
Volkswagen Passat став справжнім фаворитом серед автомобілістів у різних куточках Європи. На нашому тесті – дев'яте покоління цієї моделі. Хоча автомобіль втратив один з двох варіантів кузова, він зберіг класичні двигуни та навіть отримав кілька варіантів електрифікації. Журналісти РБК-Україна Авто провели з "Пасатом" тиждень, подолавши майже 1000 км, і зробили кілька важливих висновків.
Німці показали новий Volkswagen Passat у піввіковий ювілей моделі. По всьому світі до появи героя нашого тесту на світ було випущено понад 34 млн автомобілів з такою назвою. Але презентація новинки мала і гірчинку.
Справа в тому, що традиційний сегмент легкових автомобілів D-класу в Європі зменшується протягом тривалого часу. Саме з цієї причини в європейській модельній лінійці новий Passat представлений тільки в кузові універсал. Цей тип кузова став єдиним варіантом для автомобіля дев'ятого покоління.
Зазвичай, автомобілі бізнес-класу від Volkswagen мають чимало спільного з моделлю Skoda Superb: вони використовують однакову платформу та пропонують схожі мотори. Відтепер до цього списку додається ще й спільне виробниче місце — завод Volkswagen, розташований на околицях Братислави в Словаччині.
У новій версії Passat помітно покращилися розміри та простір. Колісна база автомобіля збільшилась на 50 мм, тепер становить 2841 мм. Відстань між рядами сидінь також зросла на ті ж 50 мм. Довжина нового Passat досягла 4917 мм, що на 144 мм більше, ніж у попередньої моделі B8. Ширина автомобіля зросла на 20 мм і тепер складає 1852 мм, а висота змінилася незначно, збільшившись на 1 мм до 1506 мм.
Новий Passat став найбільш аеродинамічним універсалом у всій історії марки, використовуючи ряд інноваційних рішень. Серед них – жалюзі на передній частині, які відкриваються лише за необхідності, що дозволило знизити коефіцієнт аеродинамічного опору до Cd 0,25. Для порівняння, попередня модель мала показник 0,31. Високі аеродинамічні характеристики Passat роблять його схожим на електромобілі німецького виробництва, адже все це спрямовано на підвищення ефективності.
Деякі члени нашої команди спочатку висловлювали занепокоєння щодо відсутності характерних рис, таких як гострі кути та прямі лінії, які вирізняли попередні покоління моделі. Проте, враження змінилися, коли вони оцінили низьке споживання пального та знижену рівень шуму.
Салон "дев'ятого" покоління Passat виконаний у стилі електричних моделей німецького виробника. Перед водієм розташований екран панелі приладів з діагоналлю 10,25 дюйма. Автомобілісти мають можливість через головне меню обирати один із чотирьох графічних тем, а з урахуванням індивідуальних налаштувань для кожного "віконечка" у цифрових циферблатах, загальна кількість варіантів перевищує 50.
Сучасна медіасистема MIB4 в тестовому автомобілі з великим 12,9-дюймовим екраном виглядає як справжній телевізор. За додаткову плату доступний ще й 15-дюймовий дисплей. Під ним розташовані сенсорні смужки для управління клімат-контролем, до яких з часом звикаєш. Приємно, що деякі важливі функції, такі як обігрів заднього скла і обдув лобового скла, винесені на окремі гарячі сенсорні кнопки на головному екрані.
Найбільш вражаюча зміна інтер'єру нового німецького універсала полягає у перенесенні селектора трансмісії DSG з центральної консолі на правий підрульовий перемикач. Цей технічний підхід, запропонований німецькими інженерами, не викликає жодних запитань.
Єдине - треба призвичаїтись, щоб випадково не вмикати спортивний режим замість звичайного "Драйва", вони активуються по черзі. Міграція селектора трансмісії стала можливою і через те, що механічна коробка передач на європейських універсалах більше не використовується.
На відміну від багатьох суперників, у "Пассата" кнопки на кермі виконані в аналоговому стилі та розміщені в кількох рівнях, що забезпечує максимально комфортне використання.
Сідаючи на задній ряд, можна оцінити, наскільки більше простору отримав герой нашого тестування. Навіть водій з ростом 185 см відчуває себе комфортно, сидячи на задньому дивані, закинувши одну ногу на іншу. Пасажири заднього ряду можуть насолоджуватися поїздкою, підключаючи свої пристрої до зарядки через порти USB-C, а також налаштовуючи зручну температуру за допомогою власного блоку "мікроклімату".
