Зростання тарифів на транспортні послуги не принесе жодної користі, оскільки "Укрзалізниця" є застарілою та неефективною, - повідомляє ЕП.

В українському уряді обговорюється пропозиція державного монополіста "Укрзалізниця" про підвищення цін на вантажні перевезення. Проте, якщо не буде проведено реформ у самій компанії, яка на сьогоднішній день є морально застарілою, а також не буде ліквідовано "чорні фінансові дірки", то підвищення тарифів не принесе жодної вигоди — лише збитки для бізнесу та обороноздатності України.

Цю інформацію повідомляє Економічна правда.

Експерт у сфері логістики Юрій Щуклін підкреслює, що технологічний відставання "Укрзалізниці" негативно впливає на ефективність усіх підприємств в Україні, які залежні від залізничних перевезень. Після планованого підвищення тарифів бізнесу доведеться витратити додаткові 36 мільярдів гривень. Ця сума включає 26 мільярдів гривень для покриття операційних витрат монополії та ще 10 мільярдів гривень, які компанії змушені витрачати на адаптацію до застарілої бізнес-моделі державної компанії, - зазначає видання.

За словами Щукліна, "Укрзалізниця" використовує застарілі методи управління перевезеннями: ручне керування, паперову документацію, а рішення ухвалюються на "довгих нарадах". Це призводить до підвищення її витрат та зростання тарифів.

Президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков у своєму коментарі для видання основною проблемою "Укрзалізниці" назвав значну частку постійних витрат, яка не залежить від обсягів перевезень. Тобто навіть при падінні товарообігу компанія має майже ті самі витрати, що впливає на її прибутковість.

"Основна бюджетна діра монополіста - перехресне субсидування збиткових пасажирських перевезень коштом надприбуткових вантажних. Каленков вважає, що на всіх користувачів вантажних перевезень накладений додатковий "податок", який покриває збитки компанії. "Це ненормальна ситуація", - додає він", - зауважує ЕП.

Однією з ініціатив може стати позбавлення "Укрзалізниці" державної монополії на використання залізничної тяги, вважають експерти. Це дасть можливість іншим компаніям конкурувати у вантажних та пасажирських перевезеннях, що мотивуватиме покращувати та здешевлювати діяльність.

Для того щоб приватні залізничні оператори отримали фінансовий стимул на обслуговування нерентабельних пасажирських маршрутів, можна звернути увагу на практику Європейського Союзу, де існує механізм зобов'язань з надання суспільних послуг (PSO). Цей механізм застосовується до маршрутів, які не приносять прибутку в умовах вільного ринку, але мають важливе соціальне значення. Держава надає субсидію на такі маршрути через конкурсні тендери, а перевізник, який запропонує найнижчу ціну, зобов'язується забезпечити обслуговування з відповідною частотою рейсів, тарифами та якістю сервісу, - повідомляє видання.

"Укрзалізниця" в минулому році отримала 102,9 млрд грн чистого доходу й увійшла до десятки найдохідніших компаній України. При цьому за перші пів року компанія отримала прибуток у розмірі 3,1 млрд грн, а вже в другому півріччі - збиток у 2,7 мільярда, заявивши, що ініціює підвищення тарифів на вантажні перевезення на 37%, щоб вирішити свої проблеми зі збитками.

Учасники ринку та фахівці висловили думку, що ці фінансові втрати є результатом неефективного менеджменту. Вони закликали "Укрзалізницю" нарешті розібратися з проблемою корупції та тіньовими схемами у сфері продажу квитків. Якщо "Укрзалізниця" продовжить піднімати тарифи на вантажі, які залишаються основним джерелом її доходів, компанія ризикує зазнати ще більших збитків, оскільки експортери можуть перейти на перевезення автомобільним транспортом.

#Бізнес #Президент (державна посада) #Європейський Союз #Податок #Держава (політичний устрій) #Робити #Уряд України #Корупція #Логістика #Прибуток (економіка) #Українська правда #Автомобільний транспорт #Українська залізниця #Вантаж #Монополія #Частота #Експортер #Вільний ринок #Запрошуємо до участі в тендері

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Відокремлення Росії від Китаю: чи можлива ця задача для нової американської адміністрації?
Rheinmetall прогнозує значний приріст продажів у 2025 році в контексті процесу переозброєння в Європі -- Delo.ua
Зміна напрямків для виробників. Україна планує розширити свій експорт до Китаю, запропонувавши п'ять нових категорій товарів.
Теги