Бізнес поділився своїми думками щодо роботи та життя в Україні - результати дослідження.

Незважаючи на війну, економічну невизначеність і високий рівень тривоги, українці демонструють помірну стійкість у сприйнятті життя в країні. Третій рік поспіль найвищу оцінку серед усіх сфер отримує задоволеність роботою -- як серед бізнес-аудиторії, так і серед широкого населення.

Згідно з інформацією, наданою NV Бізнес прес-службою ЄБА, результати нового етапу дослідження "Барометр якості життя" на 2025 рік свідчать про певні тенденції. Це дослідження проводилося Європейською Бізнес Асоціацією у співпраці з компанією Gradus Research. У рамках дослідження були вивчені дві цільові аудиторії: загальна популяція країни та бізнес-спільнота, представлена працівниками компаній-членів Асоціації.

У 2025 році 65% бізнес-аудиторії задоволені поточним місцем роботи, рівнем самореалізації та дотриманням прав працівників. Цей показник залишається на рівні з 2024 роком. Частка незадоволених є сталою -- 10%.

Серед широкої аудиторії рівень задоволеності значно нижчий: лише 31% респондентів позитивно оцінюють свою роботу, тоді як третина висловлює невдоволення.

Фінансова задоволеність показує неоднозначну динаміку. Серед бізнес-аудиторії 42% людей вважають свій дохід достатнім для комфортного життя, а ще 9% вважають його більш ніж достатнім. Ці дані залишаються на рівні минулого року.

Ключовими факторами, що утримують на поточному місці роботи, на думку працівників членських компаній Асоціації, залишаються можливість працювати віддалено (59%), дружня атмосфера в колективі (40%), комфортні і безпечні умови праці (36%) та налагоджені відносини з керівником (34%).

Замість цього, серед великої кількості людей лише 15% оцінюють свої доходи як достатні для комфортного існування, тоді як 85% вважають, що їхні фінансові можливості не відповідають необхідному рівню. Серед них близько третини вважає свій дохід катастрофічно низьким. Крім того, 68% опитаних отримують менше 20 тисяч гривень на місяць.

Соціальне життя -- одна з небагатьох сфер, де фіксується зростання задоволеності у двох групах. Бізнес-аудиторія: 54% задоволених (проти 48% у 2024), 24% незадоволених. Широка аудиторія: 33% задоволених, 42% незадоволених.

Це може свідчити про певну адаптацію до умов воєнного часу та зміцнення горизонтальних зв'язків.

Найбільш актуальною проблемою залишається відчуття безпеки: серед бізнес-спільноти лише 5% висловлюють задоволення, тоді як 82% відчувають незадоволеність. У загальному опитуванні серед населення ситуація виглядає так: 10% респондентів задоволені, а 68% — незадоволені.

Найнижчі оцінки спостерігаються у південних та східних частинах країни, тоді як найвищі результати фіксуються в Києві, на заході України та серед молодіжної аудиторії. Відсутність позитивних змін у цій сфері акцентує увагу на тому, що саме питання безпеки є основним чинником, який перешкоджає поліпшенню загального рівня життя.

Система охорони здоров'я виявилася єдиною галуззю, де зафіксовано помітне покращення оцінок, особливо серед бізнес-кола. Зокрема, 50% представників компаній-членів асоціації висловили задоволення її діяльністю (в порівнянні з 40% у минулому році), тоді як 21% виявилися незадоволеними (порівняно з 27% у 2024 році). Що стосується більш широкої аудиторії, то 26% респондентів задоволені, а 38% - незадоволені.

Оцінка системи освіти, зокрема доступності та якості освітніх послуг, залишилась практично незмінною -- 34% задоволених проти 31% незадоволених (незначне позитивне зростання порівняно з 2024 роком) серед бізнес-аудиторії.

Широкий спектр респондентів показує позитивні зміни: 31% висловлюють задоволення (в порівнянні з 20% у 2024 році), тоді як 36% залишаються незадоволеними (в минулому році їх було 44%).

Правова сфера та екологічні питання: зміни відбуваються, проте існують системні виклики.

Правова система показує помітні поліпшення. Серед бізнесменів відсоток незадоволених зменшився з 61% до 48%, а кількість тих, хто задоволений, зросла з 15% до 22%.

Серед великої кількості людей рівень задоволеності протягом року зріс з 12% до 19%, в той час як частка незадоволених зменшилася з 59% до 48%.

Оцінки стану екології залишаються на стабільно низькому рівні. Лише 9% представників бізнес-середовища висловлюють позитивні думки про екологічну ситуацію, в той час як 67% виявляють незадоволеність. Серед загальної аудиторії картина подібна: лише 10% людей задоволені, тоді як 63% мають негативні оцінки.

Якість життя в цілому: молоде покоління та західні регіони як джерела позитивних змін.

Чверть бізнес-аудиторії (25%) здебільшого або повністю задоволені загальним досвідом життя в Україні. Ще 38% оцінюють його нейтрально, і 37% - здебільшого або повністю не задоволені. У 2024 році було 27% задоволених та 37% незадоволених респондентів. Водночас у 2023 році ситуація дещо відрізнялась: задоволеними були 44%, незадоволеними -- 21%.

Оцінки загальної аудиторії традиційно виявляються нижчими, ніж у бізнес-аудиторії. Зокрема, 17% опитаних українців задоволені своїм життєвим досвідом в Україні, 35% висловлюють нейтральну позицію, а 48% є незадоволеними. Серед молоді віком 16-25 років ситуація виглядає трохи краще: 29% висловлюють задоволення, в той час як 36% - незадоволені. Також варто зазначити, що жителі західних регіонів України мають такі ж показники: 23% задоволених і 43% незадоволених.

Барометр якості життя (раніше відомий як Барометр щастя в Україні до 2022 року) — це щорічне дослідження, яке з 2018 року організовує Європейська Бізнес Асоціація. У 2025 році партнером цього дослідження стане компанія Gradus Research.

Аудиторія дослідження охоплює загальну групу — чоловіків і жінок віком від 16 років і старше, які мешкають в Україні, у містах з населенням від 50 тисяч осіб (за винятком тимчасово окупованих територій та зон активних бойових дій). Розмір вибірки становить 1000 осіб. Що стосується бізнес-аудиторії, вона складається зі співробітників компаній, що є членами Європейської Бізнес Асоціації, незалежно від їхнього місцезнаходження. Розмір цієї вибірки — 523 особи. Дослідження проводитиметься в травні 2025 року.

Згідно з раніше опублікованою інформацією, компанія відкриває неймовірну кількість позицій для тих, хто не має досвіду роботи.

#Бізнес #Українці #Київ #Друга світова війна #Природне середовище #Якість життя #Європейська бізнес асоціація #Невада #Екологія #Вибірка (статистика) #Респондент #Західна Україна #Витривалість #Аудиторія

Читайте також

Найпопулярніше
Скріншот не є юридично обов'язковим документом. Як створити копії документів за допомогою застосунку "Дія".
Електронні платформи на заміну паперовим формальностям: Україна модернізує митні процеси.
Оцініть це, а потім вирушайте на зустріч: які чоловічі імена приносять фінансовий успіх та процвітання у бізнесі.
Актуальне
"Війна — це ризик, який буде супроводжувати нас протягом багатьох років," — зазначив юрист.
Конкурс АРМА з "ризиком": хто нестиме відповідальність за передачу ТРЦ "Гулівер" компанії, пов'язаної з Росією | УНН
Інвестиції можливі не тільки в нерухомість, таку як квартири. Що таке апартаменти та де їх можна знайти у Львові?
Теги