
Бізнес-спільнота висловила незгоду з намірами АТ "Укрзалізниця" ввести диференційовані коефіцієнти підвищення для тарифів на вантажні перевезення до певних морських портів. Про це повідомила Європейська бізнес асоціація (ЄБА) на своєму сайті у вівторок.
"Згідно з повідомленням Європейської бізнес-асоціації, представники бізнесу вважають цю ініціативу недоцільною та такою, що може негативно вплинути на українських експортерів і економіку в цілому."
За словами представників компаній, що входять до складу комітету з логістики асоціації, впровадження даної ініціативи може йти врозріз із принципами рівного доступу до інфраструктури та викликати загрози у дотриманні антимонопольних норм.
У тексті вказується, що закон України "Про природні монополії" передбачає формування тарифів за прозорими та об'єктивними критеріями, а не лише на основі напрямку перевезення. Зокрема, згідно зі статутом залізниць України, споживачами послуг із перевезення вантажів є вантажовідправники, а не морські порти.
Таким чином, на думку компаній-членів комітету тарифна політика має базуватись на принципах рівного доступу для всіх вантажовідправників, а не на спробах адміністративно "вирівнювати" умови між портами.
Бізнес підкреслив, що ця ініціатива може уповільнити процес євроінтеграції в сфері транспорту та негативно вплинути на конкурентоспроможність українського експорту, зокрема аграрних товарів.
"Такі ініціативи викликають занепокоєння у зв'язку з вже прийнятими рішеннями щодо встановлення тарифних відстаней до портів Одеси та Чорноморська. В даний час поїзди направляються більш тривалими маршрутами, що призвело до зростання витрат на залізничні перевезення і, відповідно, підвищення кінцевої вартості продукції на експорт," - йдеться у заяві ЄБА.
У документі асоціація акцентує увагу на необхідності підтримки тарифів у прозорому, справедливому, економічно обґрунтованому вигляді, що відповідає фактичним витратам.
#Бізнес #Порт #Споживач #Експорт #Економіка #Робити #Інфраструктура #Законодавство #Логістика #Залізниця #Європейська бізнес асоціація #Українська залізниця #Вантаж #Монополія #Політика