Західні медіа підкреслили, що американський президент Дональд Трамп висловив намір повернути Сполученим Штатам контроль над Панамським каналом. Однак, він не уточнив, яким чином та в які терміни планує втілити цю обіцянку.
Tim часом агентство Reuters отримало доступ до письмових свідчень голови Федеральної морської комісії США Луї Соли, які будуть представлені на слуханнях Комітету Сенату з торгівлі, що відбудуться у вівторок і стосуватимуться Панамського каналу.
"Нам потрібно збільшити підтримку американських компаній, які прагнуть вести бізнес у Панамі та по всій Америці. Китайські компанії не повинні бути єдиними учасниками торгів", - йдеться в його заяві.
Сола також зазначив, що компанії з Китаю змогли укласти контракти на мільярди доларів на реалізацію проектів у Панамі. Багато з цих проектів стосуються фізичної інфраструктури, деякі з яких розташовані безпосередньо на Панамському каналі або в його близькості.
Як заявив перед слуханнями голова комітету Сенату з питань торгівлі Тед Круз, Штати "заплатили та побудували Панамський канал, але Панама поводиться з Америкою несправедливо та передає контроль над ключовою інфраструктурою Китаю".
Сола також підкреслює, що Сполучені Штати мають декілька шляхів для "управління питанням збільшення впливу Китаю та китайських підприємств у Панамі та в інших частинах Америки".
"У нас також є кілька можливостей, адже вони пов'язані з майбутнім виживання Каналу," - зазначив він.
Голова Федеральної морської комісії США підкреслив, що надзвичайно важливо забезпечити незалежність Адміністрації Панамського каналу.
За інформацією Reuters, у серпні торік Сола спільно з тодішнім головою Федеральної морської комісії США Деном Маффеєм здійснили візит до Панами, де зустрілися з президентом Хосе Раулем Муліно. Ця зустріч відбулася на фоні значного впливу посухи на функціонування каналу.
У письмових свідченнях, які будуть представлені комітету Сенату у вівторок, Маффей заявить, що минулорічний сезон дощів у Панамі, на щастя, пом'якшив гострі проблеми з водопостачанням "на час і відновив нормальний обсяг транзиту".
Нагадаємо, раніше Дональд Трамп зробив кілька заяв щодо наміру повернути контроль США над Панамським каналом. Він також, зокрема, відмовився виключити можливе застосування військової сили для цього.
Більше 40% контейнерних вантажоперевезень у США проходять через Панамський канал, що становить близько 270 мільярдів доларів щорічно.
Висловлювання Трампа щодо Панамського каналу викликали критику з боку латиноамериканських держав в Америці та деяких інших країн.
На минулому тижні президент Панами Хосе Рауль Муліно підкреслив, що країна контролює канал, який відіграє ключову роль у глобальній торгівлі, в тому числі і зі Сполученими Штатами. Він зазначив, що цей канал "є і залишиться Панамським".
Зазначимо, що 23 січня з'явилася інформація про наміри Держсекретаря США Марко Рубіо відвідати Панаму, що сталося на фоні висловлювань Трампа щодо "відновлення" контролю над каналом.
Довідка: США побудували Панамський канал на початку 1900-х років, щоб допомогти комерційним і військовим кораблям подорожувати між їхніми узбережжями.
У 1999 році Сполучені Штати передали контроль над водним шляхом, що сталося більш ніж через два десятиліття після підписання угоди з Панамою тодішнім президентом Джиммі Картером.
#Бізнес #Китай (регіон) #Президент (державна посада) #Дональд Трамп #Латинська Америка #Інфраструктура #Північна та Південна Америка #Водопостачання #Reuters #Сенат Сполучених Штатів Америки #Державний секретар Сполучених Штатів Америки #Джиммі Картер #Панамський канал #Панама #Муліно (селище), Нижегородська область #Посуха #Дощ