
Міністерство економіки спільно з Комітетом Верховної Ради з питань економічного розвитку вперше застосовують передбачену законом процедуру розширення переліку товарів, на які поширюється вимога локалізації.
Ініціатива виникла на основі звернень українських виробників, які пропонують 25 різних видів продукції та висловили бажання брати участь у політиці локалізації. Це підтверджує, що механізм локалізації ефективно функціонує і забезпечує реальні стимули для промислового розвитку.
Політика локалізації стала ефективним інструментом підтримки промисловості в умовах війни та основою для формування державної ініціативи "Зроблено в Україні", яка об'єднує всі ключові програми розвитку українських виробників. Завдяки цій політиці нам вдалося зберегти критично важливі галузі виробництва та робочі місця для українців під час війни. Той факт, що бізнес самостійно ініціює розширення локалізації, свідчить про її ефективність і допомогу в розвитку українських виробників. Ми будемо продовжувати вдосконалювати як локалізацію, так і інші програми, що стимулюють виробництво, інвестиції та експорт, об'єднані під політикою "Зроблено в Україні", -- зазначила Перший віце-прем'єр-міністр України та Міністр економіки України Юлія Свириденко.
У липні 2022 року були введені нововведення в законодавство про публічні закупівлі, які поступово підвищують вимоги до локалізації, що означає зростання частки українських компонентів у певних товарах. Протягом десятирічного періоду ця частка повинна збільшитися з 10% до 40%. Зокрема, до 2025 року планується, що рівень локалізації досягне як мінімум 25%.
На даний момент вимога до локалізації охоплює 103 позиції в чотирьох секторах машинобудівної галузі: залізничний транспорт, міський транспорт, комунальна техніка та обладнання для енергетики.
Планується розширити локалізацію ще на 25 продуктів у наступних категоріях:
Запропоноване розширення отримало позитивну оцінку від Комітету Верховної Ради, що займається економічним розвитком. Це створює для Міністерства економіки юридичні підстави для підготовки відповідного проекту постанови, який буде представлений на розгляд Кабінету Міністрів України.
Уряд України та Комітет Верховної Ради, що займається питаннями економічного розвитку, продовжують підтримувати ініціативи вітчизняних виробників щодо розширення списку локалізованих товарів у сфері публічних закупівель. Зацікавлені підприємства можуть надсилати свої пропозиції до Міністерства економіки.
Вимога локалізації не поширюється на товари, вироблені в країнах -- учасницях Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA), зокрема в країнах ЄС, США, Японії, Південній Кореї, Великій Британії та інших.
Інформаційно
Локалізація у сфері публічних закупівель передбачає обов'язкову частку українських елементів у вартості товарів, які купуються за рахунок державних коштів. Це дозволяє державним інвестиціям підтримувати вітчизняне виробництво, сприяти створенню нових робочих місць і стимулювати розвиток промислового сектору.
Контроль за виконанням вимог локалізації здійснюється Міністерством економіки України. Виробники самостійно визначають рівень локалізації та підтверджують його відповідно до затвердженої методики.
Політика "Зроблено в Україні" ініційована Президентом України і спрямована на підтримку українського виробництва, залучення інвестицій у реальний сектор економіки та збільшення несировинного експорту. Серед ключових програм політики: локалізація в публічних закупівлях, "Доступні кредити 5-7-9%", гранти для переробних підприємств, програми компенсації вартості української с/г та іншої техніки (25% та 15%), індустріальні парки, підтримка проектів зі значними інвестиціями, програми "Шкільний автобус" та єОселя, страхування інвестиційних кредитів та інші.
#Бізнес #Інвестиції #Європейський Союз #Південна Корея #Японія #Товари #Президент України #Українці #Експорт #Економіка #Сільське господарство #Уряд України #Сполучене Королівство #Моніторинг #Страхування #Автобус. #Світова організація торгівлі #Список міністрів економіки України #Кредит (роз'яснення) #Міністерство економіки України #Державна політика #Машинобудування #Залізничний транспорт #Громадський транспорт #Комітет Верховної Ради України з питань економічної політики