Водовіз зазначив, що "Укрзалізниця" демонструє прибутковість і має можливість не підвищувати тарифи.
Бізнес стикається з втратою ключових експортних ринків і змушений адаптуватися до умов виживання внаслідок значного підвищення тарифів на енергію та транспорт, встановлених державними монополіями. У таких умовах важко планувати майбутнє. Про це повідомив Олександр Водовіз, керівник офісу генерального директора групи "Метінвест", під час конференції "Україна та світ попереду", організованій NV за підтримки The Economist.
За його словами, у групи "Метінвест" зростають операційні витрати та знижується конкурентоспроможність, через що зупинився Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат. Наразі стратегія групи полягає у збереженні колективу та підтримці поточних операцій. Своєю чергою подальше зростання тарифів сильніше послабить позиції бізнесу.
"Сьогодні ми стикнулися з призупиненням роботи ІнГЗК, що залишило без роботи близько 4 тисяч людей. Ми докладаємо всіх зусиль, щоб забезпечити їх працевлаштування на інших об'єктах та надати необхідну підтримку. Причинами зупинки стали високі тарифи на електрику та залізничні перевезення, які не дозволяють нам досягти конкурентоспроможної собівартості на наших ключових ринках. Наразі ми спостерігаємо, як "Укрзалізниця" планує підвищити тарифи на 37%. Також пропонується майже чотирикратне підвищення вартості транспортування газу, а тариф на електричну передачу вже зріс на 30%. У таких умовах говорити про подальший розвиток бізнесу надзвичайно складно. Ми перейшли в режим виживання і намагаємося зберегти те, що маємо," – зазначив Водовіз.
Він підкреслив, що регуляторні органи та держкомпанії повинні почати розмовляти з бізнесом щодо тарифної політики. За його словами, основним споживачем послуг цих компаній є бізнес, їхні рішення впливатимуть на діяльність підприємств, а також показники української економіки.
"Отже, "Укрзалізниця" має свої витрати і багато чого зробила, зокрема, сприяла евакуації. Але важливо також дивитися в майбутнє. Протягом останніх двох років "УЗ" демонструє прибутковість, тоді як ми зазнаємо збитків. За прогнозами, у них на 2024 рік буде близько 6 мільярдів гривень готівки, а у нас – зовсім нічого. Вони не готові до реструктуризації своїх фінансових зобов'язань, тоді як приватному сектору це необхідно робити, зокрема, з облігаціями. І головне, що наразі у нас немає діалогу з державними монополістами – ні з НКРЕКП, ні з "УЗ", і це є великою проблемою", – зазначив Водовіз.
Раніше об'єднання підприємств "Укрметалургпром" (УМП) закликало прем'єра Дениса Шмигаля та міністра з відновлення Олексія Кулебу не підвищувати тарифи на вантажні перевезення "Укрзалізниці". Представники УМП зазначили, що Міністерство розвитку громад та територій проводить кулуарні переговори з "УЗ", не залучаючи до них бізнес-спільноту. Водночас, підвищення тарифів може мати катастрофічні наслідки для української економіки, загрожуючи зупинкою стратегічно важливих підприємств і значним скороченням валютних надходжень.
#Бізнес #Україна #Енергія #Споживач #Електрична енергія #Робити #Природний газ #Стратегія #Економіка України #Конкуренція (компанії) #Екстрена евакуація #Метінвест #Залізниця #Електрика #Українська залізниця #Монополія #The Economist #Інгулецький гірничо-збагачувальний комбінат