
Цю тему обговорюють як спеціалісти в галузі розробки, так і науковці.
Дехто із розробників соцмереж та штучного інтелекту обмежують своїх дітей від скролінгу та коротких відео. Бояться, що це їм нашкодить. Вчені підтверджують: у першу чергу від скролінгу страждає здатність довго фокусувати на чомусь увагу, повідомляє Business Insider.
Скролінг — це швидке переглядання контенту в соціальних мережах без глибокого занурення в тему чи тривалого зосередження на чомусь конкретному. Стівен Чен, один із засновників YouTube та тепер венчурний інвестор у Таїланді, висловив своє занепокоєння щодо звички дітей переглядати короткі відео на платформах, таких як TikTok, Reels і Shorts. Він зазначає, що це формує у молоді схильність зосереджуватися лише на коротких фрагментах часу — приблизно до 15 хвилин.
Чен також сказав, що його друзі змушують своїх дітей дивитися довгоформатний контент і не показують їм відео з яскравими кольорами та прийомами для утримання уваги. Адже це викликає залежність.
Сем Альтман, генеральний директор OpenAI, має схожі побоювання. Нещодавно ставши батьком, він у своєму останньому подкасті компанії висловив стурбованість щодо того, чи доцільно дозволяти дітям безмежно проводити час у соціальних мережах.
"Я насправді стурбований впливом технологій на дітей. Виглядає так, що короткі відео забезпечують миттєве задоволення, що може серйозно позначитися на формуванні їхнього мозку," - зазначив він.
Дослідники підтверджують, що існуюча загроза дійсно серйозна. Джонатан Гайдт, соціальний психолог з Нью-Йоркського університету, раніше зазначав, що соціальні платформи "завдають істотної шкоди дітям у західних країнах". Він також вважає, що перегляд коротких відеороликів і швидке прокручування контенту негативно впливають на здатність молоді зосереджуватись. У своїй книзі "Тривожне покоління" він писав:
Втрата людської уваги може виявитися ще серйознішим викликом для суспільства, ніж поширення психічних розладів та труднощів, пов'язаних із психічним здоров'ям.
Крім впливу на характеристики мозку в стадії його розвитку, короткі відео можуть стати інструментом для зловмисників, які прагнуть маніпулювати молоддю, котра ще не має достатньо сформованого критичного мислення.
Наприклад, російська пропагандистська система активно використовує YouTube Shorts і багатокористувацькі відеоігри для спотворення фактів щодо агресії проти України. Цю інформацію надав Центр протидії дезінформації при РНБО. Крім того, у TikTok нерідко можна зустріти псевдонаукові відео, що стосуються РДУГ та інших психічних розладів.
#Мозок #Штучний інтелект #Інвестор #Російська мова #Таїланд #Соціальна мережа #Інформація #Реклама #Рада національної безпеки і оборони України #Епідемія #Дезінформація #YouTube #TikTok #Людство #Відеогра #Мислення #Псевдонаука #Дофамін #Соціальна психологія #Нью-Йоркський університет #Психічний розлад