
Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) запропонувала уряду відновити роботу Миколаївського порту, а також запровадити додаткові заходи для гарантування безпеки морської інфраструктури України та безперешкодного судноплавства в Чорному морі.
Надійне функціонування морських маршрутів має вирішальне значення не лише для економіки України, але й для глобальної продовольчої безпеки. Вжиті заходи сприятимуть зміцненню позицій України на міжнародних ринках, знижуючи витрати на логістику та страхові ризики для судновласників. Це, у свою чергу, допоможе забезпечити доступні ціни на продукти харчування та ефективний експорт, - зазначено в заяві, опублікованій на сайті Європейської Бізнес Асоціації в середу.
Щодо конкретних ініціатив, бізнес-спільнота пропонує відновити функціонування Миколаївського порту та організувати евакуацію суден, які залишаються заблокованими з початку повномасштабного вторгнення. Також важливо відновити безпеку Херсонського порту, щоб розпочати його відновлення та інтеграцію в експортні процеси. Крім того, необхідно посилити захист портової інфраструктури, щоб забезпечити її стабільну роботу навіть в умовах зростаючих безпекових загроз.
Окрім цього, слід вивчити перспективу безпечного розмінування окремих територій Чорноморських вод та сільськогосподарських угідь у даному регіоні. Також важливо оптимізувати функціонування морських експортних шляхів, зокрема створити можливість для суден очікувати в портах Одеської області, а не лише на вході до каналу Суліна.
У рамках публічних дебатів стосовно встановлення мирного режиму у Чорноморській зоні, компанії, що входять до асоціації, висловлюють інтерес до отримання даних про перспективи відновлення звичної судноплавної діяльності, зокрема за маршрутами, які були рекомендовані до початку великомасштабного збройного конфлікту.
"Це дозволило б знизити вартість фрахту та страхових витрат, що напряму впливає на конкурентоспроможність українських експортерів", - підкреслили в ЄБА.
Зазначається, що також представники бізнесу занепокоєні непоодинокими випадками зміни статусу українських моряків у базах "Резерв+" та "Оберіг" після заходу судна в порт, через що їх знімають з рейсів. Це спричиняє затримки суден та загалом ускладнює операційну діяльність портів і стивідорних компаній. Зважаючи на це, підприємці просять допомоги у розв'язанні подібних ситуацій, зокрема - скасувати повторні перевірки перед виходом у рейс моряків, яких вже перевіряли під час заходу в порт.
"Ми високо цінуємо об'єднання зусиль у напрямку відновлення безпеки в Чорному морі та відновлення нормального судноплавства. Однак, з огляду на сучасні виклики, асоціація сподівається на розгляд зазначених додаткових заходів для вирішення транспортних і безпекових питань. Бізнес відкритий до співпраці з урядом і запрошує представників влади до подальшого обговорення запропонованих ініціатив", - підкреслили в ЄБА.
#Бізнес #Порт #Їжа #Експорт #Інфраструктура #Економіка України #Конкуренція (компанії) #Ризик #Екстрена евакуація #Логістика #Корабельний канал #Європейська бізнес асоціація #Корабель #Чорне море #Моряк. #Ставка фрахту