
Зазвичай здається, що передові цифрові рішення можуть бути тільки у великих приватних компаніях. Втім в Ураїні інновації часто спершу впроваджують у державних органах. Про те, як це можна робити, працюючи на державу чи громаду, у колонці для AIN розповідає Галина Пустова, CEO CDTO Campus.
Як побудувати ефективну цифрову державу? Це питання давно перестало бути гіпотетичним для України. В умовах війни, обмежених ресурсів і, водночас, зростання очікування громадян у цифрову епоху нам потрібні сильні цифрові лідери.
Ось кілька практичних прикладів студентів, які вже сьогодні роблять наше життя легшим.
Олена Гунько -- заступниця директора департаменту економічного розвитку Львівської міської ради. Вона шукала модель міської цифрової трансформації і прийшла до нас із запитом створити універсальний мобільний застосунок для львів'ян -- з усіма ключовими сервісами у ньому (у рамках платформи MISTO).
Ми допомогли їй сформувати власну систему координат у цифровій трансформації міста -- від користувацького досвіду до кібербезпеки та техпідтримки.
Після завершення програми команда Олени реалізувала перші інтеграції для мобільного додатку та створила стратегічний план комплексного оновлення міської програми цифрової трансформації на найближчі роки.
Олександр Терещенко, CDTO Рівненської ОДА. Він прийшов до CDTO Campus із запитом систематизувати вже накопичені знання, отримати нові інструменти та познайомитися з колегами, які так само горять ідеєю цифровізації.
Він уже координував значну кількість проєктів, пов'язаних із цифровою трансформацією регіону та покращенням надання адміністративних послуг мешканцям і бізнесу в області. Особливу увагу команда Рівненської ОДА почала приділяти кібербезпеці. Завдяки отриманим знанням Олександр ініціював і провів кібераудит, розробив та впровадив політики кіберзахисту, організував оцінку рівня кібергігієни всіх працівників ОДА та РДА.
Один із ключових результатів -- підключення понад 85% закладів освіти та охорони здоров'я області до Cisco Umbrella.
Ще один важливий напрямок, який зазнав змін після навчання, -- робота з донорами та громадами, особливо з тими, де ще не було відкрито ЦНАП. Якщо до початку навчання вдалося відкрити лише один центр, то вже під час і після програми відкрили ще п'ять -- і це лише до кінця поточного року.
Олександр зазначає, що тепер має можливість безпосередньо контактувати з колегами з групи, що працюють у міністерствах або органах місцевого самоврядування, і швидко отримувати необхідну інформацію та підтримку. Це суттєво пришвидшує робочі процеси і підвищує їхню продуктивність.
Єгор Разогрєєв обіймає посаду генерального директора Директорату цифрового розвитку, трансформацій та цифровізації Міністерства юстиції. Він успішно завершив навчання, яке призвело до створення платформи "Онлайн-моніторинг", що дозволяє збирати та аналізувати дані про нормативно-правові акти в галузі правосуддя.
Досягнення: більше 15 000 учасників, понад 200 розпочатих ініціатив щодо законодавчих актів, а також понад 100 000 активностей на нашій платформі. Наразі команда працює над впровадженням штучного інтелекту для автоматизації процесу аналізу та створення моніторингових звітів.
Єгор Разогрєєв на презентації платформи "Онлайн-моніторинг"
Андрій Малахов -- начальник трансформаційного офісу державного "Укрексімбанку". Він хотів підвищити власну експертизу в цифровізації та знайти нові підходи до трансформації банківських процесів. Після завершення навчання команда Андрія втілила віртуального помічника "Меланія" -- AI-рішення для внутрішньої комунікації в банку. Уже 30% працівників щодня користуються сервісом, отримуючи важливі оновлення й сповіщення.
Окрім цього, у банку активно працюють над створенням АІ-агентів, щоб, в першу чергу, зменшити навантаження на вхідну лінію контакт-центру та первинну ІТ-підтримку.
Цільовий показник, до якого прагнуть -- щоб 70% звернень опрацьовувались АІ-агентами. Це значно підвищує якість і швидкість обслуговування, зменшує навантаження на операторів і показує приклад, як можна переносити державну логіку клієнтського сервісу в корпоративне середовище.
Олена Балаболко -- начальниця Управління інформаційних технологій в Антимонопольному комітеті України, та подала заявку на участь у програмі CDTO Campus, коли працювала ще в Донецькій облдержадміністрації. Кіберзагрози зростали, а ресурси були обмежені. Зараз її ціль -- підвищити кіберстійкість Антимонопольного комітету України та закласти нову інституційну культуру захисту інформації.
Після програми вона разом з командою фахівців Управління інформаційних технологій не лише структурувала технічні підходи до кібербезпеки, а й побудувала співпрацю з Держспецзв'язком. Це дозволило підвищити стійкість установи до кібератак.
Наступним етапом стане впровадження гнучких методик Agile і SCRUM для ефективного керування цифровими проектами.
Це і є наша місія. Ми не навчаємо заради сертифіката. Ми створюємо середовище для тих, хто прагне змінювати державу. Вимоги до програм відрізняються, але найважливіше -- ваше бажання змінювати держсектор і мотивація отримати нові знання.
#Бізнес #Мотивація #Інновації #Швидкість #Знання #Мобільний додаток #Студент #Комп'ютерна безпека #Моніторинг #Генеральний директор #Логіка #Львівська міська рада #Органи державної влади #Хакерська атака #Інформаційні технології #Нормативно-правовий акт #Модель #Справедливість #Антимонопольний комітет України #Інформаційна безпека #Директор з цифрових технологій #Cisco #Андрій Малахов