
Ігор Сушон, редактор Mezha.Media, має понад десятирічний досвід у сфері оглядів техніки та висвітлення сучасних технологічних досягнень.
Після мого первинного, трохи скептичного враження від презентації WWDC 2025, я все ж хочу звернути увагу на те, що очікує користувачів продукції Apple цієї осені. Кожен, хто зможе оновити операційну систему на своєму сумісному пристрої, знайде для себе певні нововведення. Деякі з них виявляться досить значними, інші ж стануть просто вдосконаленнями... Але в будь-якому випадку, цього року оновлень буде чимало.
Цікаво, що Apple не прагне активно конкурувати з іншими компаніями у сфері штучного інтелекту. Хоча Apple Intelligence постійно розширює свої функціональні можливості, сьогодні ми зосередимося на одному з нововведень. Здається, Apple остаточно визнала, що запізнилася на цю "вечірку", і немає сенсу кидатися в гонитву. Водночас, як було зазначено, компанія десь готує суттєві поліпшення, але потрібно дочекатися моменту, коли продукт відповідатиме "високим стандартам". Таким чином, оновлення Siri залишилися без конкретних термінів і обіцянок, відкладені на невизначений час.
Тому значно більше уваги на самому початку конференції розробників в Apple приділили дизайну та зручності. Разом із цим системи більше зводять одну до одної. Та сама часто згадувана "екосистема Apple" в черговий раз зробить серйозніший акцент на цьому. І це має сенс: користувач, який має хоча б iPhone та Mac, вже добре відчуває своєрідну спорідненість ґаджетів, адже вони певним чином доповнюють один одного та весь час "спілкуються" між собою (AirDrop, сповіщення та iPhone Mirroring, синхронізація мало не всього, що можливо тощо).
Як стало очевидно з презентації WWDC 2025, розробники мають намір продовжувати покращувати це відчуття для користувачів. Саме з цього ми і розпочнемо.
У соціальних мережах натрапив на цікаву думку, що нагадувала класичні "теорії змов". Вона стосувалася нового дизайну Liquid Glass від Apple, і висловлювала припущення, що компанія таким чином готує користувачів до виходу своїх окулярів доповненої реальності. Дівчина так захопливо презентувала цю ідею в Reels, що я сам почав задумуватися про її правдивість.
Проте, подібний дизайн не є чимось концептуально новим. Свого часу операційна система iOS 7 стала найбільшим редизайном iOS з часів виходу iPhone. До цього компанія підтримувала скевоморфізм (власне, так багато людей взагалі почули такий термін), повторюючи дизайн реальних об'єктів у віртуальній площині інтерфейсів. І я, чесно кажучи, з приємною ностальгією згадую саме ту зовнішність застосунків.
Дійсно, iOS 7 суттєво трансформувала користувацький досвід. Інтерфейс iPhone отримав безліч напівпрозорих компонентів. Liquid Glass ще більше підсилює цей ефект. Після презентації багато ентузіастів технологій стали порівнювати його з Windows Vista. На цю тему ми підготували окрему статтю від Тараса Міщенка.
Проте Liquid Glass, крім загальних змін в інтерфейсі, має ще одну важливу мету — підвищення уніфікації. Такі зміни торкнуться інтерфейсів усіх пристроїв Apple. Це викликає надію, що не повториться ситуація з темним режимом, який спочатку з'явився на iPhone, а Mac довелося чекати. На теоретичному рівні, компанія, можливо, буде більше зосереджена на "синхронізації дизайну", що принесе користь користувачам, а також полегшить компанії процес утримання своїх клієнтів.
В даний час в інтернет-просторі спостерігається широкий спектр думок. Деяким користувачам подобається "скляний" підхід, тоді як інші взагалі не відчувають жодних позитивних емоцій. Дизайн завжди був питанням суб'єктивним, тому не дивно, що реакції на нього настільки різноманітні. Я б рекомендував дочекатися офіційного релізу або хоча б спостерігати за кількома публічними бета-версіями, коли "гострі куті" будуть згладжені, і стане зрозуміліше, наскільки зміни сприймаються легко.
