Зростання тарифів на послуги "Укрзалізниці" може спричинити закриття підприємств і зменшення податкових доходів, заявляє компанія "Метінвест".

Український бізнес через війну має численні проблеми, і може планувати свою діяльність лише на декілька тижнів наперед. Основна мета промисловості - вижити, зберегти колективи та лишитися на плаву. У цій ситуації намір "Укрзалізниці" підвищити тариф на вантажні перевезення на 37% призведе до більших збитків та закриття підприємств.

Цю інформацію озвучив Олександр Водовіз, керівник Проєктного офісу "Метінвест", під час свого виступу на телеканалі "Прямий".

"Тарифи зараз ростуть всюди - і на передачу електроенергії, і на постачання води, і на транспортування газу. Державні монополії піднімають тарифи, щоб повністю перекласти свої зростаючі витрати на плечі споживачів. Але бізнес, який виробляє продукцію та надає послуги по ринковим цінам, є саме тим, хто платить податки, і саме з податків ми можемо фінансувати оборону.

Тому держава має зробити вибір. Якщо держава готова до того, що бізнес буде закриватися і податків буде все менше, - піднімайте тарифи далі. Тоді держава не отримає грошей на протидію агресії, адже податки - це по суті єдине джерело фінансування Сил Оборони", - підкреслив Водовіз.

Читайте також: Мінрозвитку не веде переговорів з бізнесом щодо збільшення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці", - повідомляє "Укрметалургпром".

Він зазначив, що в даний момент деякі компанії "Метінвесту" вже призупинили свою діяльність, і ситуація може суттєво ускладнитися у разі підвищення витрат на логістику. У свою чергу, "Укрзалізниця" має можливості для оптимізації витрат, адже зараз фінансує низькоефективні підприємства, що входять до її складу.

"У нас стоїть зараз Інгулецький ГОК, 3 тисячі людей без роботи. Зупинилися ремонтні підприємства. Тому ми приходимо до "Укрзалізниці" і пояснюємо, що не маємо фінансового запасу. Підвищуйте в себе продуктивність праці, закривайте в неефективні підприємства. А там багато неефективного, і це хороший час реформувати "Укрзалізницю" і зробити її конкурентоспроможною. Але реакції немає. Ситуація зараз така, що державні монополії, як от Укрзалізниця, відчувають себе в комфорті. У нас збитки три роки, в УЗ прибутки. Так, в 2023 році було 5 мільярдів гривень", - підкреслив Водовіз.

Відомо, що наглядова рада "Укрзалізниці" затвердила підвищення тарифів на вантажі на 37%. Наразі цей проєкт розглядається в Міністерстві розвитку громад та територій України. При цьому за три квартали 2024 року компанія УЗ отримала чистий прибуток у розмірі 1,7 мільярда гривень, що, на думку експертів ринку, дозволяє утримувати діючі тарифи на вантажі на поточному рівні.

Бізнес-асоціації, включаючи міжнародні торгові палати, висловили обурення з приводу підвищення тарифів і вказали на серйозні ризики для економіки, які це може викликати. У свою чергу, компанія "АрселорМіттал Кривий Ріг" повідомила про можливість закриття підприємства та звільнення 20 тисяч співробітників.

#Бізнес #Споживач #Податок #Українська гривня #Держава (політичний устрій) #Економіка #Електрична енергія #Робити #Природний газ #Фірма #Вода #Метінвест #Прибуток (економіка) #Продуктивність робочої сили #Українська залізниця #Вантаж #Монополія #Інгулецький район #АрселорМіттал Кривий Ріг

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Чому підтримка США є критично важливою для України: моя особиста перспектива.
Пошукова оптимізація: примха чи життєва потреба?
Міністерство енергетики призначило адміністратора для системи контролю мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів. — Delo.ua
Теги