Уряд отримав заклик відмовитися від компенсації збитків "Укрзалізниці" за виконання соціальних обов'язків.

Уряд має перейти до прямого субсидування пасажирських перевезень "Укрзалізниці" із бюджету, щоб запобігти стрімкому підвищенню вантажних тарифів та зменшити тиск на бізнес, що працює в складних умовах воєнного часу. Із таким закликом до урядовців звернулися керівники галузевих асоціацій "Укрметалургпром" Олександр Каленков, Національної асоціації видобувної промисловості України Ксенія Оринчак, Української асоціації виробників феросплавів (УкрФА) Сергій Кудрявцев, Всеукраїнського союзу виробників будматеріалів Костянтин Салій, та "Укрцемент" Людмила Кріпка на прес-конференції в "Інтерфакс-Україна".

Вони підкреслили, що пасажирські перевезення залізницею вже протягом багатьох років є невигідними: за прогнозами УЗ, у 2025 році очікується збиток у розмірі 23 млрд грн, а в 2026 році - приблизно 26 млрд грн.

Витрати на фінансування пасажирських перевезень покриваються за рахунок прибутків, які отримує УЗ від вантажних перевезень. Це, в свою чергу, створює додатковий тягар для бізнесу через постійне зростання тарифів. Наразі уряд розглядає пропозицію УЗ про чергове підвищення вартості вантажних перевезень на 37%. Бізнес вважає таке підвищення безпідставним, підкреслюючи, що витрати на підтримку соціальної функції залізниці повинні покриватися державою.

"Укрзалізниця" перекладає витрати (на забезпечення пасажирських перевезень. - Ред.) на вантажні тарифи, бо у них немає іншого вибору. Але таку ситуацію важко назвати нормальною. У багатьох європейських країнах є субсидування пасажирських перевезень, і у нас воно теж може існувати, тим більше в часи війни, коли ми всі зацікавлені в тому, щоб люди могли переміщатися всередині країни", - зауважив Олександр Каленков.

Він підкреслив, що покриття збитків у пасажирських перевезеннях за рахунок вантажних перевезень негативно позначиться на діяльності УЗ. Постійне підвищення тарифів на вантажні перевезення змусить бізнес шукати альтернативні варіанти доставки товарів, що врешті-решт призведе до зменшення обсягів вантажів і фінансових надходжень для УЗ. Крім того, вартість перевезення вантажів залізницею в Україні вже перевищує на 15-20% ціни в сусідніх Польщі та Словаччині, що також погіршує конкурентоспроможність української продукції на міжнародних ринках.

Представники галузевих об'єднань звернули увагу, що без державних субсидій для УЗ вартість вантажних перевезень може стати критично високою для промислових підприємств. Це своєю чергою призведе до зменшення обсягів виробництва та втрати ринків збуту, а в перспективі - до зупинки виробництв.

"Нам потрібно знайти оптимальне рішення в межах промислової політики, виходячи з того, що вже зараз тарифи найвищі в Європі, робота (державних. - Ред.) компаній неідеальна, і при цьому вони фінансують соціальні проекти держави, як то тарифи на електрику для населення чи вартість квитків на потяги. Але держава не виконує свої зобов'язання перед цими компаніями, оскільки саме держава має покривати ці витрати. Ми розуміємо, в якій ситуації ми всі знаходимось. Але державі все ж легше знайти мільярди гривень, щоб цільовими траншами фінансувати ці проекти через бюджет, а не витягувати останні гроші із підприємств", - наголосили учасники.

#Європа #Товари #Українська гривня #Держава (політичний устрій) #Робити #Друга світова війна #Бюджет #Словаччина #Друга Польська Республіка #Прибуток (економіка) #Субсидія #Залізниця #Електрика #Українська залізниця #Вантаж #Будівельний матеріал #Бізнес

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Трамп оголосив про введення нових санкцій проти Кремля, які вплинуть на держави, що ведуть торгівлю з Росією.
ПлейСіті - це новий орган, що здійснює регулювання азартних ігор в Україні.
Битва за Україну. День 1362.
Теги