Планшети на базі Windows вже стали звичайним явищем. У той час як Apple продовжує слідувати власному курсу. Незважаючи на вражаючі можливості нових процесорів в iPad, особливо в моделі Pro, які здатні конкурувати за продуктивністю з ультрабуками, продуктивність планшетів Apple все ще має свої обмеження, що зумовлені функціоналом iPadOS.
На презентації нової версії iPad часу було виділено майже в чотири рази менше, ніж на iOS. Це зрозуміло, адже iPhone залишається головним продуктом Apple, а кількість користувачів смартфонів значно перевищує кількість власників планшетів. Проте, нехай бізнес залишиться осторонь, і давайте зосередимося на оновленнях, оскільки саме в iPad їх дійсно найбільше.
Для початку iPad навчився працювати з вікнами. І йдеться не про розділення екрана на пару застосунків чи Stage Manager... Користувачі тепер зможуть відкривати застосунки у вікні, якому можна надати потрібний розмір. Інше вікно збоку? -- Не питання. Ще одне зверху на них? -- Так, будь ласка. Смішно, що в iPad це трапилося після стількох років "знущань", але всі охочі таки дочекалися. І наскільки ж більше сенсу тепер буде в 13-дюймових iPad Pro та iPad Air.
Червона, жовта та зелена "крапочки" у верхньому лівому куті віконця переїхали з macOS в iPadOS, й тепер також допоможуть закрити-згорнути-розтягнути застосунок, й так само охайно організувати простір. Тобто, знову ж, обіцяне інсайдерами наближення iPadOS до чогось схожого на macOS все ж відбувається. Додали до цього курсор, наче в десктопній системі -- взагалі черговий "емейзінг". Ще декілька років такої практики, й не здивуюся, якщо певні елементи інтерфейсів iPadOS практикуватимуть в macOS, але вже в моделі з сенсорним дисплеєм.
Допрацювання Files, можливо, ще не зробили із застосунку повноцінний Finder, але саме працювати з файлами в iPad також буде значно простіше. Ще й в Dock можна буде розмістити папку, яка відкриватиметься як Stack в macOS.
І ще одним важливим для iPad моментом стала краща підтримка мультитаскінгу. Запускаєте, наприклад, рендер відео і... тепер можна його згорнутита відкрити, скажімо, стрічку "Межі", поки планшет у фоні займається обробкою запису. Не дивно, що слово amazing цього разу замінили на gamechanger. Власне, iPadOS 26 дійсно стане саме цим для планшетів Apple. І, можливо, в деяких випадках певні буденні завдання дійсно буде значно простіше довірити планшету, ніж було раніше. Лишилося поглянути, як із цим впораються пересічні користувачі.
Одним з моментів, які привернули до себе увагу, став застосунок Phone. В iPhone він зазнав візуальних змін, а разом із цим він з'явився в iPadOS та macOS. Apple вже не перший рік просуває функціональність Continuity -- можливість підхопити ті чи інші завдання різними пристроями. І тепер дзвінки будуть серед таких.
Глобально, через FaceTime та Contacts можна і зараз здійснювати подібні операції. Однак з оновленням операційних систем у користувача нарешті з'явиться зручніший "хаб", який поєднає в собі як контакти, так і список всіх нещодавніх викликів. Доволі зручна річ.
Можливо, сьогоднішні хіпстери третьої хвилі спілкуються переважно через голосові повідомлення та "кружечки" в месенджерах. Проте, навіть у цьому випадку, звичайній людині все ж іноді доводиться користуватися традиційними телефонними дзвінками. І саме для таких ситуацій, коли немає можливості дістати смартфон (наприклад, якщо він на зарядці), можна зателефонувати з Mac або iPad.
