
Андрій Галадей Досвід в журналістиці 15 років, пишу про технології та ШІ, теми науки, "інтернету речей", бізнесу та оборонної індустрії.
ВМС США розробляють морські дрони для протидії Китаю, проте поки до якості безпілотників чимало питань. Вони виходять з ладу під час тестувань, повідомляє Reuters.
Випробування безпілотних човнів, які мали продемонструвати свої можливості представникам Пентагону, пройшли біля узбережжя Каліфорнії. Однак під час перевірки з ладу вийшли одразу два апарати.
Перший несподівано зупинився, і поки спеціалісти намагалися виправити програмний збій, інший безпілотник врізався в правий борт човна, який дрейфував неподалік, "перестрибнув" через палубу та впав назад у воду.
За інформацією агентства, це сталося ще минулого місяця, але відповідна інформація стала відомою лише зараз. Під час інциденту постраждали лише дрони, побудовані компаніями-конкурентами в галузі оборонних технологій Saronic та BlackSea Technologies.
За словами обізнаних осіб, цей епізод став одним із низки невдач у спробах Пентагону створити флот автономних суден.
Кілька тижнів тому, під час окремого випробування, стався ще один інцидент з іншим дроном виробництва BlackSea Technologies, який буксирували за допомогою катера. В якийсь момент дрон раптово прискорилося і врізався в легке судно, а його капітан впав у воду. На щастя, тоді ніхто не постраждав. Про інцидент вперше повідомило видання Defense Scoop.
Вказані інциденти відбулися внаслідок несправностей у програмному забезпеченні та помилок, допущених людьми, зокрема, через труднощі у взаємодії між системами безпілотників та зовнішніми програмними платформами. У результаті, програма морських дронів Пентагону наразі не демонструє очікуваних результатів.
Зазначається, що військове командування США стало зацікавленим у використанні морських безпілотників через їхню ефективність, продемонстровану під час конфлікту в Україні. Вони неодноразово підкреслювали необхідність створення автономних груп повітряних і морських дронів для стримування можливого розширення Китаю через Тайванську протоку. Водночас Тайвань уже розпочав розробку власних морських дронів.
Між тим, у США хочуть створити не просто аналоги українських морських дронів, а зробити дещо більше. Якщо українські БПЛА, як пише агентство, можуть перевозити зброю, вибухівку та обладнання для спостереження, виконують функцію камікадзе, переважно керуються дистанційно та коштують близько $250 тисяч, то американські версії планують зробити повністю автономними.
Вони повинні діяти у групах і автономно, без необхідності вказівок з боку людини, при цьому вартість одного такого безпілотника становитиме декілька мільйонів доларів США.
Проте проведені випробування вказують на те, що американські морські безпілотники поки що не в змозі виконувати ті ж завдання, що й українські аналоги, не кажучи вже про більш складні операції.
При цьому проблеми ВМС виходять за межі простого забезпечення роботи човнів. В підрозділі, який займається морськими безпілотниками, звільнили керівництво, а неназваний високопосадовець Пентагону висловив стурбованість щодо цієї програми під час обговорень з керівництвом ВМС минулого місяця.
Це вже не перша проблема США з безпілотниками. Раніше в США протестували FPV-дрон-перехоплювач, але він виявився гіршим за українські рішення.
#Бізнес #Китай (регіон) #Безпілотний літальний апарат #Штучний інтелект #Інтернет #Каліфорнія #Дрон #Reuters #Програмне забезпечення #Військово-морські сили США #Тайвань #Капітан (збройні сили) #Корабель #Вибухова речовина. #Пентагон #Палуба (корабля) #Різак. #Камікадзе (пілот)