
Польські порти і термінали стикаються з величезними фінансовими збитками через майже повну зупинку обробки українського аграрного вантажу.
Цю інформацію озвучила Лаура Головач, президентка логістичної компанії CSL, в інтерв'ю польському виданню Rynek infrastruktury.
За її словами, склади в Гданську, Гдині та Щецині залишаються незайнятими, тоді як сусідні країни, такі як Румунія, Німеччина та Туреччина, активно займаються обробкою українських вантажів, не дозволяючи при цьому українській продукції потрапити на свої внутрішні ринки.
Головач нагадала, що транзит - це законний і повністю контрольований процес: вагони з зерном прямують до портів, перевантажуються на судна й одразу вирушають до пункту призначення. Однак через політичні протести та адміністративні затримки на кордоні фури й вагони простоюють по кілька діб.
"Ми зазнаємо фінансових втрат через залізничні тарифи, портові збори та послуги експедиторів, тоді як користь отримують інші", - зазначає керівниця CSL.
Зупинка зернового транзиту негативно впливає на внутрішній ринок праці, оскільки бездіяльні термінали можуть призвести до скорочення штату, а транспортні компанії опиняються на межі банкрутства, попереджає польський бізнес. Логістичні фахівці закликають Міністерство інфраструктури та митні органи переглянути поточні процедури і відновити пропускну здатність, щоб Польща не втрачала свої доходи та не відставала від конкурентів.
Як повідомлялося, ситуація на українсько‑польських пунктах пропуску через кордон наразі стабільна - черг і блокування транспорту немає, проте такі ризики зберігаються, попередив посол України у Польщі Василь Боднар.
#Бізнес #Порт #Польща #Україна #Митниця #Німеччина #Логістика #Зерно #Туреччина #Румунія #Корабель #Вантаж #Міністерство інфраструктури (Україна) #Залізничний вагон #Термінал аеропорту #Гданськ #Транзит #Щецин #Канадська футбольна ліга #Гдиня