
Державне підприємство "Центр захисту інформаційного простору України", що підпорядковується Міністерству культури та стратегічних комунікацій, 1 березня уклало угоду з ТОВ "Медіатека" на проведення моніторингу ЗМІ на суму 12,24 млн грн за результатами тендеру.
Цю інформацію наводять "Наші гроші", посилаючись на дані з системи Prozorro.
Згідно з умовами угоди, до завершення 2025 року ця компанія щоденно моніторитиме висловлювання та коментарі щодо влади, виявлятиме актуальні теми, що викликають обговорення, а також аналізуватиме зміни в сприйнятті державних установ та ключових посадовців з боку аудиторії.
Зокрема, буде здійснюватися спостереження за публікаціями в медіа, що стосуються президента, першої леді та її Фундації, Офісу президента, Кабінету Міністрів, Верховної Ради, Генерального штабу, а також усіх міністрів, керівників відомств, радників і спікерів. Ці ж особи також ознайомлюються із звітами, як раніше підтверджували у Міністерстві культури.
Моніторинг охоплюватиме "телемарафон", не менше 10 загальнонаціональних телеканалів, 50 друкованих видань, радіо та понад 1 000 національних і регіональних онлайн-ЗМІ. Окремо відстежуватимуть активність у Facebook, Twitter (X), Instagram, YouTube, Telegram і TikTok та іноземні медіа - англомовних, німецькомовних, франкомовних медіа (а також медіа іншими мовами у випадку закордонних візитів).
Компанія "Медіатека" в рамках своєї тендерної пропозиції представила зразок звіту, в якому зазначено, що голова Офісу президента Андрій Єрмак "зазнає критики за привласнення повноважень президента". У цьому ж документі замголови ОП Олег Татаров описується як "один з найбільш яскравих прикладів корупції та проросійських симпатій серед оточення В. Зеленського".
В цілому існує три основні категорії звітів. Щоденні звіти надають інформацію про кількість згадок, рейтинг осіб та об'єктів, аналіз тональності повідомлень, а також ключові теми та реакції в соціальних мережах. Щотижневі звіти забезпечують більш глибоке розуміння медіапейзажу, включаючи оцінку результативності комунікацій, аналіз основних тем і наративів, виявлення провідних спікерів та охоплення різних сегментів аудиторії, таких як бізнес або масові групи. Окремо вивчається динаміка уваги до певних персон та тем на регіональному рівні. Наприклад, у тестовому звіті від "Медіатеки" щодо президента і його Офісу міститься 43 сторінки інформації.
Щомісячні звіти включають проведення SWOT-аналізу (сильні та слабкі сторони, можливості та загрози) інформаційного середовища, оцінку ефективності комунікаційних кампаній, дослідження інформаційних атак та прогнозування медійних ризиків. Особлива увага буде приділена змінам у медійному дискурсі, а також коливанням активності стосовно окремих тем і осіб. Додатково заплановано тематичне дослідження, яке охоплює аналіз резонансних питань, а також соціологічне опитування для оцінки змін в громадській думці та впливу медіа на ставлення населення до представників влади.
У порівнянні з минулим роком, ціни на деякі послуги істотно зросли. Наприклад, щоденний моніторинг медіа тепер коштує 6 840 грн, тоді як раніше його вартість становила 5 040 грн. Моніторинг соціальних мереж подорожчав удвічі, з 1 800 грн до 3 600 грн. Щоденний аналітичний звіт тепер обходиться в 4 800 грн, що є збільшенням з 2 400 грн, а щотижневий звіт зріс з 60 000 грн до 96 000 грн. Щомісячний SWOT-аналіз подорожчав з 74 400 грн до 100 800 грн. Окреме соціологічне дослідження тепер вартує 540 000 грн, тоді як у 2024 році його ціна становила 144 000 грн.
Тендер відбувся без суперників: єдиним учасником стала компанія ТОВ "Медіатека". Щоб взяти участь у торгах, необхідно було підтвердити досвід реалізації подібних контрактів у період з 2020 по 2024 роки. Фірма надала документ, що засвідчує виконання угод із чинним замовником та НЕК "Укренерго".
"Медіатека" заснована у 2012 році та належить народному депутату від "Слуги народу" Олександру Маріковському. Він був радником державного секретаря Міністерства інформаційної політики України, яке і замовляє послуги моніторингу.
Окрім "Медіатеки", Маріковський заснував громадську організацію "Центр контент-аналізу", а також кілька компаній: ТОВ "Центр контент-аналізу", ТОВ "Соцмоніторинг" і ТОВ "Інтелектуальні медійні системи". Крім того, він є ініціатором благодійного фонду "Дій за Україну!".
Із 2017 року його фірма "Медіатека" отримала підрядів на 45,83 млн грн, переважно у нинішнього замовника за моніторинги.
ДП "Центр захисту інформаційного простору України" очолює Ольга Дудченко. Підприємство знаходиться в віданні Міністерства культури і стратегічних комунікацій.
#Президент (державна посада) #Україна #Соціологія #Facebook #Національна енергетична компанія «Укренерго» #Уряд України #Радіо #Корупція #Верховна Рада #Французька мова #Telegram (сервіс обміну повідомленнями) #Instagram #Соціальна мережа #Моніторинг #Слуга народу (політична партія) #Телевізійний канал #Державне підприємство #ProZorro #Twitter #Німецька мова #Англійська мова #Наші гроші з Денисом Бігусом #Андрій Єрмак #Міністерство культури (Україна) #TikTok #Запрошуємо до участі в тендері #Рейтинг