Недостаток бензину та дизельного пального в Росії вже спостерігається в 84% регіонів, а нові перебої вплинули на Ямало-Ненецький автономний округ, Туву, Удмуртію та Курганську область. Навіть у Тюмені, відомій своїм видобутком нафти, введено обмеження на продаж до 30 літрів на одну особу, а ціни на бензин різко зросли до 70-80 рублів за літр.
За останніми даними економічного аналітика Станіміра Добрева, проблеми з постачанням пального вже спостерігаються в 84% регіонів країни, а ситуація на окупованих територіях є особливо напруженою. "До списку додалося чотири нових регіони: Ямало-Ненецький автономний округ, Тува, Удмуртія та Курганська область," - повідомляє проект Tochnyi, який моніторить обстановку на автозаправних станціях.
З початку кризи автозаправки у багатьох регіонах порожніють, а ціни на бензин і дизель зростають. Дрони продовжують завдавати ударів по енергетичній та паливній інфраструктурі, що ще більше посилює дефіцит.
Ситуація в Тюмені, одному з ключових центрів видобутку нафти в Росії, стала особливо абсурдною. На автозаправках запровадили обмеження на продаж пального — не більше 30 літрів на одну особу. Водночас ціни на бензин зросли до 70-80 рублів за літр, хоча ще кілька місяців тому вони становили не більше 50-55 рублів.
На станціях мереж "ТПК", "Газпромнефть" і "Кондор" відзначається значний брак пального, внаслідок чого водіям доводиться чекати в чергах або об’їжджати кілька АЗС, щоб заправити свої автомобілі. Багато з них намагаються обійти встановлені обмеження, користуючись мобільними додатками або заправляючись декілька разів поспіль, однак співробітники станцій уважно слідкують за ситуацією.
Місцеві жителі вже змушені змінювати свої плани та звички, відмовляючись від поїздок або шукаючи інші варіанти. "Завітала на одну заправку - черга, на іншу - те ж саме. На третій бензин виявився дорожчим на 10 рублів. Ввечері скасувала свою подорож у відпустку," - розповідає мешканка Ірина.
Відчутні наслідки дефіциту пального торкнулися не лише приватних автомобілістів, а й служб доставки, транспортних компаній та аграрної галузі. Нестача бензину та дизельного пального може призвести до збоїв у логістичних процесах, затримок у постачанні товарів та збільшення витрат для підприємств.
Як повідомляло OBOZ.UA раніше, українські розвідувальні служби прогнозують, що до завершення року Росія може втратити до 60% своїх потужностей у сфері переробки нафти, що призведе до її залежності від імпортного пального. Незважаючи на зусилля знайти підтримку в Білорусі, Китаї чи Індії, реального виходу з ситуації не буде — партнери відходять, а ресурси Кремля швидко виснажуються.
#Бізнес #Китай (регіон) #Кремль (фортифікаційна споруда) #Росія #Заправна станція #Машина. #Паливо #Білорусь #Оцінка розвідданих #Російський рубль #Індія #Дизельний двигун #Імпорт #Бензин. #Тува #Процеси переробки нафти #Удмуртія #Курганська область #Ямало-Ненецький автономний округ #Тюмень