
Український бізнес працює в умовах війни, кризи, міграції, водночас зберігаючи робочі місця, формуючи нові підходи до управління командами, повертаючи ветеранів у професійне життя та підтримуючи ментальне здоров'я.
Цим питанням був присвячений HR Wisdom Summit 2025 від рейтингового журналу "ТОП-100. Рейтинги найбільших" та Delo.ua, що зібрав 400+ HR-лідерів, 30+ провідних спікерів, аби чесно обговорити, як сьогоднішні рішення формують майбутнє людей в Україні.
З відкриттям саміту учасників привітала Оксана Гутцайт, ведуча ICTV: "Сьогодні HR -- це перший голос на підприємстві. Саме ви -- голос змін".
Наталія Теряхіна з Kernel поділилася досвідом, як управління знаннями допомагає утримати штат, адже HR має проактивно працювати з бізнесом, виявляючи критичні ролі та утримуючи команду через навчання.
Дарія Марчак, заступниця міністра соціальної політики України, звернулася з проханням терміново оновити HR-стратегії, акцентуючи увагу на інклюзивності та залученні працівників старше 50 років, адже країна не має права на ейджизм.
Про актуальні тенденції на ринку праці в реальному часі розповіла Марія Абдулліна з "OLX Робота": "Багато роботодавців стикаються з труднощами, зумовленими мобілізацією, міграційними процесами та нестачею кадрів. Відповіддю на ці виклики стає орієнтація на молодь, співпраця з навчальними закладами та залучення людей похилого віку".
Першу панельну дискусію на тему кадрових стратегій у період війни вів Ігор Кабузенко з компанії Ward Howell Ukraine. Серед учасників були Юлія Тітуренко з банку "Південний", Лілія Дубас з Teva в Україні, Поліна Карєліна з Nestlé в Україні, Вюсал Талибов з Foundation Coffee Roasters та Іван Афонін з ПриватБанку. У ході обговорення акцентували увагу на інтеграції молоді, ветеранів та кандидатів старшого віку, а також на розвитку внутрішніх талантів як на важливих аспектах ефективного управління командами.
Катерина Цибур з NOVUS вважає, що у 2025 році найкращою інвестицією стануть люди. Формуючи атмосферу довіри, компанія забезпечує, що працівник не лише захоче повернутися, але й порекомендує організацію іншим.
Інна Печериця (EVA) говорила про корпоративну культуру як компас трансформацій, де цінності -- це щоденний фокус на своїх людях, відчуття опори у кризу, простір для внутрішнього діалогу, нетворкінгу та щирості.
У дискусії на тему "Професійна діяльність після служби: як створити сприятливе середовище на ринку праці для ветеранів" було розглянуто конкретні приклади адаптації, менторства та комплексної підтримки ветеранів і їхніх сімей. Модератором заходу виступила Наталія Ємченко з проєкту "Серце Азовсталі" (SCM). Серед учасників були Анастасія Розлуцька (Work.ua), Олена Велика (Sense Bank), Вадим Галицький (ДТЕК), Людмила Новак (Інтерпайп), Альона Скорзова (Державна служба зайнятості) та Кирило Тюрнєв, який брав участь у захисті Маріуполя.
Наталія Волнянська (Starlight Media) розповіла, як HRD воєнного часу маневрують, зберігаючи команди, завдяки вчасній базовій підтримці, виваженій комунікації та здатності мріяти попри все.
У рамках дискусії на тему "Співпраця освіти та бізнесу", яку модерувала Анна Міщенко з КШДУ, взяли участь представники таких компаній, як Олег Давиденко з Групи Метінвест, Олена Дмитерко з Kormotech, Людмила Андреєва з "Філіп Морріс Україна", Катерина Залозна з "АрселорМіттал Кривий Ріг", Ольга Нагорнюк з Ajax, а також Анатолій Мельниченко з КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Наголосили на ключовій ролі інвестицій в освітні траєкторії, дуальній освіті та стратегічній співпраці бізнесу з вишами в адаптації навчання до потреб ринку.
Світлана Мозгова ("Астарта-Київ") надихнула учасників виступом про активне довголіття як стратегію зростання бізнесу, зміни ставлення до віку і ламання стереотипів, що є стратегічними інвестиціями у кадровий потенціал.
