Британський виробник споживчих товарів Unilever Plc прийняв рішення залишити російський ринок через втрату контролю над своїми операціями в цій країні.
Таку інформацію озвучив генеральний директор Хайн Шумахер, повідомляє Bloomberg.
За словами Шумахера, це стало результатом зростання складнощів, викликаних реакцією Росії на санкції, які Захід наклав у відповідь на війну, розв'язану Росією проти України.
Таким чином, підприємство втратило можливість ефективно переказувати фінансові кошти до Росії та з неї, оцінювати свою діяльність або впливати на управлінські рішення щодо брендів.
"Я не бачив жодної можливості в найближчому майбутньому, коли ми зможемо відновити цей контроль, і це стало причиною для рішення про вихід," - зазначив Шумахер.
У жовтні Unilever оголосила про завершення угоди з продажу свого російського підрозділу місцевій компанії Arnest Group, не розкриваючи фінансові деталі угоди. За інформацією Unilever, чисті активи даного підрозділу оцінюються приблизно в 600 мільйонів євро і включають чотири виробничі потужності, а також близько 3 тисяч працівників.
Російський уряд ускладнив вихід західних компаній, стягуючи нові податки та знижуючи оцінку транзакцій після того, як західні уряди запровадили санкції. Для виведення прибутків із Росії також потрібен дозвіл, який важко отримати.
Про те, що Unilever отримав дозвіл російського уряду на продаж місцевих активів, стало відомо у вересні цього року. Зокрема, йшлося пропродаж підрозділу "Юнілевер Русь" - серед іншого він володіє правами на бренди морозива "Магнат" та "Инмарко", косметики "Чистая линия", "Бархатные ручки" та "Черный жемчуг".
Вартість активів оцінювалася у 35-40 млрд рублів (близько 350-400 млн євро) з урахуванням дисконту. При цьому на кінець 2022 року ця сума була більш ніж удвічі вищою і становила 900 млн євро.
Відповідь Unilever на масштабне вторгнення Росії.
Як було зазначено, у березні 2022 року компанія Unilever оголосила про зупинку імпорту та експорту своїх товарів в Росію та з неї. Крім того, були призупинені витрати на медіа та рекламні кампанії, а також нові інвестиції в російський сегмент бізнесу. Проте, дочірня компанія в РФ - ТОВ "Юнілевер Русь" - продовжувала свою діяльність.
Компанія призупинила постачання своєї продукції в Російську Федерацію та експорт товарів з території країни. Проте Unilever запевнила, що продовжить реалізацію засобів особистої гігієни та продуктів, які виготовляються на чотирьох заводах у Росії: в Санкт-Петербурзі, Єкатеринбурзі, Омську та Тулі.
Unilever володіє чотирма виробничими потужностями в Росії та налічує більше 3 тисяч співробітників. За підсумками 2022 року, російський сегмент бізнесу приніс 1,4% загального доходу та 2% чистого прибутку компанії.
У цілому компанія Unilever має присутність у понад 100 країнах світу.
У липні 2023 року Національне агентство з боротьби з корупцією України включило британську компанію Unilever до списку міжнародних спонсорів війни.
Після початку повномасштабної агресії Російської Федерації проти України компанія зобов'язалася зупинити імпорт і експорт своїх товарів до Росії і назад, а також припинити всі витрати на рекламу та медійну діяльність. Проте, за рік війни, прибуток Unilever в Росії зріс, подвоївшись з 4,8 млрд рублів (56 млн євро) у 2021 році до понад 9,2 млрд рублів (108 млн євро) у минулому році.
У березні цього року компанія Unilever розпочала зведення нової виробничої потужності в Білій Церкві (Київська область) та урочисто встановила пам'ятну капсулу на території майбутнього заводу в індустріальному парку "Біла Церква".
#Бізнес #Інвестиції #Росія #Україна #Міжнародні санкції щодо Росії (2014—дотепер) #Товари #Податок #Біла Церква #Експорт #Фірма #Бренд #Корупція #Євро #Сполучене Королівство #Прибуток (економіка) #Реклама #Генеральний директор #Західна Європа #Київська область #Bloomberg L.P. #Російський рубль #Санкт-Петербург #Єкатеринбург #Імпорт #"Юнілевер #Рутенія #Спонсорство #Магнат #Морозиво #Дочірнє підприємство #Гігієна #Омськ #Тула, Росія