Об'єм багажника порівняно з попередником зріс з 650 до 690 літрів, а зі складеним заднім рядом цей параметр тепер становить цілих 1920 літрів замість колишніх 1780 л. Незайвим буде нагадати, що по бокам знайшлось місце для гачечків, а під підлогою розташувалось тимчасове запасне колесо і доволі просторе "підпілля", у якому можна сховати різний дріб'язок.
На українському ринку представлений герой нашого тесту з трьома різними варіантами двигунів. Основним є 1,5-літровий бензиновий мотор, який вперше в історії моделі став "м'яким гібридом". Бензиновий турбомотор 1.5 eTSI, що розвиває 150 к.с. і 250 Нм, оснащений системою, що дозволяє відключати половину циліндрів при легких навантаженнях, а також 48-вольтовим стартер-генератором з ремінним приводом. Цей електродвигун забезпечує додаткові 20 к.с. і 25 Нм, надаючи підтримку на початкових етапах розгону.
Наступна версія представлена бензиновим турбомотором 2.0 TSI, який розвиває потужність у 204 к.с. У моторній гамі також залишився класичний турбодизель 2.0 TDI, що має середню потужність 150 к.с. (на інших ринках доступні варіанти з потужністю 122 та 193 к.с.). Усі вказані модифікації укомплектовані семиступінчастою трансмісією з подвійним зчепленням. Модель, що бере участь у нашому тестуванні, має початкову версію, яка є найбільш технологічною.
Автовиробник підкреслює, що гібридна силова установка здатна забезпечити витрати пального на рівні 6,3 літра на 100 км у змішаному циклі. Наші вимірювання показали, що вказані значення максимально наближені до реальних показників. Так, на трасі німецький універсал цілком вписується в межі 5,5-5,8 літра на 100 км, а в умовах літнього міста його споживання не перевищує 7,5-8 літрів на 100 км. З огляду на досить економічну витрату пального та об'єм паливного бака в 66 літрів, запас ходу автомобіля спокійно перевищує 1100-1200 км.
Безумовно, не слід очікувати ураганної потужності від 150 кінських сил. Проте розгін до 100 км/год за 9,4 секунди цілком прийнятний для обгонів на магістралях та швидкісних маневрів у місті. Важливо зазначити, що автомобіль не вимагає тривалого розгону: електроніка оптимізує оберти і передачі для досягнення максимальної ефективності прискорення.
Одна з основних переваг Volkswagen Passat полягає в комфорті підвіски, поєднаному з відмінними характеристиками керованості. Навіть на нерівних і погано відремонтованих дорогах автомобіль демонструє стабільність. Завдяки збалансованій багатоважільній підвісці та високопрофільним 16-дюймовим колесам, дрібні вибоїни та шви на асфальті практично не відчуваються. Саме тому Passat можна вважати еталоном у плані балансу їздових якостей серед автомобілів з традиційною підвіскою, без використання різних "допоміжних" систем, таких як пневмобалони тощо.
На нашому ринку новий Passat представлений у двох комплектаціях. Базова версія, названа Business, обладнана 1,5-літровим двигуном і включає в себе світлодіодні фари, акустичне скло, адаптивний круїз-контроль, електропривод кришки багажника, безключовий доступ, систему утримання в смузі та контроль дистанції до інших автомобілів. Вартість цієї комплектації стартує від 1 656 786 гривень. Якщо ви бажаєте модернізувати автомобіль до 2,0-літрового бензинового двигуна, вам потрібно буде доплатити близько 119 000 грн. Дизельний варіант починається від 1 860 027 грн.
За преміум версію Elegance, що оснащена адаптивними матричними фарами IQ.Light, чотирма камерами для кругового огляду, 17-дюймовими колесами, вдосконаленим обвісом та іншими характеристиками, ціна стартує від 1 866 057 гривень.
#Європа #Німеччина #Бренд #Машина. #Словаччина #Братислава #Паливо #Volkswagen #Німці #Двигун #Пристрій відображення #Міліметр. #Автобусобудівник #Салон (збори) #Кінські сили #Радіатор #Бензиновий двигун #Підвіска автомобіля #Універсал (авто) #Агрегат (техніка) #Volkswagen Passat #Автоматизована механічна коробка передач #Škoda Superb #Представницький автомобіль