
"Укрзалізниця" здатна отримати фінансування для компенсації збитків, пов'язаних з пасажирськими перевезеннями, та має можливість знизити свої операційні витрати. Однак, заплановане підвищення тарифів на вантажні перевезення, на чому наполягає компанія, може обернутися для неї втратами, оскільки вантажі можуть бути перенаправлені на автомобільні дороги.
Про це заявив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.
Аргументація "Укрзалізниці" не витримує жодної критики. Так, існує проблема зі збитковістю державних пасажирських перевезень. Проте, якщо істотне підвищення тарифів на ці перевезення неможливе, варто насамперед розглянути можливість або прямого фінансування з державного бюджету, або залучення додаткових ресурсів від міжнародних партнерів. Адже державні підприємства мають можливість отримувати зовнішню підтримку, в той час як українські приватні компанії та бізнес фактично позбавлені такої опції, - зазначив Гусак.
Він наголосив, що якщо "Укрзалізниця" вирішить перекласти свій фінансовий тягар на українські підприємства, то деякі з них ризикують зупинити свою діяльність і не зможуть відновитися після перемоги України.
"Це шлях, що веде в безвихідь. Тому необхідно вжити заходів для зниження витрат на ці перевезення, адже існує багато питань щодо їх ефективності. Проте, чомусь керівництво "Укрзалізниці" зазвичай не проявляє ініціативу в покращенні операційних процесів. Здається, їм легше звертатися до уряду з пропозицією знову підвищити тарифи для бізнесу. Це в них завжди виходить досить успішно, і вони здебільшого спеціалізуються саме на цьому. Але було б бажано, щоб вони також стали експертами в галузі операційних вдосконалень на "Укрзалізниці", - підкреслив Гусак."
Він також звернув увагу, що з кожним новим підвищенням тарифів "Укрзалізниця" втрачає частину вантажів, які переходять від неї до автоперевізників.
Ми потрапили в своєрідне замкнуте коло: "Укрзалізниця" підвищує тарифи, внаслідок чого частина вантажів переходить на автотранспорт. Це призводить до зниження доходів "Укрзалізниці", оскільки вона втрачає свою вантажну базу, і, щоб компенсувати це, знову підвищує тарифи. Як наслідок, частина бізнесу знову залишає "Укрзалізницю". Якщо цей цикл повториться, усі від цього програють: економіка України, звичайні громадяни та сама "Укрзалізниця". Переказ значної кількості перевезень на автотранспорт також негативно впливає на якість українських доріг. У результаті держава змушена витрачати додаткові ресурси на їх утримання, оскільки вони не призначені для такої великої кількості вантажних перевезень, - зазначив Гусак.
Нагадаємо, що "Укрзалізниця" ініціювала підвищення вантажних тарифів на 37%, аби компенсувати збитки, понесені в пасажирському секторі. У відповідь на це бізнес-спільнота висловила серйозні побоювання щодо негативного впливу такого рішення на економіку України. Зокрема, представники "Дунайського пароплавства" попередили про можливу зупинку флоту, якщо тарифи будуть підвищені, а у будівельній асоціації зазначили, що це може призвести до зростання цін на будівельні матеріали на 15%.
Своєю чергою експерти залізничного ринку заявили, що "Укрзалізниця" має оптимізувати надлишкову інфраструктуру, яка наразі продукує величезні збитки, та перейти до системи тарифоутворення, яка передбачає сплату тільки за наданий обсяг послуг. Зараз "Укрзалізниця" включає до вантажного тарифу весь обсяг збитків, які має.
#Бізнес #Україна #Українці #Державний бюджет #Держава (політичний устрій) #Робити #Фірма #Економіка України #Генеральний директор #Автомобільний транспорт #Українська залізниця #Вантаж #Будівельний матеріал