Телефон також отримав можливість відповідати на дзвінки від незнайомих номерів, надаючи коротку інформацію про те, хто телефонує і з якою метою. Після цього користувач може вирішити, чи хоче він взяти трубку. Крім того, цей бот здатний "залишитися" на лінії та слухати "музику з ліфта", наприклад, під час очікування на зв'язок зі службою підтримки, поки не настане його черга спілкування з оператором. Подібні функції вже давно реалізовані на платформі Android.
До речі, одним з нових уніфікованих додатків стане Games. Це буде своєрідний центр, де зберуться ігри з Apple Arcade, можливості спілкування з друзями, різноманітні челенджі та інше. Цей додаток буде доступний на смартфонах, планшетах та комп'ютерах.
Ще однією цікавою перевагою для функції Continuity стане інтеграція Live Activities у macOS. Хоча iPhone Mirroring і пропонує зручність, на жаль, через цей додаток немає можливості переглядати екран блокування iPhone (можливо, я просто не зміг це налаштувати за весь час використання). Відповідно, доступ до віджета Live Activities з Mac залишається недоступним. Отже, щоб перевірити актуальний статус, наприклад, доставки або прибуття таксі, доводиться все ж таки користуватися смартфоном.
З виходом macOS 26 та iOS 26 функція Live Activities також з'явиться в рядку меню комп'ютера. Її можна буде розгорнути одним клацанням, а ще одним — запустити застосунок за допомогою iPhone Mirroring. Хоча це виглядає як очевидне доповнення, на його впровадження в настільну операційну систему знадобився додатковий рік.
Оскільки ми вже згадали про macOS та продуктивність, то одним з вартих уваги доповнень стане Spotlight. Наразі це переважно шорткат для пошуку файлів, запуску застосунків та мінімальна заміна калькулятора. Однак в macOS 26 він набереться значно більшої кількості функцій.
Крім існуючих функцій, Spotlight також зможе, наприклад, відображати нещодавно відкриті файли або надавати підказки, спираючись на звичні звички користувача. Функція пошуку програм тепер буде включати в себе й ті, що встановлені на iPhone власника, а не лише ті, що доступні на комп'ютері.
Додаткова функціональність з'явиться завдяки Actions. Тепер прямо з рядка пошуку ви зможете відправляти повідомлення або електронні листи, створювати події в календарі, генерувати зображення в Playground Image, активувати VPN, створювати GIF-файли, розпізнавати музику, запускати подкасти та багато іншого. Також буде доступна історія буфера обміну.
Розробникам також буде доступний API, що дозволить стороннім додаткам інтегруватися з Spotlight у подібний спосіб.
Для зручності виконання таких дій існують швидкі клавіші — комбінації для миттєвого доступу. На презентації продемонстрували кілька прикладів, зокрема, як відправити повідомлення: достатньо ввести в пошуку "sm" (Send Message), написати текст повідомлення та вибрати одержувача. Аналогічно, щоб додати нагадування, потрібно ввести "ar" (Add Reminder).
Отже, вже досить тривалий час на ринку представлені більш функціональні альтернативи Spotlight, такі як Alfred. Раніше ці інструменти були призначені переважно для досвідчених користувачів, які активно шукали різноманітні програми та утиліти. Проте завдяки оновленому Spotlight, ймовірно, більше людей, які до цього не замислювалися про подібні зручності, зможуть трохи підвищити свою продуктивність.
Говорячи про запозичення. В iOS цього року планується чимало змін, й саме цій системі відвели найбільший сегмент презентації. Серед усіх її нововведень та доповнень одним з найцікавіших є Visual Intelligence при роботі зі скриншотами. Це версія Circle to Search, але в iPhone.
Якщо в Android достатньо затримати палець на навігаційній панелі та окреслити потрібний предмет для розпізнання та пошуку, то в iPhone для цього спочатку треба зробити скриншот, потім обрати опцію пошуку з зображення, або одразу виділити потрібний об'єкт. В Android, на мій погляд, процес мінімально зручніший, але з часом користувач навряд помічатиме такі речі, щойно руки "запам'ятають", що треба робити.
