Малий бізнес, по суті, не отримав суттєвих переваг від ініціативи "Національний кешбек".

Державні програми допомоги не забезпечили позитивного ефекту для підприємств.

Згідно з даними опитування, проведеного Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД), програма "Національний кешбек" не справила жодного впливу на 41,9% підприємств. Лише 0,2% респондентів вважають, що її вплив був негативним. При цьому 21,2% учасників опитування не залучалися до програми, а 14,8% не змогли чітко оцінити її результати. Крім того, бізнес демонструє обережність у своїх оцінках програми "Зимова підтримка".

Опитування проводили із 19 по 28 листопада серед 485 промислових підприємств. Як зауважили аналітики, розмір підприємства суттєво впливає на оцінку програми. Лише 6,5% мікробізнесу та 11,8% малого бізнесу відзначили позитивний вплив "Національного кешбеку" на свою діяльність.

"Якщо програма і була орієнтована на підтримку підприємництва, то, безсумнівно, не малого. Про позитивні результати повідомили 30,8% представників середнього бізнесу та 31,5% – великих компаній", – зазначили в ІЕД.

Аналіз урядових програм для бізнесу / Інфографіка ІЕД

Водночас у харчовій промисловості 40,3% підприємств зауважили позитивний вплив. Крім того, схвально про програму відгукнулись і підприємства поліграфічної промисловості(25%) та виробництва тканин, одягу чи взуття (23,2%). У хімічні промисловості (20%) назвали вплив близьким до середнього.

У секторному аналізі підприємств металургійної галузі спостерігаються найменш упереджені оцінки, що становлять 75,9%, подібна ситуація також спостерігається у хімічній промисловості.

Щодо впливу програми "Зимова підтримка", дослідження показують, що вона майже не спрямована на мікро- та малі підприємства. В результаті, лише 3,2 - 3,3% з них очікують значного позитивного впливу. Натомість середні та великі компанії зазначають, що сподіваються на більшу вигоду від цієї програми, зокрема 19,5% і 18% відповідно.

11,9% респондентів вважають, що програма "Зимова підтримка" позитивно вплине на їх бізнес, 62,3% не сподіваються на жодні зміни, а 25,8% зазначили, що їм важко зробити оцінку.

Звернемо увагу на те, що "Нацкешбек" є ініціативою президента, яка була реалізована в вересні 2024 року. Основна мета цієї програми полягає в підтримці українських виробників. Вона передбачає повернення споживачам 10% вартості товарів, виготовлених в Україні.

До слова, як писав ZAXID.NET, з 11 грудня українці отримали змогу купувати продовольчі товари українського виробництва коштом державних програм "Національний кешбек" та "Зимова підтримка".

#Президент (державна посада) #Товари #Українці #Металургія #Одяг #Малий бізнес #Підприємницька діяльність #Кешбек з дебетової картки #Харчова промисловість #Взуття #Хімічна промисловість #Поліграфія #Бізнес

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Чому німецький концерн Rheinmetall вирішив продати свій автомобільний бізнес - Auto24
Правила для українських фізичних осіб-підприємців зазнають змін. Вони порівнюють це з Майданом та відчувають, що отримали смертний вирок.
Україна суттєво посилила свої заходи проти "Шахедів" і наростила обсяги постачання дронів для перехоплення, повідомляють ЗМІ.
Теги