
голова Advanter Group, засновник і голова Kyiv Foresight Foundation, глобальний амбасадор Singularity University
1. Візія України має передбачати повернення показнику експорту 60% до ВВП з чинних 25%.
2. Потрібно радикальне розширення географії експорту, а не концентрація на ТОП-10 ринках. Більше того, потрібна активізація торгових місій в векторі пошуку експортних можливостей і просування України.
3. Вкрай важливо зосередитися на інтеграції України в міжнародні мережі створення доданої вартості. Це не повинно обмежуватися відкриттям українськими компаніями виробництв за кордоном, а також не може зводитися лише до постачання сировини, зокрема рідкісноземельних металів. Основна вартість повинна формуватися саме в Україні. Розвиток кластерів повинен стати головним пріоритетом.
4. Це включає в себе впровадження новітніх технологій, залучення фінансових ресурсів та розвиток людських ресурсів.
5. Отже експорт -- це про адаптивність, швидкість, інновативність як конкурентні позиції України.
6. Залученість і співдія: формування експортної стратегії потребує узгодження позицій Уряду, бізнесу, експертів і розуміння вигод співпраці для залучення міжнародних партнерів.
Отже, нам потрібна радикальна стратегія, а не просто "ще тисяча підприємств до 21000" або "підвищення на 5%". Ми повинні шукати шляхи, щоб збільшити експорт п’ятеро протягом наступного десятиліття.
#Бізнес #Інвестиції #Швидкість #Капітал (економіка) #Експорт #Стратегія #Валовий внутрішній продукт #Руда. #Рідкоземельний елемент