На даний момент у iOS відчувається нестача подібної нативної функціональності. Якщо Visual Intelligence буде працювати так само ефективно, як Circle to Search, це стане чудовим доповненням для iPhone. Я сам виявив, що значно частіше користувався Circle to Search, ніж очікував, коли вперше дізнався про цю можливість. Впевнений, що багато користувачів iPhone швидко адаптуються до такого підходу.
Безумовно, Visual Intelligence не лише виявить об'єкт, а й зможе направити користувача до магазину, ідентифікувати подію та внести її до календаря. Крім того, з Apple Intelligence користувачі зможуть запитати деталі про об'єкт на зображенні через ChatGPT або інші доступні моделі, як тільки така функція стане доступною.
Доволі очікувано, підтримка клавіатур та жестового керування все ж не розкриває весь потенціал роботи та розваг у віртуальній реальності. Й, можливо, для деяких користувачів наступна версія visionOS допоможе, так би мовити, трошки "розв'язати руки".
На презентації було оголошено про нові аксесуари для Apple Vision Pro, серед яких користувачі зможуть очікувати принаймні два нових пристрої від сторонніх виробників. Одним із таких нововведень стане Logitech Muse VR — стилус, призначений для роботи у віртуальному середовищі. Цей інструмент значно полегшить процес малювання та креслення, а також дозволить виконувати вимірювання і взаємодіяти з віртуальними об'єктами.
Другим приємним доповненням стануть контроллери PlayStation VR2 Sense для розваг.
Однак, сам факт підтримки більшої кількості сторонніх аксесуарів, на мою думку, вже натякає на те, що з часом таких доповнень буде ще більше й вони ставатимуть різноманітнішими. Якісь можуть використовуватися професіоналами (наприклад, у проєктуванні чогось), інші ж будуть суто розважальними. Як шанувальник автоспорту, я майже бачу занурення у світ ралійних перегонів чи стрітрейсингу. Хоча, звісно, вже існують альтернативи, які є дешевшими. Але й Apple робить все більше акценту на ігри, тож поява чогось подібного не здивує.
Серед інших оновлень watchOS найбільше сподобався новий жест. Скоро можна буде різким поворотом кисті від себе позбавитися від сповіщень та повернутися до циферблата чи інших поточних завдань. Такий жест назвали Wrist flick, тобто -- "помах зап'ястям".
На мою думку, він органічно "влиється" у схему використання годинника. Відмова від чого-небудь, що нам не до вподоби або що в даний момент є зайвим, часто супроводжується легким рухом руки. У цьому випадку користувач отримав можливість практично фізично "змахнути" сповіщення з годинника, не маючи наміру з ним взаємодіяти.
Крім того, як підкреслюють представники компанії, одним з найбільш поширених способів використання Apple Watch залишаються тренування. Це означає, що ситуація не змінилася, і багато власників "розумних" годинників і далі використовують їх під час фізичних вправ, щоб відстежувати свою активність.
Для покращення тренувального досвіду в новій версії watchOS з'явиться Workout Buddy — віртуальний асистент, який коментуватиме досягнення користувача та мотивуватиме його. Цей асистент зможе аналізувати попередні тренування і підсумовувати поточні результати. Він також буде "з'являтися" у навушниках під час занять та після їх завершення, пропонуючи коротке промовлення на підтримку користувача.
Отже, обраний вами згенерований голос нагадає, що цього тижня ви вже втретє вирушили на пробіжку, пробігши три кілометри, і підбадьорить вас словами: "Продовжуйте в тому ж дусі!" Після цього він надасть інформацію про те, як ви тримали темп, а також ознайомить з загальними результатами вашого тренування. Це досить логічний та захопливий акцент для любителів активного способу життя.
Величезна затримка в оновленні CarPlay на деякий час викликала занепокоєння щодо майбутнього цієї функції. Проте нещодавній запуск CarPlay Ultra зняв ці побоювання, а оголошення нововведень на WWDC 2025 ще й підтвердило, що навіть без впровадження нового стандарту можна розраховувати на певні покращення.
