Цю інформацію наводить РБК-Україна, посилаючись на слова генерального директора Федерації роботодавців транспорту Володимира Гусака.
"Менеджмент УЗ вирішив, що зростання доходів, яке відбулося завдяки відкриттю портів та нарощуванню експорту - своєрідний сигнал для штучного роздування витрат. Щоби мати можливість потім показувати уряду та бізнесу України, як важко живеться УЗ, і що єдиний шлях це вирішити - в черговий раз збільшити залізничні тарифи", - зауважив Гусак.
Він зазначив, що за перші дев'ять місяців 2024 року загальні витрати Укрзалізниці зросли на 26% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, з 64 мільярдів гривень до 80 мільярдів. В результаті, якщо за дев'ять місяців 2023 року прибуток компанії становив 8 мільярдів гривень, то у 2024 році він зменшився до 2 мільярдів.
"Безперечно, можна зазначити, що за останній рік відбулося значне підвищення цін на електроенергію, що, в свою чергу, відобразилося на витратах перевізників через загальну інфляцію. Однак, категорія "Інші операційні витрати" за цей час зросла майже вдвічі, з 4,7 млрд до 8,4 млрд гривень! Федерація роботодавців транспорту України неодноразово зверталася до керівництва УЗ з проханням надати роз'яснення щодо цієї ситуації, але поки що відповіді не надійшло. Замість цього, ми чуємо заклики терміново підвищувати тарифи. Такий підхід виглядає нелогічним, особливо в умовах, коли багато українських підприємств ледь зводять кінці з кінцями, що викликає подив у експертів."
Він підкреслив, що збільшення тарифів не поліпшить фінансову ситуацію УЗ, а, навпаки, може призвести до зниження обсягів перевезень залізницею, оскільки деякі українські компанії можуть перейти на автомобільний транспорт.
"Та найбільш важливим є те, що частина українських підприємств через підвищення тарифів на перевезення можуть зовсім припинити свою роботу. Причому частина не відновить роботу навіть після перемоги України. Саме тому з приводу підвищення без жодних пояснень інших операційних витрат виникає дуже багато питань. І без відповідей рухатися в обговоренні будь-яких підвищень немає сенсу", - переконаний Гусак.
Він підкреслив важливість встановлення мораторію на підвищення тарифів державних монополій, зокрема і Укрзалізниці, до завершення воєнного стану. Це, на його думку, є необхідним кроком для того, щоб підприємства змогли не лише вижити, але й відновити свою діяльність після закінчення війни та збільшити обсяги виробництва.
"Такі рішення ухвалюються на рівні Кабінету Міністрів, де мають змогу оцінити загальну ситуацію і усвідомлюють необхідність підтримки українських підприємств для їх виживання. Це дасть можливість Укрзалізниці отримати вигоду та додаткові фінансові ресурси завдяки зростанню обсягів перевезень, що, в свою чергу, дозволить їй погасити свої борги. Якщо ж компанія вирішить підвищити тарифи, це може призвести до закриття деяких українських підприємств, і як наслідок, УЗ не зможе отримати додаткові доходи", – підсумував експерт.
Нагадуємо, що раніше представники бізнесу зверталися до міністра Олексія Кулеби з проханням врахувати їхню думку та уникнути підвищення тарифів УЗ.
#Бізнес #Порт #Експорт #Електрична енергія #Робити #Інфляція #Уряд України #Підприємницька діяльність #Воєнний стан #Працевлаштування #Прибуток (економіка) #Залізниця #Кредит #Автомобільний транспорт #РБК-Україна #Українська залізниця #Монополія