Традиційна зустріч команди Державної податкової служби України, яку очолює в. о. Голови ДПС Леся Карнаух, була присвячена важливим питанням бізнесу та новим підходам у сфері податкового адміністрування. У заході також взяли участь представники бізнес-асоціацій та громадських організацій.
"Ми обговорюємо всі питання і проблеми з максимальною відвертістю. Такий підхід допомагає нам знаходити спільні рішення і швидко реагувати на всі виклики, особливо в умовах війни," - підкреслила Леся Карнаух.
Вона подякувала бізнесу, який сьогодні працює та сплачує податки, та звернулась з проханням активізувати всі можливі ресурси. Бо кожна гривня, яка надходить до бюджету, - це питання обороноздатності та існування країни.
"Безперервні удари з боку російських військ торкаються кожного з нас. Агресор регулярно нищить нашу енергетичну інфраструктуру, виробничі потужності та логістичні маршрути. У таких умовах бізнесу стає дедалі складніше виконувати свої податкові зобов'язання, що, в свою чергу, негативно позначається на надходженнях до бюджету у планованих обсягах", - підкреслила Леся Карнаух.
Загалом, за її словами, за січень-жовтень 2025 року ДПС забезпечила 1,54 трлн грн надходжень до зведеного бюджету. Виконання плану - 107,7%.
На зустрічі розглядалися такі питання:
Блокування податкових накладних
З початку року ДПС вчетверо скоротила кількість заблокованих податкових накладних. Наразі показник становить 0,2%. Це результат комплексних заходів, як на рівні ДПС, так і завдяки ухваленню Урядом змін до нормативних актів.
Система TAX Control
Запроваджено новий цифровий сервіс, який дозволяє кожному долучитися до боротьби з тінню в сфері торгівлі, послуг чи громадського харчування.
Протягом тижня функціонування віджета було отримано близько 100 запитів. Найчастіше користувачі скаржаться на проблеми з непередачею фіскальних чеків та відмовами у прийомі карток.
Е-ревизия
ДПС докладає максимум зусиль, щоб вчасно впровадити е-аудит. Великі платники податків активно залучаються до експериментального запровадження е-аудиту. ДПС уклала 38 меморандумів про участь в експерименті. 73 субʼєкти вже подали 732 файли SAF-T UA.
Витребування податкових зобов'язань
Запроваджено механізм автоматичного збору податкового боргу з юридичних осіб за допомогою електронних платіжних інструкцій.
Протягом двох місяців:
* створено 1,4 мільйона електронних платіжних документів;
* Зібрано 197 мільйонів гривень;
Заборгованість погасили 3440 осіб, які сплатили.
Судові рішення
Позиція Державної податкової служби: ухвали судів, які набули чинності, підлягають виконанню. Кількість скарг щодо невиконання судових рішень істотно зменшилася.
Customer Relationship Management (CRM)
Триває робота з впровадження Customer Relationship Management (CRM) - системи, що допомагає податковій виявляти платників, у яких можуть бути податкові порушення. Це світова практика.
Державна податкова служба вже створила та оформила ряд документів:
* загальний план з удосконалення роботи з податковими ризиками,
* оперативний план,
* плани для окремих секторів економіки.
Результати вже помітні. Наприклад, у галузі реалізації електроніки та побутових приладів:
* за 9 місяців сума нарахованого ПДВ зросла у 1,3 раза, а податкове навантаження - до 1,6%;
* Протягом півріччя податок на прибуток зріс у 1,2 рази, а рівень податкового навантаження досягнув 0,5%.
"Економічна стійкість - наша спільна мета з бізнесом. І постійний діалог одне з одним - дієвий інструмент", - зазначила Леся Карнаух.
#Україна #Інструкція #Податок #Українська гривня #Економіка #Енергетична галузь #Державна податкова служба України #Бюджет #Юридична особа #Уряд України #Логістика #Електроніка #Нормативно-правовий акт #Податок на додану вартість #Податок на прибуток підприємств #Перевірка. #Платник податків #Управління відносинами з клієнтами #Податковий борг #Громадське об'єднання #Бізнес #Судове рішення (закон)