Друкарська індустрія постійно змінюється, але її існування не під загрозою – Epson Україна.

голова представництва Епсон Міддл Іст ФЗКО в Україні

Олександро, коли ви почали працювати в Epson Україна і що спонукало вас обрати саме цю компанію? На якій посаді ви розпочали свій шлях і як розвивалась ваша кар'єра в організації?

У компанію я прийшла у 2002 році, ще до відкриття офіційного представництва, на посаду менеджера по роботі із ключовими партнерами. Вже тоді в Україні була налагоджена дистрибуція та формувалась партнерська мережа. От власне цим формуванням я й займалася в ці перші роки. Тоді наш колектив складався із 1-3 осіб. У 2005 році було зареєстроване представництво Epson, сформувався колектив, стратегія та налаштувалися процеси. Взагалі треба зазначити, що представництво -- це зазвичай не торгівельна компанія, і Epson не стало винятком, тому функціонал у нас досить обмежений, а штат -- невеликий. За всі роки штат нашої компаній коливався у межах 5-12 осіб. Але обмежений функціонал зовсім не означає не важливий. Саме представництво є мостом, що поєднує бачення материнської компанію щодо її продуктів на глобального ринку з локальними реаліями. Ми відповідаємо за актуальність модельного ряду Epson вимогам нашого ринку, враховуючи галузеві потреби, конкурентів, загальну економічну складову, відповідність вимогам українського законодавства тощо. І, звісно, ми відповідаємо за обізнаність щодо продукції Epson, технологій, переваги у партнерському середовищі та у кінцевих споживачів, формуємо попит, який врешті-решт має відповідати планам материнської компанії щодо очікуваних продажів. Тому мій кар'єрний розвиток в Epson рухався не вертикально, а горизонтально, і з роками все більше й більше процесів переходило у зону моєї відповідальності. Із середини двотисячних я займала посаду старшого менеджера представництва, із 2014-го діяла за довіреністю від Голови Представництва. А у 2022-му, власне, була призначена на нинішню посаду.

За 20 років будь-яка компанія проходить багато різних етапів. Які були найскладнішими для Epson Україна, які поставали виклики, якими досягненнями пишаєтеся найбільше?

Дійсно, 20 років — це важливий етап. У 2008 році, коли світ охопила фінансова криза, здавалося, що ми опинилися в надзвичайно складній ситуації. Наші товари були імпортними, курс долара зростав стрімко, партнери не витримували фінансових труднощів, а попит знижувався. Проте згодом настав 2014 рік, а далі 2022-й — безсумнівно, найскладніший. Я щиро пишаюся тим, що Epson завжди швидко виходила з криз, відновлюючи роботу каналів і різні активності. Навіть у найважчі часи ми продовжували демонструвати високі показники ринкової частки. Це свідчить про стабільність Epson, а отже, про нашу надійність.

Яку продукцію пропонує компанія зараз і як ця пропозиція змінювалася протягом років?

Протягом останніх 20 років асортимент продукції, яку компанія пропонує в Україні та за її межами, зазнав значних змін. Дивлячись на ситуацію в Україні, слід зазначити, що два десятиліття тому основною продукцією були матричні і струменеві принтери, призначені для домашнього використання. Сьогодні ж ми представляємо на українському ринку широкий вибір друкувального обладнання: від звичайних домашніх принтерів до складних офісних і професійних рішень, включаючи техніку для типографій і виробництв (наш найшвидший принтер здатний друкувати 100 двосторонніх сторінок за хвилину). Крім того, ми пропонуємо сканери та програмне забезпечення для електронного документообігу, принтери для широкоформатного друку та спеціалізованих матеріалів, таких як тканина, а також чекові принтери і різноманітні моделі проекторів для домашнього користування, розваг, навчання та бізнесу, включаючи використання у світлових шоу. Якщо ж розглядати глобальну перспективу, то варто відзначити також роботизовані маніпулятори для автоматизації виробничих процесів, професійні системи для друку етикеток та інноваційні технології переробки паперу.

Як ви бачите роль вашої компанії в контексті українського бізнесу? Який у вас досвід співпраці з іншими підприємствами та бізнес-асоціаціями?

Epson є відомою та шанованою компанією в діловому середовищі. Протягом 20 років ми встановили прозорі та довірливі стосунки з офіційними постачальниками, роздрібними торговцями та системними інтеграторами. Epson також є активним учасником Асоціації підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ). У рамках цієї асоціації ми займаємося такими питаннями, як розвиток цивілізованого ринку ІТ-продуктів та споживчої електроніки, забезпечення рівних умов для конкуренції, легалізація ринку, технічне регулювання, зменшення торговельних бар'єрів, охорона інтелектуальної власності, співпраця з організаціями колективного управління, а також просування інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема в освітній сфері.

