
Державна авіаційна служба делегувала повноваження на ремонт вертольотів Мі-8 іноземному підприємству AAL Group Ltd, яке має зв'язки з російською оборонною промисловістю. Фахівці вважають це рішення серйозною загрозою для національної безпеки України.
Ухвалене Державіаслужбою, під керівництвом на сьогодні вже відстороненого Олександра Більчука, рішення про передачу повноважень з супроводу ремонтної документації щодо вертольотів Ми-8 приватній іноземній компанії AAL Group Ltd можна назвати - запрошенням до себе російського агента. Таку думку у коментарі УНН висловив військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив" Олександр Коваленко, зауваживши, що таке рішення виглядає особливо абсурдно на тлі появи критичних публікацій, які вказують, що, наприклад, оборонні підприємства Польщі до 2022 року працювали з росіянами.
Коваленко наголосив, що, хай нам і не приємно визнавати, що наші партнери до повномасштабного вторгнення співпрацювали з рф, але це є фактом і загалом відомим. Все треба розглядати в контексті і важливим є питання - чи продовжується співпраця зараз.
Парадоксально, що ми піднімаємо гучний скандал довкола польської компанії (яка відповідно до злитих у мережу документів співпрацювала з російською оборонкою до 2022 року - ред.), а водночас самі запрошуємо до себе фактично російського агента. Не вистачало нам ще такої сумнівної компанії, яка очевидно грає не на нашому боці, і щоб вона напряму працювала з українськими підприємствами
Згідно з інформацією з відкритих джерел, AAL Group Ltd є компанією, зареєстрованою в Об'єднаних Арабських Еміратах, зокрема в зоні вільної торгівлі Sharjah Airport International Free (SAIF), яка славиться своїми податковими пільгами та високим рівнем конфіденційності бенефіціарів. Дана компанія має сертифікат від російського авіаційного заводу, що входить до складу холдингу "Вертольоти Росії", що вказує на її зв'язки з оборонним сектором РФ. Існують припущення, що "Ростех" може бути бенефіціаром AAL Group. Окрім цього, ця компанія була пов'язана з "сірою" діяльністю з ремонту вертольотів в Іраку та Афганістані. У 2024 році AAL Group оголосила про партнерство з південноафриканською Paramount Group, яка підозрюється у постачанні зброї Росії для ведення війни проти України.
Військово-політичний оглядач вважає, що загалом ситуація, яка склалася відображає більшу проблему. Олександр Коваленко звертає увагу на те, що у випадку з польський вертолітним заводом для справедливого аналізу потрібно дивитися не лише на одну країну, а на загальну картину й аналізувати ситуацію за останні роки.
Країни, які експлуатували вертольоти Ми-8 та Ми-17, практично не мали можливості здійснювати повний ремонт та модернізацію своїх машин без участі Росії. Це стосувалося ліцензійних питань, і навіть держави з власними потужностями в авіабудуванні та ремонті змушені були співпрацювати з рф. Польща не стала винятком — подібні угоди мали місце й у Болгарії, Угорщині, а деякі країни навіть відправляли свою техніку на ремонт безпосередньо до Росії чи Білорусі.
Тож, хоча наразі не існує офіційних свідчень про співпрацю Польщі з Росією під час повномасштабної агресії, Олександр Коваленко зауважує, що робити швидкі висновки було б недоцільно.
Щодо внутрішньої ситуації, український випадок, пов'язаний з делегуванням важливих функцій у сфері авіаційної техніки компанії, що може мати "російський слід", виглядає особливо тривожним. Це питання стосується не лише економічних аспектів чи конкурентної боротьби на ринку, а й несе в собі безпосередню загрозу для національної безпеки.
Право на супроводження ремонтної документації для вертольотів типу Ми-8 намагалися отримати українські державні підприємства, які мають багаторічний досвід та всі необхідні кваліфікації. Проте, численні їхні звернення залишилися без уваги з боку Державіаслужби та її керівника Олександра Більчука, який зараз відсторонений від виконання своїх обов'язків через дисциплінарне розслідування.
Коментуючи обставини, колишній заступник Генерального прокурора та адвокат Олексій Баганець підкреслив, що в разі надання свідомої вигоди компаніям, які мають зв'язки з бізнесом і економікою держави-агресора, такі дії можуть бути розцінені як загроза національній безпеці України.
Серед парламентарів також лунають вимоги скасувати рішення. Народний депутат, член Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Веніславський охарактеризував його як "антидержавне" та повідомив про звернення від свого імені до Служби безпеки України та Прем'єр-міністра щодо відсторонення керівника Державіаслужби Олександра Більчука з займаної посади.
Народний депутат Михайло Цимбалюк підкреслив економічну нерозумність і неприпустимість такого кроку в умовах війни, тоді як його колега Юрій Здебський закликав провести всебічний правовий аналіз рішення Державіаслужби за участю СБУ та Національної поліції.
В цілому, фахівці та політики одностайно погоджуються, що передача контролю над документацією щодо ремонту стратегічної авіаційної техніки компанії з російським походженням становить серйозну загрозу для оборонних можливостей і вимагає термінового переосмислення.
#Росія #Польща #Україна #Угорщина #Повноваження #Економіка #Прокурор. #Російська мова #Росіяни #Національна поліція України #Польська мова #Українські національні новини #Підприємницька діяльність #Служба безпеки України #Прем'єр-міністр України #Об'єднані Арабські Емірати #Болгарія #Оцінка розвідданих #Офшорний фінансовий центр #Корпоративна група #Національна безпека #Гелікоптер. #Адвокат. #Афганістан #Сертифікація #Ірак #Національна безпека України #Державна авіаційна служба України #Коваленко Олександр Борисович #Мі-8