
Цю інформацію надає пресслужба міністерства.
Відмічається, що впровадження нових технологій трансформувало BI з простого інструмента для інтерактивного аналізу в цінне джерело складних даних, яке тепер може бути автоматично оброблено, що, в свою чергу, значно покращило виявлення ризикових відправлень.
BI щоденно здійснює автоматичну кластеризацію раніше оформлених митних документів за визначеними критеріями та ключовими показниками. Це дає можливість виявляти групи ризикових індикаторів – комбінації характеристик, що можуть свідчити про можливі правопорушення. Такі вантажі формують так звані "червоні кластери".
У той же час, штучний інтелект здійснює точний аналіз даних, проте його окремі результати не завжди можуть бути визнані достатньо надійними для прийняття рішень у сфері митного контролю. Тому до сьогодні висновки ШІ використовувалися більше як рекомендації для додаткового розгляду, а не як підстава для впровадження конкретних форм контролю.
Об'єднання двох систем забезпечило синергію їхніх переваг. Це означає, що якщо штучний інтелект вказує на відправлення, яке відповідає критеріям "червоного кластера" згідно з даними бізнес-аналітики, то таке відправлення класифікується як ризикове з високою ймовірністю. Це, в свою чергу, дозволяє створювати необхідні документи для митного контролю.
У Держмитслужбі зауважили, що цей підхід є особливо актуальним у зв'язку з майбутніми законодавчими змінами щодо оподаткування міжнародних поштових та експрес-відправлень. Оскільки традиційні методи управління ризиками, які застосовуються для митних декларацій у торговому обігу, можуть бути недостатньо ефективними саме для контролю повноти оподаткування таких відправлень, інтеграція ШІ та BI забезпечить якісно новий рівень достовірності митного контролю.
Нагадаємо, що у застосунку "Дія" також планується запровадити використання штучного інтелекту. Уже функціонує ШІ-чатбот "Наталка", який допомагає бізнесу інтегрувати сервіси Дії. За три місяці він обробив понад 1400 запитів.
Також в планах є впровадження штучного інтелекту в мобільний додаток для користувачів. Громадяни України матимуть можливість звертатися до цієї системи в разі виникнення труднощів при взаємодії з державними структурами. Наприклад, досить просто потрясти телефон, щоб надіслати відгук, який буде переданий відповідним органам.
#Бізнес #Митниця #Податок #Штучний інтелект #Телефон #Аналітика #Прикладне програмне забезпечення #Інтерактивність