
Частка "сірого" ринку електроніки та побутової техніки від початку повномасштабного вторгнення виросла удвічі - до 25-30% у гривні та близько 10% в одиницях продукції, що є критичним для відповідального бізнесу.
Цю інформацію озвучив генеральний директор мережі "Фокстрот" Олексій Зозуля, як повідомляє "Інтерфакс-Україна".
"Якщо раніше ми стикалися з ситуаціями, коли фіскальний чек не видавався, а товари продавалися без відповідного маркування, здебільшого в онлайн-продажах, то нині ця проблема з'явилася і в офлайн-ритейлі. 'Сірі' мережі активно розширюють свою присутність на ринку," - зазначив він.
На його думку, з початком конфлікту неформальні учасники ринку використали ситуацію, що виникла внаслідок тимчасового призупинення перевірок, скасування ПДВ та мит на імпорт електроніки та побутових приладів, що призвело до значного зростання обсягів продажу "сірої" техніки в країні.
Після відновлення оподаткування такі гравці знайшли спосіб адаптувати свої схеми та продовжувати отримувати надприбутки.
За прогнозами, якщо ситуація залишиться незмінною, у 2025 році обсяги "білого" ринку можуть зменшитись більш ніж на 40 мільярдів гривень. Іншими словами, без суттєвих позитивних змін, кожна четверта одиниця техніки, що коштує понад 10 тисяч гривень, опиниться у "сірій" або "чорній" зоні. Це стосується різноманітних товарів, таких як кавомашини, смартфони, телевізори, а також великої побутової техніки, - зазначив фахівець.
Велику частину "сірого" та "чорного" ринків займає продукція компанії Apple.
Отже, в першому кварталі 2025 року 80% продукції Apple, що складає близько 5,5 тисячі пристроїв, було ввезено в Україну та реалізовано з порушеннями законодавства або за зниженими цінами. Цю інформацію навів Зозуля, посилаючись на дані офіційного дистриб'ютора Apple в Україні – компанії "ASBIS Україна".
Відповідно до представлених ним відомостей, у першому кварталі поточного року в Україні було контрабандно ввезено продукції Apple на суму 8,5 млрд грн, в той час як офіційний імпорт склав лише 2,2 млрд грн. Як наслідок, бюджет зазнав втрат від ненадходження ПДВ у розмірі 1,7 млрд грн лише за перші три місяці року.
Напоминаем:
#Бізнес #Україна #Товари #Українська гривня #Бюджет #Бренд #Законодавство #Інтерфакс-Україна #Генеральний директор #Імпорт #Оподаткування #Apple Inc. #Побутова техніка #Електроніка #Мито (податок) #Податок на додану вартість #Перевірка. #Смартфон #Телевізор