Як компанія зустріла повномасштабне вторгнення Росії в Україну? Які з тих пір відбулися зміни в компанії?

Напередодні повномасштабного вторгнення, 23 лютого 2022 року, в нас відбулася термінова онлайн-зустріч із першими особами компанії та з менеджментом щодо ризиків на їхню вимогу. Ми обговорювали стан справ, настрої в колективі представництва Epson в Україні. Я дуже чітко пам'ятаю той день. Ми всі буди буде веселі, впевнені, що нічого не станеться, та були дуже здивовані занепокоєнням і турботою менеджменту. Але вже за 20 годин ця турбота дуже стала у нагоді - в усіх працівників були необхідні контакти для комунікації, була матеріальна підтримка та підтримка для тих наших колег, хто із дітьми виїздив за кордон. Нам допомагали наші колеги з Румунії, Польщі, Іспанії та Португалії, за що ми дуже вдячні. Це відчуття підтримки і реальна підтримка дуже допомогли на початковому етапі. Загалом слова підтримки ми отримали більше ніж від 200 працівників Epson з усіх куточків світу. 3 березня 2022 року на офіційному сайті Epson було опубліковано пресреліз про припинення офіційного імпорту в Росію та Білорусь. Нам була дуже важлива глобальна позиція материнської компанії, і ми дуже пишаємось, що це рішення було прийнято швидко й однозначно.

Як вдається здійснювати трудову діяльність під час повномасштабної війни, які виклики є найскладнішими?

Наша подальша робота під час війни -- це стандартний процес проживання горя та прийняття неминучого з усіма його фазами. Хіба що фаза заперечень вже лишилась у лютому 2022-го. Гнів, торг, депресія -- звісно, тривали та проходили у всіх по-різному, але загалом, на мою думку, десь на осінь 2022 року ми всі вже опинились у стадії прийняття, тобто почали жити в нових умовах, адаптуючись до них. За цей період деякі наші колеги прийняли рішення не повертатися в Україну. Хтось залишив компанію, а двоє наших колег отримали посади в офісах Epson в Польщі та у Нідерландах, і ми щиро за них радіємо. Наразі в нас ті ж самі труднощі, що й в усіх компаній і бізнесів, але головне, що ми маємо -- це підтримка команди. Через високе психологічне навантаження, відчуття виснаженості, довге закриття вакансій, якщо вони з'являються, ми постійно докладаємо багато зусиль до корпоративної та особистої підтримки кожного члена нашої команди.

Чи залучені ваші співробітники до служби, і чи є у вас приклади підтримки військових або переселенців?

Команда Epson в Україні на даний момент невелика, переважно складається з жінок. Війна, на жаль, торкнулася кожної родини, і наші колишні колеги-чоловіки також служать. На місцевому рівні ми маємо різні ініціативи підтримки військових. У глобальному масштабі для надання гуманітарної допомоги постраждалим від конфлікту компанія Epson разом із дочірніми підприємствами зробила пожертву в розмірі одного мільйона доларів США через Управління Верховного комісара ООН у справах біженців і Червоний Хрест. Крім того, компанія організувала подвоєння всіх коштів, які були зібрані співробітниками як внески до Червоного Хреста. Epson, дотримуючись принципів управління, що базуються на довірі, зобов’язується поважати права людини. У зв'язку з цим компанія ухвалила рішення з березня 2022 року призупинити експорт товарів до Росії та Білорусі і закликала до термінового припинення конфлікту.

Інший виклик сьогодення -- екологічні проблеми. Які рішення ви застосовуєте для роботи в цьому напрямі?

Наш підхід базується на кількох важливих напрямках, зокрема, на декарбонізації (зменшенні викидів) та переході на 100% відновлювані джерела енергії. У 2023 році ми стали першим великим японським виробником, який перевів усі свої глобальні об'єкти Epson та її дочірні компанії на 100% відновлювану електрику. Ми активно впроваджуємо технології без нагріву (Heat-Free Technology) у наші принтери, що дозволяє істотно знизити споживання енергії в порівнянні з традиційними методами друку. У сфері логістики ми оптимізуємо постачальницькі ланцюги та використовуємо екологічні методи транспортування з низьким викидом вуглецю. Крім того, ми реалізуємо принципи циклічної економіки, застосовуючи технологію Dry Fiber у продукті PaperLab, яка дозволяє переробляти папір в офісі без використання води, створюючи замкнений цикл ресурсів і знижуючи потребу в сировині. Ще одним з наших принципів є продовження життєвого циклу продуктів: ми зменшуємо розміри та вагу продукції, використовуємо перероблені матеріали, а також реалізуємо програми повернення та переробки старого обладнання. Додатково, ми прагнемо зменшити екологічний слід нашої продукції, розробляючи її таким чином, щоб знизити кількість відходів та зменшити споживання електричної енергії під час експлуатації.

