Український бізнес через війну має численні проблеми, і може планувати свою діяльність лише на декілька тижнів наперед. Основна мета промисловості - вижити, зберегти колективи та лишитися на плаву. У цій ситуації намір "Укрзалізниці" підвищити тариф на вантажні перевезення на 37% призведе до більших збитків та закриття підприємств.
Цю інформацію озвучив Олександр Водовіз, керівник Проєктного офісу "Метінвест", під час свого виступу на телеканалі "Прямий".
"Тарифи зараз ростуть всюди - і на передачу електроенергії, і на постачання води, і на транспортування газу. Державні монополії піднімають тарифи, щоб повністю перекласти свої зростаючі витрати на плечі споживачів. Але бізнес, який виробляє продукцію та надає послуги по ринковим цінам, є саме тим, хто платить податки, і саме з податків ми можемо фінансувати оборону.
Тому держава має зробити вибір. Якщо держава готова до того, що бізнес буде закриватися і податків буде все менше, - піднімайте тарифи далі. Тоді держава не отримає грошей на протидію агресії, адже податки - це по суті єдине джерело фінансування Сил Оборони", - підкреслив Водовіз.
Читайте також: Мінрозвитку не веде переговорів з бізнесом щодо збільшення тарифів на вантажні перевезення "Укрзалізниці", - повідомляє "Укрметалургпром".
Він зазначив, що в даний момент деякі компанії "Метінвесту" вже призупинили свою діяльність, і ситуація може суттєво ускладнитися у разі підвищення витрат на логістику. У свою чергу, "Укрзалізниця" має можливості для оптимізації витрат, адже зараз фінансує низькоефективні підприємства, що входять до її складу.
"У нас стоїть зараз Інгулецький ГОК, 3 тисячі людей без роботи. Зупинилися ремонтні підприємства. Тому ми приходимо до "Укрзалізниці" і пояснюємо, що не маємо фінансового запасу. Підвищуйте в себе продуктивність праці, закривайте в неефективні підприємства. А там багато неефективного, і це хороший час реформувати "Укрзалізницю" і зробити її конкурентоспроможною. Але реакції немає. Ситуація зараз така, що державні монополії, як от Укрзалізниця, відчувають себе в комфорті. У нас збитки три роки, в УЗ прибутки. Так, в 2023 році було 5 мільярдів гривень", - підкреслив Водовіз.
Відомо, що наглядова рада "Укрзалізниці" затвердила підвищення тарифів на вантажі на 37%. Наразі цей проєкт розглядається в Міністерстві розвитку громад та територій України. При цьому за три квартали 2024 року компанія УЗ отримала чистий прибуток у розмірі 1,7 мільярда гривень, що, на думку експертів ринку, дозволяє утримувати діючі тарифи на вантажі на поточному рівні.
Бізнес-асоціації, включаючи міжнародні торгові палати, висловили обурення з приводу підвищення тарифів і вказали на серйозні ризики для економіки, які це може викликати. У свою чергу, компанія "АрселорМіттал Кривий Ріг" повідомила про можливість закриття підприємства та звільнення 20 тисяч співробітників.
#Бізнес #Споживач #Податок #Українська гривня #Держава (політичний устрій) #Економіка #Електрична енергія #Робити #Природний газ #Фірма #Вода #Метінвест #Прибуток (економіка) #Продуктивність робочої сили #Українська залізниця #Вантаж #Монополія #Інгулецький район #АрселорМіттал Кривий Ріг