З виходом iOS 26 на екрані CarPlay з'являться нові елементи "скла". Дизайн Liquid Glass буде адаптовано для мультимедійного екрану автомобіля. Також відбудеться оновлення сповіщень, включаючи можливість взаємодії з ними через тапбеки. Віджети, подібно до CarPlay Ultra, можна буде налаштовувати й у стандартній версії.
Однією з цікавих новинок стане підтримка AirPlay Video. Хоча на презентації про це не згадували, згодом стало відомо, що така функція планується. Наразі залишається нез’ясованим, чи буде вона доступна для існуючих моделей, а також які додаткові кроки знадобляться для її активації. Проте для CarPlay це дійсно значний апгрейд, на який з нетерпінням чекали багато користувачів.
Цього року трапилася додаткова дрібничка, яка має трошки полегшити сприйняття певної інформації. Якщо раніше користувачам треба було тримати в голові певні номери версії операційних систем, то вже восени цього року всі вони зведуться до iOS 26, macOS 26, watchOS 26 і так далі.
Тобто тепер нумерацію закріплено за роками, а не порядковими версіями. Це має стати значно зручніше для тих користувачів, які пильно стежать за апдейтами та мають багато пристроїв. Також простіше буде орієнтуватися й тим, хто допомагає родичам та друзям з їхніми персональними ґаджетами у разі виникнення якихось питань чи проблем.
Певно, загалом це дійсно дрібниця, й пересічного користувача вона сильно не зачіпатиме. Але для окремої "касти" власників техніки Apple така нумерація дійсно полегшить деякі моменти.
Цієї осені власники пристроїв Apple зможуть насолодитися безліччю новинок. Окрім оновлень для visionOS, watchOS та tvOS, особливої уваги заслуговують зміни, які чекають на користувачів iPhone, iPad та Mac. Найбільше змін відбудеться в iPadOS 26, де запровадять не тільки новий дизайн, але й значні функціональні вдосконалення. Це, безумовно, є одним з найцікавіших аспектів нещодавньої події.
Презентація WWDC 2025 виявилася однією з рідкісних у останні роки, де тематика штучного інтелекту не займала центрального місця. З одного боку, це стало можливістю відпочити від постійного шуму навколо AI. З іншого боку, Apple не завжди швидко реагує на нові тренди (OLED-дисплеї, VR-технології та складані смартфони є яскравими прикладами). Той сегмент Apple Intelligence, який існує на даний момент, можна вважати лише початковим етапом. Можливо, в Купертіно планують представити більш захоплюючі продукти, про які поки що не повідомляється. В іншому випадку, користувачам можуть запропонувати більш зручні рішення для взаємодії з наявними моделями від інших компаній.
А от чого дійсно не вистачило, то це хардверу. Раніше траплялися анонси пристроїв на WWDC, й цього року також були припущення, що Apple може показати щось цікаве. На жаль, припущення були марними. Однак все ж є продукти, які давно чекають на оновлення, як-от AirPods Max чи Mac Pro. Останній точно міг мати місце в презентації.
Замість цього, дизайн Liquid Glass став найгарячішою темою обговорень під час презентації. Занадто рано для критики, але й похвалити його в окремих аспектах, зокрема повністю "прозорий" варіант, досить складно. Час покаже, наскільки успішно дизайнери змогли втілити свої ідеї в життя. Крім того, попереднє тестування може суттєво вплинути на різні аспекти продукту.
Поки ми чекаємо на нові оновлення, не забувайте ділитися своїми враженнями від WWDC 2025. Напишіть у коментарях, які анонси Apple вам здалися найбільш вражаючими!
#Дизайн #Android (операційна система) #Операційна система #Apple Inc. #Прикладне програмне забезпечення #IPhone #IOS #Комп'ютер. #Смартфон #Планшетний комп'ютер #Годинник #Інтерфейс (обчислювальний) #IPad #Комп'ютерний файл #Всесвітня конференція розробників #Spotlight (Apple) #IPadOS #MacOS #IOS 7 #WatchOS #Logitech