Наглядова рада "Укрзалізниці" спричиняє багатомільярдні фінансові втрати для підприємства, заявляє "Укрметалургпром".

Наглядова рада "Укрзалізниці" лише грає роль активного учасника, проте вже кілька років не здатна вирішити жодну з основних проблем, що свідчить про відсутність професіоналізму, безвідповідальність і умисний саботаж.

Президент об'єднання підприємств "Укрметалургром" Олександр Каленков прокоментував заяву голови наглядової ради "Укрзалізниці" Хафера Гепарда, який звинуватив міжнародних контейнерних операторів та Американську торгову палату в перешкоджанні підвищенню вантажних тарифів "Укрзалізниці", повідомляє Інтерфакс-Україна.

Будемо відверті: основна проблема полягає не в іноземних компаніях чи навіть у тарифах на вантажні перевезення. Справжня проблема криється у бездіяльності керівництва наглядової ради "Укрзалізниці", яке лише імітує роботу і не займається вирішенням системних питань компанії, - підкреслив Каленков.

Він зазначив, що вантажний підрозділ "Укрзалізниці" за минулий рік отримав понад 20 мільярдів гривень чистого прибутку. Проте замість того, щоб знижувати собівартість, оптимізувати мережу та залучати нових клієнтів, змагаючись із автомобільним транспортом, "Укрзалізниця" знову прагне підвищити ціни на вантажоперевезення.

"Укрзалізниця" намагається покрити просто жахливі збитки від пасажирських перевезень шляхом необґрунтованого підвищення вантажних тарифів на 37%. Це відбувається після дворазового підвищення в 2021-2022 роках, яке загрожує знищенням конкурентоспроможності української продукції. Голова наглядової ради "Укрзалізниці" навіть не розглядає, як це рішення вплине на економіку країни чи які наслідки матиме переведення вантажів на автомобільні дороги. Натомість, він лише думає про те, як швидше отримати новий мільйонний бонус, сподіваючись на ухвалення урядом руйнівного рішення щодо збільшення і так вже високих тарифів на вантажі", - зазначив Каленков.

За оцінками держпідприємства "Укрпромзовнішекспертиза", підвищення вантажних тарифів призведе до втрат ВВП у розмірі 96 млрд грн, а бюджет недоотримає 36 млрд грн податкових надходжень. І це прямо шкодить економіці України.

"На що варто звернути увагу голові наглядової ради - це на 20 млрд грн щорічних збитків від пасажирських перевезень, адже роками немає навіть конкретного плану дій щодо вирішення питання збитковості. Замість режиму неповного робочого часу для працівників потрібно скоротити "мертві душі" та "родичів", які існують лише на папері, а також оптимізувати ключові витрати, які щороку лише зростають", - акцентував Каленков.

Він зазначив, що обсяги вантажів активно переміщуються на автомобільні дороги — у 2024 році частка вантажоперевезень автомобільним транспортом зросла до 38%, у порівнянні з 33% у 2020 році, тоді як залізничні перевезення зменшилися з 67% до 63%. Проте, програми, що стимулюють повернення вантажів до "Укрзалізниці", відсутні, як і план дій з оптимізації малодіяльної інфраструктури, яка призводить до збитків у розмірі 16 мільярдів гривень.

Як було раніше повідомлено, "Укрзалізниця" виступила з ініціативою збільшення вантажних тарифів на 37%. В свою чергу, представники бізнесу висловили занепокоєння щодо критичних ризиків, які це рішення несе для економічної ситуації в Україні. У "Дунайському пароплавстві" попередили про можливу зупинку флоту у разі реалізації підвищення тарифів, в той час як завод "АрселорМіттал Кривий Ріг" застеріг про ймовірність закриття виробництва. Також підприємці вказали на можливість зростання цін на товари та послуги.

На сьогоднішній день представники "Укрзалізниці" вважають доцільним називати це не підвищенням, а "індексацією". Вони прагнуть отримати дозвіл на підвищення тарифів у межах 20-40%.

#Бізнес #Президент (державна посада) #Товари #Економіка #Робити #Бюджет #Інфраструктура #Машина. #Економіка України #Валовий внутрішній продукт #Прибуток (економіка) #Інтерфакс-Україна #Автомобільний транспорт #Інтермодальний контейнер #Папір #Українська залізниця #Вантаж #АрселорМіттал Кривий Ріг

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Родичі підсанкційного Єрмолаєва відновили ліцензії на видобуток корисних копалин - hromadske.
Apple проводить випробування технології Face ID, яка буде інтегрована під екран, для своїх майбутніх моделей iPhone.
Вражаючі фінансові досягнення: депутат задекларував 500 мільйонів при зарплаті в 9 тисяч.
Теги