Комунікації під час кризових ситуацій: як бренди можуть підтримувати довіру та репутацію - основні висновки з SHE Congress 2025 - Delo.ua

Своїми професійними думками поділилися:

Дискусію модерувала Олена Мошенець, яка є заступницею голови комітету Верховної Ради України з антикорупційних питань, а також активною громадською та політичною діячкою.

Олена Мошенець запитала в експерток, що сьогодні відбувається на нашому внутрішньому комунікаційному фронті і як змінюється роль комунікаційників у час постійних криз.

Розмірковуючи про сучасну природу комунікацій — чи це стиль життя, професійна діяльність, чи безперервний процес змін, — Олена Дерев'янко звернулася до класичних джерел. Вона нагадає нам про визначення Арістотеля, який характеризував людину як політичну істоту, акцентуючи на тому, що у комунікації завжди відображається суть особистості.

Це не лише стосується статі, а також способу життя, середовища, а також модусів вівенді та операнді. Водночас, як зазначає вона, ми вже залишили позаду епоху постправди і потрапили у реальність, де домінують новини з сумнівною правдивістю. Люди вже не так вражені фейковими новинами, а сучасні комунікаційні канали переживають постійну кризу.

Оксана Стехіна підкреслила, що сучасні комунікації в першу чергу визначаються тим, що говорять про особу або компанію, коли вони відсутні в обговоренні. Незважаючи на можливість інвестувати в рекламу та підвищувати видимість, якщо дії, повідомлення та публічні заяви не відповідають справжнім цінностям та внутрішній політиці організації, суспільство це не сприйме. Тому, на думку Оксани, комунікації є відображенням внутрішнього стану компанії.

За словами Ксенії Тюрікової, комунікація сьогодні -- це вміння доносити інформацію, незважаючи на засилля пропаганди. Людям дедалі складніше відрізнити факти від інформаційних вкидів, і саме фахівці з комунікацій змушені будувати крихкий міст довіри між брендом і споживачем. В ІТ-секторі, зокрема, вже з'являються обмеження для ШІ в медичних і юридичних темах, що лише підкреслює важливість медіаграмотності.

Ірина Мілютіна підкреслила, що головна функція комунікацій полягає у тому, щоб впливати. Якщо вони не впливають, то перетворюються на інформаційний шум. Люди запам'ятовують інформаційні хвилі, тому якщо бренд або інституція не формує власний наратив, його сформує хтось інший.

Вона охарактеризувала Дональда Трампа як символ сучасних комунікацій, підкреслюючи його здатність швидко реагувати та агресивно впливати на суспільство.

На запитання Олени Мошенець про майбутнє комунікаційного ринку, Олена Дерев'янко зазначила, що "червоних ліній" у ньому стає дедалі менше. Ті моделі поведінки, які задають глобальні політичні лідери, лише підкреслюють відсутність бар'єрів. Поляризація суспільства посилюється, люди менше спілкуються між собою, а істину дедалі складніше виміряти. А зі зростанням можливостей генеративного ШІ ці виклики лише загострюватимуться.

Оксана Стехіна висловила свої міркування щодо впливу штучного інтелекту, особливо в контексті зміни ролі жінок у комунікаційному просторі. Вона підкреслила важливість оволодіння технологіями та їх ефективного використання для сприяння розвитку бізнесу.

"ChatGPT та інші чат-боти принесли значні переваги в автоматизації, обробці даних та істотно зменшили рутинні виробничі процеси. Проте для самостійного створення візій, сенсів і емпатії вони не здатні. Аудиторія часто розпізнає штучний інтелект у текстах і візуальних матеріалах, тому я не вбачаю серйозних загроз для сучасних комунікаційників з боку ШІ. Однак критичне мислення та рівень людського інтелекту залишаються важливими, оскільки вони здатні формулювати специфічні кастомізовані завдання для ШІ та критично осмислювати його результати", - зазначила експертка.

Тему рівності в ІТ продовжила Ксенія Тюрікова. За її словами, попри тренд на рівність можливостей, жінки-розробниці в індустрії в середньому отримують на 13% менше, ніж чоловіки. Експертка пояснює, що це пов'язано зокрема із заниженими очікуваннями, які жінки часто формують ще на етапі співбесіди.

У той же час Ксенія підкреслила, що українська економіка все більше набуває жіночого обличчя, оскільки жінки займають місця тих працівників, які були мобілізовані.

На наступному етапі дискусії учасники обговорювали, які характеристики визначають обличчя комунікацій, а також які навички слід розвивати жінкам, щоб підвищити свою експертність у сферах, де переважає чоловіче лідерство. Ірина Мілютіна підкреслила, що обличчя комунікацій значною мірою залежить від специфіки індустрії. Як приклад рішучих політичних комунікацій чоловіків експертка навела губернатора Каліфорнії X.

Наприклад, у комунікаціях ДТЕК, "Серце Азовсталі" переважає чоловічий голос, тоді як в інших випадках ролі розподіляються порівну. У кризових ситуаціях і при налагодженні зв'язків з міжнародними медіа особливо важливими виявляються якості, які традиційно асоціюються з жінками, такі як емпатія.

Олена Дерев'янко акцентувала увагу на корпоративних і політичних моделях, де формальна наявність жінок на вищих рівнях управління не завжди забезпечує їхній справжній вплив. Експертка підкреслила, що, хоча жінки можуть займати посади віцепрезиденток або PR-директорок, остаточні рішення все ще залишаються під контролем традиційних патріархальних структур.

Розмірковуючи над можливими змінами в цій тенденції, вона підкреслила, що важливу роль відіграватимуть зміни поколінь і прогрес у сфері штучного інтелекту.

Думками з приводу впливу ШІ, зокрема і його впливу на роль жінки у комунікаційному середовищі, поділилася Оксана Стехіна. Вона наголосила на тому, що головне -- навчитися керувати технологіями, поки вони не почали керувати нами.

Хоча ChatGPT та подібні чат-боти безсумнівно принесли багато переваг в автоматизації, вони не можуть створювати візії, сенси або проявляти емпатію. Фальшивість та одноманітність легко помітні, тому спеціалісти з комунікацій, на щастя, поки що залишаються незамінними.

Ксенія Тюрікова додала, що, оскільки ШІ навчається на універсальних речах, перемагатимуть ті, хто мислить несистемно та нестандартно.

На завершення, Ірина Мілютіна виділила основні тенденції в антикризових комунікаціях: оперативність, автентичність контенту замість ідеально обробленого, відкритість та дотримання інформаційної гігієни.

Серед інших трендів спікерки дискусійної панелі назвали співробітників як голос бренду, силу спільнот, репутаційний менеджмент, антикризовий PR і розвиток GR-комунікацій.

#Дональд Трамп #Розвідка #Суспільство #Споживач #Комунікація #Швидкість #Політик #Бренд #Каліфорнія #Реклама #Автоматизація #Криза #ChatGPT #Шум #Критичне мислення #Емпатія #Функція (математика) #Зв'язки з громадськістю #Соціум #Робот (програма) #Правда. #Штучний інтелект #Аристотель

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
У більшості регіонів з графіками: "Укренерго" оголосило про відключення електроенергії 28 грудня.
У Києві та навколишніх районах електропостачання відключено у більш ніж 500 тисяч споживачів, тоді як на Чернігівщині без світла залишилося понад 22 тисячі людей.
Система "е-ТТН" тепер доступна в Україні, повідомив заступник міністра.
Теги