Які ваші фінансові цілі та стратегії на майбутнє?

Наші цілі є амбітними та науково обґрунтованими з реальними діями в реалізації. До 2030 ми маємо намір зменшити загальні викиди парникових газів відповідно до сценарію 1.5°C (SBTi) й інвестувати 100 млрд японських єн (€770 млн) у розвиток екологічних технологій і декарбонізацію. До 2050 року ми плануємо стати вуглецево від'ємними та повністю відмовитись від використання підземних ресурсів. І ще одна ціль -- досягнення стійкості через циркулярну економіку, що створює нову цінність та довгострокову конкурентну перевагу на ринку.

Epson, безумовно, займає одну з провідних позицій на ринку. Проте цей ринок має свої особливості: раніше побутові принтери були досить дорогими і не всім доступними, але сьогодні все більше документів переходить в електронний формат. Виникає враження, що потреба в паперових документах зменшується. Чи дійсно це так? Яким чином ви справляєтеся з цими викликами?

Безумовно, компанія Epson займає лідируючу позицію на українському ринку струменевого друку з 2012 року, відповідно до даних незалежної аналітичної агенції IDC Research. Протягом останнього десятиліття активно обговорюється питання, коли ж впровадження електронного документообігу та сучасних цифрових сервісів призведе до значного скорочення домашнього та офісного друку, адже паперові документи можуть стати непотрібними. Хоча певні зміни вже помітні, в найближчі десять років друк, ймовірно, залишиться актуальним. Зокрема, обсяги офісного друку будуть зменшуватися, оскільки тут перехід на електронні документи відбувається найбільш активно. Проте існують певні документи, які все ще вимагатимуть паперової форми, особливо в юридичній сфері, такі як судові справи, контракти, сертифікати тощо.

Що стосується домашнього друку, то попит у цій сфері залишається відносно стабільним. У домогосподарствах зазвичай використовують кольорові принтери, які слугують важливим інструментом для навчання в школі та університеті, а також для сканування та друку документів і фотографій. Хоча з часом обсяги домашнього друку, безумовно, можуть зменшуватися, цей процес відбуватиметься повільніше. Однак існують сегменти ринку, які демонструють зростання і, ймовірно, продовжать розвиватися. Наприклад, це стосується друку фотографій та сувенірної продукції, де спостерігається тренд на персоналізацію та концепцію "друк як емоція". Іншим прикладом є друк на текстильних виробах: футболках, худі та різноманітному мерчі, де також виражений попит на кастомізацію та індивідуальний дизайн. Це, в свою чергу, створює позитивний прогноз для зростання, оскільки активізується інтернет-торгівля та підтримуються локальні виробники й бренди. Варто також звернути увагу на перспективи широкоформатного друку, а також на друк етикеток, пакування і 3D-друк, які виграють від зростання виробничих процесів, автоматизації та попиту на брендування. Таким чином, хоча друк зазнає змін, він, безумовно, не зникне.

Продовжуючи тему, які нові та інноваційні напрямки діяльності чи виробництва ви розглядаєте, окрім самих друкарських машин?

Ми застосовуємо ключові компетенції, такі як ефективність, компактність, точність у кількох дуже цікавих напрямках, що виходять за межі традиційного друку.

По-перше, слід зазначити візуальні рішення. Компанія Epson займає провідні позиції у світі виробництва проекторів, застосовуючи унікальну технологію 3LCD, що забезпечує виняткову якість зображення, з однаковою яскравістю кольорів і білого світла, що є важливим для яскравих і насичених відтінків. Epson також активно впроваджує лазерні джерела світла, що забезпечують до 30 000 годин безперервної роботи без потреби в обслуговуванні. Це робить їх проектори ідеальним вибором для великих інсталяцій, цифрового мистецтва, а також освітніх і комерційних проектів.

