"Може негативно вплинути на експортних постачальників." Бізнес-середовище висловило незгоду з тарифною пропозицією Укрзалізниці.

Європейська Бізнес Асоціація висловлює занепокоєння щодо планів АТ Укрзалізниця впровадити диференційовані коефіцієнти для визначення тарифів на вантажні перевезення до певних морських портів.

За інформацією, отриманою NV Бізнес від прес-служби Європейської Бізнес Асоціації, представники бізнесу вважають цю ініціативу безпідставною і такою, що може негативно вплинути на українських експортерів та економіку в цілому.

На погляд представників компаній, що входять до Комітету з логістики Асоціації, впровадження цієї ініціативи суперечить засадам рівноправного доступу до інфраструктури та може призвести до порушень антимонопольних норм.

Запровадження різних тарифів для перевезень до певних портів фактично призведе до втручання у визначення собівартості перевезень, що суперечить чинному законодавству.

Перш за все, український Закон "Про природні монополії" визначає, що при встановленні тарифів необхідно враховувати економічно обґрунтовані витрати, амортизацію, податки, вартість активів, прибутковість, відстань до споживачів, якість товару, а також державну підтримку. Це означає, що тарифи повинні формуватися за прозорими та об'єктивними критеріями, а не лише з урахуванням напрямків перевезення.

По-друге, відповідно до Статуту залізниць України, споживачами послуг перевезення вантажів є вантажовідправники, а не морські порти. Таким чином, тарифна політика повинна ґрунтуватися на принципах рівного доступу для всіх вантажовідправників, а не на спробах адміністративного "вирівнювання" умов між портами.

До того ж чинний Збірник тарифів на вантажні перевезення вже передбачає різні тарифні ставки залежно від відстані перевезень. Отже, віддаленість споживачів вже враховується під час розрахунку тарифів.

Бізнес-спільнота також висловлює занепокоєння, що впровадження цієї ініціативи може призупинити процес євроінтеграції у сфері транспорту. В рамках євроінтеграційних зобов'язань Україна повинна адаптувати свою транспортну політику до стандартів Європейського Союзу. Згідно з Директивою 2012/34/ЄС, що стосується створення єдиного залізничного простору в ЄС, тарифи повинні бути прозорими, економічно обґрунтованими та недискримінаційними. У цьому контексті вибіркове підвищення тарифів без належних підстав та консультацій з представниками ринку порушує ці основоположні принципи.

В ЄБА також зазначають, що ініціатива знизить конкурентоспроможність українського експорту, особливо аграрної продукції.

У період війни експортні підприємства основних галузей економіки вже переживають значні витрати на логістику. В умовах такої ситуації збільшення тарифів на транспортування до найбільш завантажених морських портів може ще більше негативно позначитися на експорті й призвести до:

У перспективі це може призвести до зміщення вантажопотоків на автомобільний транспорт, що, в свою чергу, може негативно вплинути на обсяги вантажоперевезень та прибутки перевізників.

Подібні ініціативи викликають тривогу, враховуючи вже прийняті рішення щодо встановлення тарифних відстаней до портів Одеси та Чорноморська. В даний час потяги направляються на довші маршрути, що призвело до зростання витрат на залізничні перевезення і, відповідно, підвищення кінцевої вартості експортної продукції.

Експерти Асоціації наголошують, що підтримка річкових або менш завантажених портів має відбуватися через цільові субсидії, інвестиції або розвиток інфраструктури -- а не шляхом підвищення тарифів для експортерів.

Бізнес-спільнота виступає проти будь-яких форм регулювання тарифів, які суперечать основам економічної конкуренції. Асоціація підкреслює важливість підтримки прозорих, справедливих та економічно обґрунтованих тарифів, що відповідають реальним витратам. Крім того, бізнес закликає зберегти державний контроль над формуванням тарифів, щоб уникнути можливих конфліктів інтересів.

Європейська Бізнес Асоціація висловлює надію на реалізацію прозорої та передбачуваної тарифної політики, яка відповідатиме потребам держави та сприятиме стійкому розвитку залізничного транспорту.

Як повідомлялося, Укрзалізниця у травні поповнила рухомий склад шістьма новими плацкартними вагонами, виробленими Крюківським вагонобудівним заводом.

#Бізнес #Порт #Україна #Європейський Союз #Товари #Споживач #Податок #Експорт #Економіка #Робити #Інфраструктура #Законодавство #Конкуренція (компанії) #Логістика #Прибуток (економіка) #Собівартість #Залізниця #Акціонерне товариство #Європейська бізнес асоціація #Українська залізниця #Вантаж #Монополія #Політика #Крюківський вагонобудівний завод #Статут

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Онлайн казино 1xBet — твой персональный мир азарта, развлечений и удачи
Ефективний аудит: Кравченко оголосив про завершення більше 3700 "завислих" кримінальних справ | УНН
В Україні було припинено діяльність 133 нелегальних онлайн-казино: деталі події.
Теги