, що нагадували житлові будівлі, які були встановлені на вантажних автомобілях. 1 червня ці транспортні засоби досягли чотирьох авіабаз, звідки дрони були запущені з метою знищення стратегічних бомбардувальників і літаків для раннього виявлення та управління.
За словами українських офіційних осіб, атака вразила близько третини стратегічних бомбардувальників РФ, завдавши збитків на суму близько 7 млрд доларів.
У той же час, Financial Times повідомили про типи дронів, які застосовувалися під час операції "Павутина". Ці безпілотники суттєво відрізняються від тих, що зазвичай використовуються на фронті. Як зазначив один з інженерів, ці дрони призначені для особливих завдань і коштують у п'ять разів більше, ніж стандартні моделі.
#Росія #Україна #Безпілотний літальний апарат #Крим #Машина. #Лінія фронту #Корупція #Дрон #Логістика #Служба безпеки України #Літак. #Financial Times #Вантажівка. #Контрабанда #Атака #Федеральна служба безпеки #Генерал-лейтенант #Штаб-квартира #Авіабаза #Водій (особа) #Стратегічний бомбардувальник #Челябінська область