Факторинг у сфері державних закупівель: як компанії можуть забезпечити собі миттєву оплату без затримок.

Малі та середні підприємства - активні учасники системи публічних закупівель. Вони забезпечують значну частку постачань і водночас найбільш чутливі до затримок з оплатою. Коли післяплата за контрактом передбачена через 30-60 днів після постачання, це створює касові розриви, особливо у виробничих галузях або у період сезонної активності.

З метою забезпечення бізнесу ефективного інструменту для відповіді на цей виклик без необхідності змінювати бюджетний процес чи умови договору, у грудні 2024 року Міністерство економіки спільно з АТ "Прозорро.Продажі" запровадило сервіс факторингу, спеціально орієнтований на постачальників у сфері державних закупівель.

Механізм роботи сервісу полягає в тому, що після виконання контракту постачальник може звернутися до банку або фінансової установи, які беруть на себе право вимоги платежу від державного замовника. У такому разі постачальник отримує кошти практично одразу, не чекаючи настання строків післяплати, передбачених договором. Державний замовник, своєю чергою, здійснює оплату у звичному порядку і в межах строків, визначених контрактом. Жодних додаткових дій, погоджень чи змін до договору не потрібно.

Наприклад, підприємець з маленького містечка виграв тендер на постачання канцелярських товарів для місцевої школи. Товари були доставлені, акт прийому підписано, проте відповідно до умов угоди, оплата запланована лише через 45 днів. У цей час підприємцю потрібно купувати нову партію товарів для наступного замовлення та виплачувати зарплату своїм працівникам. Щоб не чекати, він звертається до банку, скориставшись послугами факторингу. Банк перевіряє контракт і підтвердження постачання, після чого вже наступного дня виплачує основну суму. Коли настає термін оплати, школа переказує гроші не безпосередньо постачальнику, а на рахунок банку. Для навчального закладу все відбувається в рамках звичайної процедури.

Сервіс є частиною цифрової екосистеми "Прозорро.Продажі". Він розроблений так, щоб усі документи, що стосуються факторингових угод, зберігалися в цій платформі. Це реалізовано з метою забезпечення того, щоб використання факторингу постачальником не змінювало умови закупівельного процесу.

Хоча технічна реалізація повністю завершена, активне використання інструменту ще не розпочалося. Причини цього не пов'язані з регуляторними перепонами або ускладненими процесами. Головним чином, це зумовлено обережністю під час початкового впровадження, особливо з боку державних замовників, яким важливо дотримуватися перевірених практик і чітко визначених процедур.

Одночасно бізнес виявляє інтерес до впровадження факторингу. Для того, щоб цей інтерес став стійкою практикою, необхідно створити умови, в яких новий фінансовий інструмент буде сприйматися як невід’ємна частина вже наявної системи, а не як виняток або додаткове джерело проблем.

У взаємодії з клієнтами часто виникають певні побоювання. По-перше, вони стурбовані можливістю, що постачальники можуть включити витрати на факторинг у свої тендерні пропозиції. Однак, насправді конкуренція на ринку залишається достатньо сильною, аби запобігти підвищенню цін. Більше того, факторинг є добровільним інструментом, який не впливає на умови контракту і не повинен відображатися на загальному рівні цін.

Друга - це сприйняття складності або неясності механізму. На практиці участь замовника зменшується до мінімуму: всі процеси виконуються лише між постачальником і фінансовою установою.

Третя - сумніви, чи будуть банки готові працювати з публічними контрактами. Відповідь - так, за умови прозорої інформації. Саме для цього система передбачає електронний документообіг і, в перспективі, - реєстр інвойсів, який забезпечить банкам повну картину виконання зобов'язань.

І нарешті - питання вартості. Жодних витрат або змін для державного замовника немає. Фінансова установа працює напряму з постачальником, який сам обирає найкращі умови.

Фінансова адаптивність постачальника є важливим аспектом стабільності державного контракту. Коли компанія має змогу отримувати платежі вчасно, вона активніше залучається до тендерів, своєчасно виконує свої зобов’язання і має можливість ефективно планувати виробничі процеси. Факторингові послуги можуть стати рішенням для підвищення стійкості державних закупівель до затримок, не змінюючи існуючу систему. Це рішення вже доступне для всіх, хто бажає ним скористатися в рамках чинного законодавства.

#Бізнес #Підприємництво #Товари #Економіка #Законодавство #Екосистема #Банк #Акціонерне товариство #Обмеження в часі #Запрошення до участі в тендері #Конкуренція (економіка) #Факторинг (фінансування) #Малі та середні підприємства #Небанківська фінансова установа #Голова болить.

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
Родичі підсанкційного Єрмолаєва відновили ліцензії на видобуток корисних копалин - hromadske.
Apple проводить випробування технології Face ID, яка буде інтегрована під екран, для своїх майбутніх моделей iPhone.
Вражаючі фінансові досягнення: депутат задекларував 500 мільйонів при зарплаті в 9 тисяч.
Теги