"Укрзалізниця" веде перемовини з представниками бізнесу щодо перспектив розвитку вагоноремонтної галузі, розглядаючи можливості оренди, продажу та державного-приватного партнерства.

АТ "Укрзалізниця" вивчає можливості оренди, продажу або створення державно-приватного партнерства (ДПП) для частини своїх вагоноремонтних потужностей як один із способів трансформації цього напряму. Компанія також запрошує бізнес до відкритого діалогу щодо майбутньої моделі розвитку, повідомляє кореспондент агентства "Інтерфакс-Україна".

Голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський в п'ятницю під час зустрічі з представниками бізнесу, міжнародними фінансовими установами та експертами підкреслив, що рішення повинні бути ефективними та швидко реалізовуваними, оскільки необхідно забезпечити прибутковість вагоноремонтної галузі.

Компанія повідомила, що обсяги вантажних перевезень в Україні зменшилися з 180 мільярдів тонн-кілометрів у 2021 році до 113 мільярдів тонн-кілометрів у 2024 році. Водночас перевезення залізничним транспортом компанії скоротилися з 1,206 мільйона до 727 тисяч. Цього року прогнозується подальше зниження до 106 мільярдів тонн-кілометрів та 481 тисячі відповідно.

Було наголошено, що такі умови спричинили зниження обсягів ремонтів вагонів з 31,75 тис. у 2021 році (з них вагони "Укрзалізниці" - 20,15 тис.) до 24,23 тис. у 2024 році (12,48 тис.), а цього року очікується подальше скорочення до 14,04 тис. (3,96 тис.).

Внаслідок зменшення обсягу роботи кількість прибуткових підрозділів вагоноремонтної сфери, що складається з 25 депо та чотирьох заводів, скоротилася вдвічі - до восьми, повідомили в компанії. Прогнозується, що загальні фінансові втрати в цій галузі можуть досягти 600 млн грн.

Член правління "Укрзалізниці", який очолює напрямок "Ремонт і виробництво", Євген Шрамко зазначив, що впродовж наступних десяти років більше 50% існуючого вагонного парку буде виведено з використання, а аналогічні прогнози для приватного сектору складають приблизно 44%.

Відповідно до представлених даних, до 2030 року, при збереженні поточної ситуації, очікується, що частка вибуття парку "Укрзалізниці", що налічує 80,4 тисячі вагонів, може досягти 38%. Що стосується приватних вагонів, кількість яких становить 79,8 тисяч, їх вибуття може скласти 19%.

На зустрічі компанії було зазначено, що в цьому році очікується зведення нових вагонів вдвічі менше, ніж у 2024 році, коли їх кількість досягнула 2,72 тисячі.

Окремо, обговорювалось питання правового забезпечення трансформацій. Учасники акцентували, що зміни у сфері державного майна мають базуватись на чіткій нормативно-правовій базі, щоб уникнути юридичних ризиків і надмірного втручання з боку правоохоронних органів.

Спікери, зокрема регіональний директор EPSA в зонах DACH та CEE Марк Клоепфель, підкреслив, що наразі не було ініційовано жодних проєктів із "Укрзалізницею", проте компанія залишається відкритою до можливого партнерства. Асоційований директор та старший банкір Групи сталої інфраструктури ЄБРР Денис Гайовий підтвердив, що їхня інституція вже має досвід співпраці з "Укрзалізницею" і готова детально розглянути потенційні можливості для співпраці в галузі ремонту вагонів.

#Бізнес #Інфраструктура #Правоохоронний орган #Прибуток (економіка) #Інтерфакс-Україна #Українська залізниця #Європейський банк реконструкції та розвитку #Корреспондент #Залізничний вагон #Ремонт #Центральна та Східна Європа #Залізничне депо

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Що Путін може вимагати від Трампа на Алясці: аналітик розкрив плани Кремля.
Трамп висловив свою позицію щодо територіальних питань: "Не буду вести переговори стосовно України".
Олексій Кулеба повідомив: "Ми формуємо Молодіжну раду при Міністерстві розвитку".
Теги