Другою важливою сферою є промислова робототехніка та автоматизація: компанія Epson займає лідируючі позиції у виробництві високоточних промислових роботів, зокрема моделей SCARA. Ці роботи Epson є невід'ємною частиною сучасного виробництва, де критично важлива точність, як це, наприклад, відбувається під час складання електроніки. Epson розробляє комплексні рішення для автоматизації виробничих ліній, що дозволяє значно підвищити швидкість, якість та загальну продуктивність виробничих процесів.

Третій аспект — екологічні та стійкі технології. Наша компанія активно працює над розробкою рішень, які мінімізують негативний вплив на навколишнє середовище. Проте я хотів би зосередитися на технології безнагрівного друку, зокрема на інноваційній струменевій технології MicroPiezo та її вдосконаленій версії Precision Core. Ці технології відрізняються від традиційних тим, що не потребують тепла для подачі чорнила. Це дозволяє зменшити енергетичні витрати до 83%, знижує викиди CO2 і зменшує кількість відходів завдяки спрощеній конструкції з меншою кількістю зношуваних компонентів. Це наше відповідальне ставлення до планети. Також ми презентуємо PaperLab — першу у світі систему, що дозволяє переробляти використаний папір на новий безпосередньо в офісі і без використання води. Це революційний крок до впровадження замкнутого циклу в бізнес-середовищі.

Які освітні ініціативи ви реалізуєте?

Освітні ініціативи компанії Epson в Україні зосереджені навколо двох основних напрямків. Перший напрямок стосується цифрової трансформації освіти. Epson вже близько 20 років співпрацює з педагогами різних рівнів, надаючи їм консультації, постачаючи сучасне інтерактивне обладнання та розробляючи методичні матеріали для ефективного впровадження технологій. Другий напрямок – це розвиток усвідомленого та професійного майбутнього. Сюди входять екологічні ініціативи, такі як нещодавній конкурс "Втілення цілей сталого розвитку серед школярів", що залучив учнів до пошуку екологічних рішень та нагородив школи сучасною технікою. Крім того, ми реалізуємо спеціалізовані проєкти, наприклад, Epson Digital Fashion Lab, де підтримуємо молодих дизайнерів у створенні колекцій за допомогою наших інноваційних технологій текстильного друку, допомагаючи їм досягти високого професійного рівня.

Яка загальна стратегія розвитку глобальної корпорації та, що особливо актуально для нас в Epson Україна на найближчі роки? Які ваші основні пріоритети, цілі та завдання?

Глобальна стратегія Seiko Epson Corporation (в т.ч. Epson та групи її компаній) зосереджена на реалізації оновленої корпоративної візії, яка визначає напрям і підкреслює зобов'язання компанії щодо сталого розвитку, цифрової трансформації та співтворчості/креативності. Діяльність Epson в Україні тісно інтегрована в глобальну стратегію сталого розвитку та націлена на підтримку цифрової трансформації в країні. Ключові пріоритети -- зміцнення лідерства в сегменті економічного та екологічного струменевого друку для дому та бізнесу, розвиток інших згаданих вище продуктових напрямів і надання споживачу сучасних і надійних рішень. Важливими завданнями є активна підтримка та розвиток української системи освіти та медицини через постачання сучасного друкувального та мультимедійного обладнання та реалізацію ініціатив, які також включають популяризацію екологічної та економічної свідомості. Крім того, компанія зосереджується на розширенні партнерської та сервісної мережі для забезпечення високоякісної підтримки українських споживачів. Тож бажаємо українцям стійкості та сили вистояти в складний період для країни та сподіваємося на подальшу співпрацю та довіру з боку наших споживачів і партнерів.

#Принтер (обчислювальна техніка) #Росія #Україна #Японія #Товари #Споживач #Економіка #Електрична енергія #Стратегія #Гуманітарна допомога #Закон України #Автоматизація #Білорусь #Румунія #Нідерланди #Канал #Інформаційні технології #Іспанія #Конкуренція (економіка) #Екологія #Папір #Інтелектуальна власність #Португалія #Міжнародний рух Червоного Хреста і Червоного Півмісяця #Електротехніка #Фінансова криза 2007-2008 років #Етикетка #Ткане полотно #Seiko Epson

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
ЗМІ: У партнера колишнього чиновника ДПЗКУ Задираки можливо є "комерційна діяльність в Росії".
ПриватБанк виділив Нафтогазу додаткові 5 мільярдів гривень у вигляді кредиту для придбання імпортованого газу на зимовий період.
"ПриватБанк" виділив "Нафтогазу" додаткові 5 мільярдів гривень для закупівлі газу за кордоном.
Теги