Освітня консультантка Марʼяна Калабухова висловлює думку, що абітурієнти часто роблять не найкращий вибір спеціальності. Вона рекомендує майбутнім студентам зосередитися не стільки на конкретній професії, скільки на сфері, в якій вони бажають розвивати свої здібності та реалізовуватися.
У своєму пості на Facebook вона підкреслила, що обмежувати вибір професії лише до певних варіантів є вкрай недоцільно. Багато з цих спеціальностей можуть втратити свою актуальність у найближчі роки, а деякі можуть зовсім зникнути через 4-5 років. Незважаючи на те, що деякі професії зникають, на їх місце з'являється ще більше нових спеціальностей.
Сучасний вибір професії, яка залишиться актуальною через 4-5 років, є надзвичайно складним завданням! Зосереджуватись виключно на конкретній спеціальності – це не лише малоефективно, а й ризиковано. Хоча деякі професії зникають, нові з'являються ще швидше. Тому зрозуміти, ким працюватиме ваша дитина в майбутньому, на сьогоднішній день практично неможливо. Сфери, такі як маркетинг, міжнародні відносини, дизайн, комп'ютерні науки, екологія та бізнес, слід розглядати не як окремі професії, а як контексти, в яких формується вміння мислити, аналізувати, спілкуватись і адаптуватись, — зазначила Калабухова.
На прикладі інформаційних технологій експертка зробила перелік професій у межах цієї галузі. За її словами, список за два роки виріс і трансформувався й вона не очікувала, що спеціальностей буде так багато.
Отже, коли діти стикаються з величезним різноманіттям професій у певній сфері, їм важко дати відповідь на запитання "ким ти хочеш стати?" або "яка робота тебе цікавить?". Що більше, ці списки можуть суттєво змінитися за 3-5 років, ставши майже непридатними для орієнтування.
Фахівець також підкреслила, що здобуття вищої освіти в бакалавраті відкриває нові можливості в обраній сфері, забезпечує необхідні навички, стимулює інтелектуальний розвиток та формує уявлення про професійну діяльність.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що український освітній експерт назвав топ-7 професій майбутнього.
#Бізнес #Дизайн #Facebook #Маркетинг #Інформаційні технології #Екологія #Комп'ютерні науки #Міжнародні відносини