Облігації "Укрзалізниці" зазнали зниження вартості після подання прохання про перенесення термінів платежів.

Державний залізничний оператор України, "Укрзалізниця" (УЗ), ухвалив рішення про капіталізацію приблизно $160 мільйонів накопичених відсотків за єврооблігаціями. Компанія звернулась до власників цих цінних паперів з проханням відкласти виплату майбутніх відсотків на додаткові 12 місяців (другий період підтримки) з можливістю їхньої капіталізації. Це зроблено з метою збереження ліквідності в умовах складної фінансової ситуації, спричиненої військовою агресією з боку Росії.

Група планує використати цей час для взаємодії зі своїми стейкхолдерами, включаючи український уряд, а також з партнерами, такими як міжнародні фінансові організації. Метою є розробка довгострокової стратегії та рішення з рефінансування для інвесторів у єврооблігації. Це вимагатиме створення більш стабільного операційного середовища, яке, сподіваємось, стане реальністю до 2025 року, а також до завершення другого періоду підтримки, як зазначає "Укрзалізниця".

Зазначено, що по єврооблігаціях на суму $594,9 млн, термін погашення яких встановлено на 9 липня 2026 року з відсотковою ставкою 8,25%, капіталізуються відсотки у розмірі $108,28 млн. Це підвищує загальний обсяг випуску до $703,18 млн. У той же час, за єврооблігаціями на $300 млн, які мають термін погашення 15 липня 2028 року та ставку 7,875%, капіталізуються відсотки на суму $51,9 млн, що підвищує обсяг цього випуску до $351,9 млн.

Зазначається, що відтермінування за кожною облігацією починається з наступної запланованої дати купона в січні 2025 року, відтерміновані суми продовжать нараховуватися за тією самою відсотковою ставкою купона, а строк погашення кожної облігації залишається незмінним. Одночасно УЗ зберігає за собою право в будь-який час протягом другого періоду підтримки погасити відстрочені суми.

Компанія в ці 12 місяців планує обмежити відтік грошових коштів, зберігати ліквідність, залучаючи тільки такі нові борги, які перевищуватимуть амортизацію основного боргу, і зберігати можливість обслуговувати свої договори оренди та короткострокові кредити на оборотний капітал, які є важливою частиною повсякденної діяльності компанії.

Крім того, компанія звертається до власників облігацій з проханням надати їй можливість залучати нове довгострокове фінансування з середнім терміном погашення, що починається після липня 2028 року. Вона також просить дозвіл на отримання до EUR 99 млн у рамках пільгового, гарантованого державою кредиту від ЄБРР 2023 року. Окрім цього, компанія хотіла б уточнити механізми передоплати та подальшого анулювання облігацій у відповідній документації, щоб покращити управління своєю заборгованістю.

Передбачається, що УЗ залучить близько EUR20 млн пільгового фінансування ЄБРР під гарантії України.

"В документації зазначається, що Група вважає, що держава, здійснивши всебічну реструктуризацію своїх єврооблігацій у 2024 році, може мати труднощі з обґрунтуванням надання бюджетної чи іншої підтримки, якщо вона продовжить виконувати свої зобов'язання за боргом відповідно до початкового графіка."

Відповідно до оголошення, заявки від власників облігацій на підтвердження такого запиту будуть прийматися до 27 грудня включно. Компанія готова запропонувати учасникам винагороду у розмірі 0,5% від номінальної вартості. Зустріч для затвердження пропозицій компанії запланована на 31 грудня, при цьому необхідний кворум становить 2/3, з яких 75% голосів повинні бути "за".

Зазначається також, що допомогу в операції УЗ надають Dragon Capital і J.P.Morgan Securities, а на 18 грудня призначено конференц-дзвінок із власниками євробондів.

У своїй пропозиції УЗ підкреслює, що Україна все ще стикається зі збройною агресією з боку РФ, яка намагається знищити критично важливу цивільну та промислову інфраструктуру. Зокрема, російські удари зосереджуються на енергетичних системах, що негативно впливає на бізнес компанії, її оперативні результати, фінансове становище та майбутні перспективи, включаючи прогнози щодо показників на 2025 рік і далі.

Зокрема, Укрзалізниця прогнозує, що її EBITDA досягне приблизно 1,0 млрд грн у четвертому кварталі 2024 року, після зниження з 6,6 млрд грн у першому кварталі та 6,9 млрд грн у другому до 3,3 млрд грн у третьому кварталі. У зв'язку з цим компанія наразі очікує, що її чисті збитки у 2024 році можуть коливатися від 1,5 до 2,5 млрд грн, що залежатиме від коливань обмінних курсів, пов'язаних витрат, а також від наслідків атак з боку Росії.

Відзначається, що в грудні 2024 року наглядова рада Укрзалізниці ухвалила рішення про підвищення регульованих тарифів на вантажні перевезення на 37%. Це підвищення має на меті забезпечити фінансування найбільш критичних операційних потреб, а також покрити мінімальні капітальні витрати для підтримки основних активів у відповідному стані. В іншому випадку, без такого коригування, EBITDA у 2025 році може опинитися на межі нуля.

"У нинішніх умовах, враховуючи вплив залізничних тарифів на різні сектори української економіки, прогнозується, що збільшення тарифів на вантажні перевезення (якщо його буде реалізовано) покриє лише найосновніші витрати, необхідні для підтримки операційної стабільності Групи. Зокрема, навіть у разі впровадження такого підвищення, не слід очікувати, що це призведе до формування достатніх грошових потоків", - зазначено в документі.

Як повідомлялося, агентство Fitch Ratings наприкінці серпня підвищило довгострокові рейтинги дефолту емітента (РДЕ) в іноземній і національній валютах УЗ і його єврооблігацій на $894,9 млн до "CC" з "C".

Агентство зазначало, що виплата $594,9 млн у липні 2026 року (майже 50% боргу УЗ) і $300 млн у липні 2028 року (24%) створює високий ризик рефінансування для компанії через дуже обмежений доступ до ринків фінансування. Fitch на той момент не бачило, як компанія має намір фінансувати виплату 2026 року, і нагадувало, що "Укрзалізниця" має відновити відтерміновані виплати купонного доходу в січні 2025 року після отриманого від власників облігацій права на відтермінування в січні 2023 року.

#Росія #Україна #Держава (політичний устрій) #Інвестор #Капітал (економіка) #Робити #Російська мова #Уряд України #Dragon Capital (компанія) #Економіка України #Гроші #Валюта #Кредит #Борг. #Рефінансування #Облігація (фінанси) #Актив #Українська залізниця #Європейський банк реконструкції та розвитку #Єврооблігація (зовнішня облігація) #Ліквідність ринку #Fitch Ratings #Амортизація #Дефолт (фінанси) #Емітент

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Повний огляд казино parimatch
Киянин вперше в історії здобув титул чемпіона світу з боксу! Відзначаємо століття з моменту найзначнішої перемоги відомого емігранта!
У 2024 році Збройні Сили Росії захопили більше 2500 квадратних кілометрів території, але при цьому понесли значні втрати, складаючи 427 000 військовослужбовців. Докладніше про це.
Теги