Експерт зазначає, що "Укрзалізниці" необхідно вирішити проблему постійних фінансових втрат у сфері пасажирських перевезень і вдосконалити свою інфраструктуру.

Для державного підприємства "Укрзалізниця" надзвичайно важливо мати збалансований підхід до встановлення вантажних тарифів, оскільки існуюча система вимагає реформ.

Директор галузевого Центру транспортних стратегій Сергій Вовк висловив свою думку в коментарі для видання "Апостроф", відповідаючи на питання про підвищення тарифів УЗ на вантажні перевезення на 37%.

За його словами, нова система формування вантажних тарифів має вирішити три проблеми компанії: потрібно виставляти клієнту тариф на основі послуг, які він реально отримав, вирішити питання з хронічною збитковістю пасажирських перевезень, та оптимізувати надлишкову інфраструктуру.

"Найважливішою вимогою є справедливість тарифів. Вантажовідправник повинен сплачувати лише за ті послуги, які він фактично використовує. Підхід, що сьогодні пропонує "Укрзалізниця", полягає в тому, що вони формують тариф на основі загального балансу витрат, що суперечить економічним принципам. Витрати перевізника при маршрутних перевезеннях значно нижчі, ніж при перевезеннях з повагонними відправленнями. Отже, тариф для вантажовідправника повинен це враховувати", - зазначив Вовк.

Він додав, що також потрібно врегулювати проблему хронічної збитковості пасажирських перевезень, оскільки збитки зростають від року в рік, а реалізації якоїсь цілеспрямованої стратегії в цьому напрямку поки що немає.

Необхідно здійснити ретельний аналіз витрат у сфері пасажирських перевезень. Наприклад, велика кількість пасажирів, особливо в приміських маршрутах, подорожує без будь-яких проїзних квитків. Сучасні автоматизовані системи контролю можуть вирішити цю проблему, підвищивши доходи в цій галузі та забезпечуючи справедливі компенсації для перевезення пільгових категорій населення, - зазначає експерт.

Також він зазначив, що в "Укрзалізниці" існує значна частина інфраструктури, яка залишається невикористаною, адже прибуток приносить лише 35% від загального обсягу інфраструктурних об'єктів.

Виникає питання, що робити з інфраструктурою, яка не користується попитом. УЗ має потенціал зменшити операційні витрати, впроваджуючи передові практики ЄС та оптимізуючи неактивні та малоефективні ділянки. Це може зекономити мільярди гривень, і в "Укрзалізниці" постійно про це говорять. Проте, поки що це лише слова, без реальних змін. Тому це третє питання потребує термінового вирішення, - зазначив Вовк.

Він зазначив, що після того, як будуть розглянуті ці три питання, важливо перейти до встановлення справедливих тарифів, які дозволять бізнесу сплачувати тільки за ті послуги, які вони фактично споживають.

Він також підкреслив важливість обговорення тарифів із бізнес-середовищем, оскільки нехтування думкою клієнтів може негативно вплинути на фінансовий стан залізничної компанії.

"Укрзалізниця" у діалозі з бізнесом наводить лише свої аргументи, але не дуже схильна прислухатися до аргументів іншої сторони. На практиці це призводить до того, що вантажі просто тікають з "Укрзалізниці" на інші модальності, зокрема на автомобільний транспорт", - підсумував Вовк.

Як повідомлялося, раніше "Укрзалізниця" ініціювала підвищення вантажних тарифів на 37% для того, щоб покрити збитки від пасажирського сегменту, які у 2024 році оцінювалися у 25 мільярдів гривень.

Бізнес-спільнота висловила занепокоєння щодо серйозної загрози, яку це рішення може створити для економічної ситуації в Україні. У "Дунайському пароплавстві" зазначили, що готові призупинити роботу флоту в разі підвищення тарифів, тоді як підприємство "АрселорМіттал Кривий Ріг" попередило про можливість закриття свого виробництва. Крім того, представники бізнесу вказали на ймовірність зростання цін на товари та послуги.

#Бізнес #Європейський Союз #Товари #Українська гривня #Інфраструктура #Стратегія #Економіка України #Логіка #Автомобільний транспорт #Пасажир #Українська залізниця #Вантаж #АрселорМіттал Кривий Ріг #Дунай

Читайте також

Найпопулярніше
Актуальне
Теги