У 2026 році влада має намір закупити 100 вагонів на суму 5,7 мільярдів гривень, серед яких буде перший двоповерховий пасажирський вагон. Цю інформацію оприлюднило Міністерство фінансів, як повідомляють Українські Новини.
Зокрема, стало відомо, що Олександр Кава, заступник міністра фінансів, провів зустріч із керівництвом та членами Американської торговельної палати в Україні (ACC), а також представниками українського бізнесу. Основною метою заходу було обговорення можливостей співпраці між Міністерством фінансів та бізнес-середовищем у контексті відновлення транспортної та логістичної інфраструктури, залучення інвестицій у залізничну галузь та впровадження європейських стандартів фінансування проектів відновлення.
Протягом останніх п'яти років уряд України закупив 166 новітніх пасажирських вагонів, вироблених в країні, які вже активно використовуються. У 2025 році був підписаний контракт на постачання додаткових 100 вагонів, що почнуть надходити у 2026 році. Окрім цього, в проєкті бюджету на 2026 рік закладено кошти на придбання ще 100 вагонів загальною вартістю приблизно 5,7 млрд грн, серед яких заплановано випуск першого сучасного двоповерхового пасажирського вагона, - зазначається в повідомленні.
Кава зазначив, що двоповерхові пасажирські вагони дозволять суттєво оптимізувати витрати на перевезення пасажирів.
Витрати на обслуговування вагонів з однією та двома поверхами мають різницю приблизно 10%, у той час як місткість двоповерхового вагона збільшується практично на 80%. Це означає, що при аналогічних експлуатаційних витратах компанія зможе перевезти значно більшу кількість пасажирів. У майбутньому модельний ряд двоповерхових вагонів буде включати як варіанти для нічних подорожей зі спальними місцями, так і для денних поїздок з місцями для сидіння, - зазначив він.
Окремий сегмент зустрічі був відведений обговоренню інтеграції української залізниці в європейську транспортну мережу TEN-T.
Мінфін повідомляє, що Україна вже отримує грантове співфінансування від ЄС -- 50% вартості проєктів у межах програми Connecting Europe Facility (CEF), яке спрямовується на розвиток євроколії та логістичних маршрутів.
Кава повідомив, що цього року уряд вже збудував євроколію стандарту 1435 мм від Чопа до Ужгорода, довжиною 22 км. У 2026 році заплановано початок робіт на маршруті від кордону з Польщею до Львова. У середньостроковій перспективі євроколія також з'явиться у Чернівцях і Луцьку. Реалізація цих ініціатив відбувається в рамках програми Connecting Europe Facility (CEF), яка фінансуватиме 50% витрат. Крім того, триває електрифікація ділянки євроколії Чоп - Ужгород, завершення якої заплановано до літа 2026 року.
Згідно з інформацією, наданою Українськими Новинами, 7 листопада Максим Козицький, керівник Львівської обласної військової адміністрації, оголосив про початок будівництва другої євроколії в Україні. Ця колія з'єднає кордон з Польщею зі Скниловом.
Якщо ви виявили орфографічну помилку, будь ласка, дайте нам знати.
#Інвестиції #Україна #Європейський Союз #Кава #Ужгород #Українська гривня #Львівська область #Інфраструктура #Львів #Друга Польська Республіка #Логістика #Пасажир #Луцьк #Чернівці #Чоп, Закарпатська область #Залізничний вагон #Американська торговельна палата в Україні #Поляки #Залізниця стандартної колії #Електрифікація #Бізнес #Пасажирський вагон (залізничний) #Скнилів (Пустомитівський район)