
Фінансова допомога "Укрзалізниці" з державного бюджету є інвестицією в укріплення оборонних можливостей, збереження логістичних маршрутів, сприяння експорту, забезпечення стабільності на ринку праці та відновлення економіки.
Тому Кабмін має створити передбачуваний механізм державної підтримки "Укрзалізниці" і закріпити ці зобов'язання у форматі довгострокового меморандуму між урядом та компанією, заявили у Федерації роботодавців України (ФРУ).
В організації висловили своє задоволення ухвалою Верховної Ради, що надає можливість уряду виділити 8 мільярдів гривень для підтримки "Укрзалізниці".
"("Укразалізниця", - ред.) сьогодні не просто перевізник, а залізна артерія держави, яка одночасно забезпечує роботу фронту, економіки та виконує важливі соціальні функції. Щодня залізничники під обстрілами доставляють військову техніку, пальне, боєприпаси, гуманітарні вантажі та військовослужбовців. Без цієї роботи неможливо уявити ні оборону, ні стабільність внутрішнього ринку, ні експорт, який формує валютні надходження для держави", - наголосили у ФРУ.
Поряд із цим, у Федерації зазначили, що одноразова підтримка не вирішує глибоких проблем, пов'язаних із необхідністю забезпечення соціально важливих пасажирських перевезень за зниженими тарифами. Внаслідок цього "Укрзалізниця" вимушена шукати фінансові джерела для покриття щорічних збитків, які складають приблизно 20 мільярдів гривень.
Окрім цього, залізничний оператор зобов'язаний підтримувати надлишкову інфраструктуру, яка є необхідною для Збройних Сил, що також вимагає значних фінансових вкладень у мільярдних масштабах.
"Основним завданням є розробка надійного механізму державної підтримки для "Укрзалізниці", який буде закріплено у вигляді довгострокового меморандуму (на термін від трьох років і більше) між урядом і компанією УЗ", - підкреслили в Федерації роботодавців України.
У Федерації вважають, що підписання цього меморандуму забезпечить стабільну фінансову підтримку з боку держави на наступні три роки. Це дозволить "Укрзалізниці" переглянути свої кредитні зобов'язання, зменшити фінансові ризики та уникнути проблем з ліквідністю. Крім того, меморандум також створить можливості для швидкого відновлення критично важливої інфраструктури, а також для планування необхідних ремонтних робіт та закупівель.
Читайте також: Європейський бізнес закликав Раду підтримати збільшення фінансування "Укрзалізниці" з держбюджету
Також меморандум дозволить "Укрзалізниці" збалансувати доходи та витрати в сегменті пасажирських перевезень, забезпечить безперервність експорту - критичного для валютних надходжень і стабільності економіки, та сталість транспортної логістики, від якої напряму залежить і фронт, і економіка, і експорт, підкреслили у Федерації.
На думку представників ФРУ, цей меморандум фактично виконає роль "страхового полісу" для української економіки в умовах війни. Він забезпечить основи для продуктивного діалогу з міжнародними фінансовими організаціями та інвесторами, які прагнуть отримати чіткі сигнали від держави щодо стабільності та передбачуваності транспортної системи. Вчасність таких рішень вплине не лише на стабільність "Укрзалізниці", але й на конкурентоспроможність України на глобальних ринках. Це стратегічне рішення є критично важливим для забезпечення стабільності роботи ключової інфраструктури країни.
Як було зазначено, 20 червня Верховна Рада затвердила законопроект, що вносить корективи до державного бюджету на 2025 рік. Серед ключових змін — збільшення Резервного фонду бюджету на 25,5 мільярдів гривень. Глава бюджетного комітету, Роксолана Підласа, уточнила, що з цієї суми 8 мільярдів гривень можуть бути виділені на дотації для "Укрзалізниці".
#Інвестиції #Комунікація #Державний бюджет #Військовослужбовці #Експорт #Економіка #Інфраструктура #Уряд України #Боєприпаси #Ринок праці #Економіка України #Військові технології #Конкуренція (компанії) #Логістика #Працевлаштування #Кредит #Українська залізниця #Вантаж #Паливо для двигуна #Поліс #Ліквідність ринку #Ремонт