Віктор Марченко з Райффайзен Банку поділився своїм баченням системного підходу до управління персоналом на основі даних, підкресливши, що без впровадження аналітики та технологічних рішень HR-діяльність може стати хаотичною.
Олена Ковіка (Київстар) поділилася, що кодекси поведінки є фундаментом довіри, адже етика -- через приклад керівника, постійну комунікацію та визнання внеску кожного -- підтримує команду в буремні часи.
Тимофій Брік з Київської школи економіки (KSE) презентував результати дослідження "Найкращі інвестори в освіту", проведеного у співпраці з Delo.ua. Він акцентував увагу на проблемі невідповідності між вакансіями та кандидатами, яка виникає через брак сучасних навичок. За його словами, бізнес, вкладаючи кошти в освітні проекти, не лише вирішує проблеми з кадрами, але й виконує важливу соціальну функцію, сприяючи інтеграції інклюзивних підходів.
Дискусія про корпоративну освіту, модерована Тетяною Шерман (Академія ДТЕК), зібрала Мар'яну Кошарновську (AB InBev Efes Ukraine), Ілону Пасечник (Alviva Group), Тетяну Кононенко ("Брокард-Україна"), Ольгу Лук'яненко (Нова пошта), Івана Компана (Deloitte Academy) та Анастасію Кузьменко (1+1 media school).
Вони підтвердили, що корпоративне навчання є ключовою інвестицією в стабільність і прогрес підприємства, завдяки наставництву та партнерським відносинам, де успішність оцінюється через збільшення капіталу та розвиток кар’єри.
Обговорення теми бренду роботодавця, важливості залучення молоді та жінок, а також чесності і турботи в процесі формування бренду, а також єдиної HR-стратегії з комунікаціями, відбулося за модерації Романа Бондаря з Korn Ferry Ukraine. У дискусії взяли участь Наталія Бойко (Група Нафтогаз), Олена Семич (Академія ДТЕК), Євгенія Кузьминська (OKKO), Сергій Луканін (Група Нафтогаз) та Анастасія Громова (МХП).
Заключним акцентом заходу стала урочиста церемонія вшанування Найкращих роботодавців та HRD, визначених за версією журналу "ТОП-100. Рейтинги найбільших".
Енергетичний союзник — Група Нафтогаз.
Головні партнери -- Sense Bank, Страхова компанія INGO, ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг"
Генеральний інформаційний партнер -- Starlight Media
Дякуємо за підтримку кавовому партнеру Foundation Coffee Roasters, водному партнеру "Моршинська", кейтеринг-партнеру церемонії нагородження Box Catering, смачному партнеру "Лантманен АХА", солодкому партнеру "Київхліб" та "Тарта", алкогольному партнеру Jack Daniel's, ігристому партнеру "Aznauri", гостинному партнеру Academy DTEK.
Медіапартнери: Mediafusion, Hurma, Infoviizion, BC media, ICTV, ICTV 2, 1+1 Медіа, "Ми Україна", "Ми Україна+", "Київ 24", медійний холдинг "Апостроф", УНН, "Комерсант Український", Liga Zakon, Київ1, HiTech.Expert, "Главком", "Ділова столиця", Burda Media Ukraine, "44.ua", "Перший бізнесовий", TrueUA, "Логіст FM", Marketer.ua, "Економіст", Founder, "ШоТам", UA.NEWS, "Охорона праці і пожежна безпека", HR Liga, "Економічні новини", "Експерт", Європейська Бізнес Асоціація.
#Бізнес #Інвестиції #Україна #Мобілізація #Нафтогаз #Київ #Пенсіонерка #Друга світова війна #Бренд #Ринок праці #Стратегія #Українські національні новини #Зерно #Метінвест #Працевлаштування #Нестле #Банк #Діалог #Металургійний комбінат "Азовсталь #Міграція населення #Група "1+1 медіа #ПриватБанк #ОККО #ДТЕК #Маріуполь #Європейська бізнес асоціація #Київстар #Державна служба зайнятості #Нова Пошта #Work.ua #OLX #Спікер (політика) #Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського #Інтерпайп #АрселорМіттал Кривий Ріг #ICTV (Україна) #Каталог "Яскрава зірка #Deloitte #Астарта Холдинг #"Джек Деніелс #Ділова Столиця #Hubert Burda Media