
Японія стала однією з країн, що розробляють програму фінансової підтримки для зменшення внутрішніх наслідків торгової війни, ініційованої президентом США Дональдом Трампом.
Про це пише The New York Times. Уряд Японії затвердив пакет підтримки на суму $6,3 млрд, щоб допомогти малому й середньому бізнесу, а також домогосподарствам, які постраждали від американських мит.
Згідно з інформацією, наданою міністром Кабінету міністрів Японії Йошімасою Хаяші, фінансові кошти будуть використані для підтримки бізнесу та покриття витрат на електроенергію для громадян.
Окрім прогнозованого економічного спаду, викликаного американськими митами, японський уряд стикається з незадоволенням населення через підвищення цін та тиском на скорочення державного боргу.
Хоча Трамп тимчасово відклав запровадження нових 24%-х мит на японські товари до початку липня, автомобільна галузь Японії вже потерпає від 25%-х тарифів на готові авто та автозапчастини.
Найбільший автовиробник країни, компанія Toyota, передбачає збитки в розмірі $1,3 млрд лише за квітень та травень через введені тарифи. Також значні фінансові втрати очікуються у Honda та Nissan.
Nissan навіть розглядає можливість закриття двох заводів у Японії та перенесення частини виробництва до США, щоб уникнути тарифів.
Економісти попереджають, що нові тарифи можуть суттєво вдарити по японській економіці. Уряд також побоюється ширших наслідків глобальної торговельної напруги, які можуть уповільнити економічне зростання більш ніж удвічі.
Раніше аналогічні пакети допомоги були оголошені Іспанією (обсягом $15 мільярдів) і Канадою, які також страждають від нових мит, введених Сполученими Штатами.
Раніше було повідомлено, що 12 лютого уряд Японії офіційно звернувся до адміністрації Трампа з проханням звільнити японські компанії від нововведених США тарифів на сталь і алюміній.
2 квітня 2025 року адміністрація Трампа офіційно ввела "взаємні" мита, які торкнулися близько 185 країн.
Мінімальний рівень тарифу складав 10%, що також стосується і України.
Японські інвестори провели розпродаж закордонних облігацій у відповідь на мита, введені адміністрацією Трампа.
Для Китаю новий тариф склав 34%, але з урахуванням 20% мита, введеного в березні через підозри щодо участі КНР у постачанні фентанілу в США, загальна ставка мит для Китаю досягла 54%.
У відповідь Китай 4 квітня запровадив 34% мита на всі товари зі США, а також заявив, що запровадить заходи експортного контролю на сім видів рідкісноземельних металів, які використовуються при створенні високотехнологічних продуктів, наприклад, комп'ютерних чипів. Зокрема, йдеться про гадоліній та ітрій.
Трамп охарактеризував це як "помилковий крок" і з 9 квітня ввів нові мита на китайські товари в розмірі 104%.
Китай у боргу не залишився і 9 квітня підвищив мита для США до 84%.
Дональд Трамп, у свою чергу, знову підняв тарифи на імпорт з Китаю до 125% через "недостатню повагу до глобальної торгівлі", водночас надавши дозвіл на 90-денну перерву в запровадженні нових мит для інших держав.
Глава государства США
Дональд Трамп пообіцяв знизити мита на товари з Китаю і наголосив, що в нього "дуже хороші відносини" з главою КНР Сі Цзіньпіном. Трамп заявив, що тарифи на китайські товари "істотно знизяться, але вони не будуть нульовими".
Міністр фінансів США Скотт Бессент заявив, що тарифні обмеження між Сполученими Штатами та Китаєм не зможуть зберігатися довго, тож у майбутньому можна очікувати на "деескалацію" в торговельних відносинах між двома країнами.
Дивлячись на те, що відбувається, 12 американських штатів подали спільний позов проти мит Трампа.
При цьому Китай без офіційного оголошення почав скасовувати мита на товари зі США. За інформацією CNN, співрозмовники агентства зазначили, що тарифи на вісім видів інтегральних схем, які охоплюють більшість напівпровідників, за винятком мікросхем пам'яті, були скасовані до нуля.
Крім того, за інформацією Bloomberg, влада Китаю розглядала можливість скасування додаткових мит на медичне обладнання та деякі промислові хімікати, такі, як етан. Також, за деякими даними, Пекін, імовірно, готується скасувати додаткові мита щонайменше на вісім категорій товарів, пов'язаних із напівпровідниками.
Сторони також розглянули питання про скасування мит на оренду літаків з Китаю у Сполучених Штатах. Агентство зазначає, що китайські авіаперевізники, подібно до багатьох інших, не є власниками всіх своїх літаків.
12 травня 2025 року США і Китай домовилися знизити взаємні мита на імпорт на 90 днів.
27 травня з'явилася інформація про те, що Японія вперше за 34 роки втратила статус найбільшого кредитора в світі.
#Сполучені Штати #Бізнес #Китай (регіон) #Дональд Трамп #Мито (економіка) #Сі Цзіньпін #Японія #Товари #Економіка #Електрична енергія #Робити #Машина. #Сталь #Північна та Південна Америка #Долар #Bloomberg L.P. #Літак. #Китай #Імпорт #Облігація (фінанси) #Іспанія #Канада #Пекін #CNN #The New York Times #Хімічна промисловість #Торгівля #Алюміній #Nissan #Хонда #Toyota #Інтегральна схема #Державний борг #Напівпровідниковий #Кабінет міністрів Японії