Перед тим як почати переговори з бізнесом і державними структурами щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення, "Укрзалізниця" повинна впоратися з корупційними проблемами, які щорічно призводять до втрат компанії в сотні мільйонів доларів.
Ексміністр інфраструктури Володимир Омелян висловив свою думку щодо ініціативи залізничної компанії, яка планує підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%. Про це повідомляє УНІАН.
"Корупційні резерви в "Укрзалізниці" величезні. Тому я, як колишній міністр інфраструктури, закликав би наглядову раду і правління серйозно зайнятися очищенням компанії від корупції, і тоді тарифи можна буде навіть знизити по окремих критичних напрямках. Бо якщо ми хочемо підвищувати тарифи до безкінечності, і при цьому красти з коефіцієнтом в 2-5 разів - вибачте, жодна компанія світу такого не витримає", - пояснив колишній міністр.
Омелян підкреслив, що питання підвищення тарифів слід вирішувати у співпраці з бізнесом, після детального представлення всіх необхідних економічних обгрунтувань, а не в закритому форматі, як це відбувається наразі.
"Щоразу, коли ми підвищували тарифи, це перетворювалося на справжню епопею, яка тривала цілий рік. Відбувалися спеціалізовані обговорення в усіх бізнес-асоціаціях, а також круглі столи за участі представників Міністерства і бізнесу. Міністерство економіки ретельно аналізувало ситуацію. Але цього разу, як я розумію, просто вирішили йти на компроміс, зламуючи всіх і ставлячи їх перед фактом", - зазначив колишній чиновник.
"Отже, справа не в тому, чи є тариф справедливим, чи ні. Його слід детально обговорити, привести аргументи й обґрунтування, перш ніж формувати певну позицію. Однак, коли через неефективність і корупцію втрачаються десятки, а то й сотні мільйонів доларів щорічно, то, вибачте, це далеко не переконливе пояснення, чому ми повинні підвищити тариф," - зазначив Омелян.
Як повідомлялося, наглядова рада "Укрзалізниці" погодила підвищення тарифу на вантажні перевезення на 37%. Проти цього рішення виступили провідні бізнес-об'єднання, серед яких - Європейська бізнес асоціація (ЕВА) та Американська торгівельна палата.
Зокрема, у ЕВА нагадали, що до цього "Укрзалізниця" підвищувала тарифи в 2021 та на початку 2022 року, а потім ще на 70% в середині 2022 року, внаслідок чого вартість транспортування вугілля, руди та вапняку зросла на 140%, коксу та зернових - на 95%, металу - на 70%.
Внаслідок підвищення цін на перевезення "Укрзалізниця" зазнала втрат у вантажопотоці, оскільки частина клієнтів перейшла на автомобільний транспорт, зазначили в ЕВА. Асоціація також закликала уряд утриматися від збільшення тарифів на залізничні вантажні перевезення, оскільки це може негативно вплинути на економіку в умовах триваючої війни.
#Бізнес #Економіка #Робити #Інфраструктура #Уряд України #Українське незалежне інформаційне агентство #Вугілля #Корупція #Автомобільний транспорт #Метал #Українська залізниця #Вантаж #Міністерство інфраструктури (Україна) #Крупи #Руда. #Вапняк #Кокс (паливо)